I natten er alle tanker grå

Jeg har veldig, veldig lenge vært av den oppfatning at så lenge jeg ikke har noen spesifikke avtaler eller planer, ja så er det beste for min del å stå opp og legge meg når kropp og sjel føler for det. Særlig etter at jeg ble ung ufør er dette en tanke og holdning jeg har hatt veldig, veldig lenge. Men nå i det siste har ting forandret seg litt. Jeg har lært meg å like dagen bedre, og jeg har også lært meg å sette mer pris på et mer fast mønster som ikke går ut på at jeg i løpet av neste dag skal stå opp og legge meg 2-5 timer senere enn dagen i dag.

Og tro det eller ikke, men jeg har faktisk greid å holde på en noen lunde stabil døgnrytme i nesten hele år. Men helt problemfritt har det selvfølgelig ikke vært. For dette har jo resultert i at jeg har lagt meg enkelte ganger før trettheten har begynt å sige inn, og DET igjen har flere ganger ført til at jeg bare har blitt liggende og tenke. Og da som oftest ikke de aller hyggeligste tankene som oftest går på hvor lite jeg egentlig føler jeg har fått gjort i løpet av livet, og hvor lite tid jeg frykter at jeg har igjen. Ting jeg skulle sagt til den og den personen før vedkommende enten bestemte seg for å blokkere meg på alle mulige plattformer, eller døde.. Eventuelt alt det jeg absolutt IKKE skulle ha gjort opp gjennom, men som jeg gjorde likevel.

Akk nei, tanker og søvn er ikke alltid like lett (fremdeles) altså.

Aylar Von Kuklinski

Følg gjerne bloggen min på Bloglovin! <3

8 kommentarer
    1. Nei, du sier noe der. Når man først har begynt å tenke på slike ting så er det vanskelig å bare lukke øynene å sove- kjenner til den 🙂

    2. Kjenner meg 100 % igjen i det du skriver her…Skal ikke være lett!!!! Er ikke uføretrygdet enda, men akkurat nå er det det beste jeg kan håpe på å bli…Idag dro jeg meg ut av senga etter å ha sovet litt lengre enn jeg hadde tenkt jeg skulle, og nå er hele dagen gått uten at jeg har tatt kontakt med de jeg skulle😞 Og det har hendt at folk har slettet meg fordi at jeg ikke tok kontakt, men prøver å tenke at jeg ikke trenger de i livet mitt heller siden de har så liten forståelse for mine plager og forventet mer enn jeg kunne gi dem uansett. Good riddance!

      1. Skikkelig kjipt når man ikke helt klarer å få til eller har energi og ork til å gjøre som planlagt.. DET er noe du er alt annet enn alene om for å si det sånn 💜

    3. Min døgnrytme er som regel aldri stabil. Sover ofte om dagen og nyter nettene. Noen ganger er jeg oppe mye lengre enn planlagt. Mens andre ganger plutselig sovner jeg. Ja noen ganger kommer det utrolig pinlige og kjipe tanker om fortiden. Teite ting jeg har sagt og andre har sagt, og ting som ikke gikk som det skulle. Æsj. Ja, har mange folk å gjøre opp med.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg