The Devil Wears Prada

Om filmen/handling:
Ikke kanskje den filmen folk flest hadde forventet at jeg skulle komme med en filmanmeldelse på, men tilfeldigheter og overaskelser er bare bra. I filmen “The Devil Wears Prada” møter vi lille, søte, flinke og alltid uskyldige Anne Hathaway (“Alice In Wonderland”, “Get Smart”, “Love & Other Drugs”) som Andy. Andy har nettopp fått jobb i Runway Magazine, et moteblad som de fleste ungjenter hadde solgt sjela si for å få jobb hos!

Andy har nettopp fått drømmejobben som sjefens assistent, sjefen heter forøvrig Miranda Priestly og spilles av ingen ringere enn Meryl Streep (“Mamma Mia”, “The Deer Hunter”, “The Iron Lady”, “It`s Complicated”). Og la oss få det unnaskrevet med en gang, Mirenda er en skikkelig bitch uten like! Det er kort fortalt HUN som er “jævelen” i filmen. Hun gir Andy et umenneskelig press, hun får oppgaver som er langt utenfor jobben, som foreksempel å skaffe manuset til de nyeste Harry Potter-bøkene før de er lansert, slik at barna hennes skal få være de første.

Andy ser mindre og mindre til familie, venn og kjæreste, og som ikke det er nok så har hun en meget sjalu kollega ved siden av seg, Emily, spilt av Emily Blunt (“The Muppets”, “The Summers Of Love”, “The Wolw Man”.

Klarer Andy å nå de gigante forventningene til Miranda? Eller gir hun seg får hun brenner seg ut, og sier opp?

Min mening om filmen:
Dette er en film som passer mest for jenter, først og fremst jenter.
Uten at det har noen sammenheng med jenter, tvert imot, så er filmen til tider noe mindre spennende. Humoren treffer blink noen ganger i løpet av filmen, men synes humoren blir litt for voksen og treig. Filmen skal likevel ha for at mange kanskje vil kjenne seg igjen i den, ikke akkurat den biten å være ansatt i et så stort moteblad, men rett og slett det å være under et press fra en drittsekk som sjef, og det å jobbe 100 prosent, og rett og slett ikke få se mye til andre enn kollegaene lenger. I tillegg har filmen klart å fått med en god del respektable skuespillere, filmen er godt spilt. Og den har også noen overaskende twister som til syvende å sist gjør filmen verdt en titt!

Terningkast 3!

Vi reblogges!


#thedevilwearsprada #film #filmanmeldelse #merylstreep #emilyblunt #annehathaway #komedie #drama #fashion #sminke #makeup #bluray #movie #anmeldelse #skuespill #fame #stanleytucci

4 kommentarer
    1. Ja jeg syntes filmen var bra,så vidt jeg kan huske,men det er fordi jeg er storfan av Meryl Streep som gjør en exellent rolle her og:))
      Så må jeg bare nevne at jeg syntes du blir bedre og mer artikulert nesten for hvert innlegg du lager-nesten så du modner litt for hver gang..hmm..
      Anyways er jeg veldig stolt av å ha en så allsidig bror <3

    2. vaniljeogpepper: Hehe, modner litt for hver gang, tror nok de fleste vil si seg litt uenig med akkurat det og si at det går nok noe opp og ned til tider! 🙂
      Men tusen takk min dypt savnede storesøster, som jeg enda ikke har møtt. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg