INGEN er så uerstattelig god som du, Sara Helene!!

video:til min bestevenn sara helene

(Lastet først opp denne videoen på youtube, men der ble lyden fjernet pga musikken…)

Venner kan være så mye det. Venner kan være gode, venner kan være dårlige. Noen er til stede, andre er mer “vekk”.

Jeg har i løpet av mine snart 21 år hatt venner i en del forskjellige kategorier;
Falske og ekte, små og store, tykke og tynne, unge, eldre og gamle, avholds og ikke-avholds, narkomane og straighte, heterofile og homofile, religiøse og nøytrale, positive og lettere negative.

Noen har skilt seg ut mer enn andre, selvfølgelig. Men det er spessielt en, eller rettere sagt ei jente som i dag er min absolutt beste bestevenn som jeg veldig gjerne vil få skryte litt ekstra av. Hun har en utrolig vakker nynorsk-lignende dialekt, hun holder til i Svelgen og hennes navn er så vakkert som Sara Helene.

Hver gang vi snakker sammen er det som ofte et eventyr, på godt og vondt, mest på det gode. Sara, jeg er så utrolig glad for at du er nøyaktig den du er. For du skal aldri være noe annet, det kan du bare glemme. Jeg er superstolt av deg, rett og slett og jeg føler meg overlykkelig og heldig som har fått kontakt med deg det siste året. Du får meg til å tenke positivt, du er varsom, høffelig, klok, rettferdig, pen, snill, spennende, mystisk, original og langt i fra kjedelig. Du kan være veldig kreativ til tider, og du kan virkelig å tegne.
Også har du enkelte replikker som går igjen jevnlig og støtt som jeg rett og slett har blitt litt hekta på å prøve å si selv, men jeg gjør det ikke, siden det er dine ord, det var raaaart! 🙂

Du kan virkelig å trynne for du må være en magiker som har fylt så mye lys inn i sjela mi. Det er ikke barebare å fylle en hel sjel med lys. Men det har du klart Sara! Det har du klart!

Hva kan jeg foreksempel gjøre en søledamsdag hvor alt er grått, kjedelig og depresivt? Da går jeg innom bloggen din (sarahelenem.blogg.no), og leter etter ting du har skrevet. Enten det, eller så åpner jeg youtube, og søker på “NurseRozetta95“, det å bare få høre deg snakke (uten redigert stemme), se deg bevege deg, puste og leve; det gjør meg glad! Og ikke “bare” det i seg selv, men du har også veldig morsomme og interesange videoer. Sminkevideoen til deg og Camilla tørr jeg ikke tenke på hvor mange ganger jeg har sett, jeg syns rett og slett det er kjempekoselig å se og høre deg. Og også alle de andre videoene dine har jeg hatt på repeat en del ganger. Om du bare visste hvor mye mitt vennskap med deg betyr for meg, for meg er du utentvil noe av det absolutt mest hellige jeg “eier” og har! 🙂


Som en dal av røde roser,
og grønne trær,

kommer det ei som intet moser
andre som også er litt sær.

Ditt rødhårete hår skinner så skjønt,
din Svelgenske dialekt blomstrer opp.
Av Sara Helene har jeg ei blitt dømt,
til tross for min skremmende smak og kropp.

Aldri en dag uten å tenke på deg vil jeg leve,
for det er du som er mitt lys i min hage,
som får min positivitet og snillhet til å sveve.
La aldri vårt vennskap bli tatt av dage.

 Enda har vi ikke møttes,
du holder til i Svelgen, jeg i Oppdal.
Likevel har vi en energi som ofte støttes,
og jeg er glad i deg selv om du er litt gal.

Alice Copper, True Blood og Lady Gaga,
er noe av det du har opprettet som interesangt.
Din smak holder til tusen, ja til en hel saga,
og du er åpen for så mye og mangt.

Jeg vil henge deg opp på min døde vegg,
Sara Helene, ja der kunne du passet bra.
Og du tror nok selv at du da hadde blitt en glegg,
glem det, for deg går jeg aldri lei, tralala!

Ops, dette dikt ble kanskje litt teit,
men ser du likevel mitt lille budskap?
Selv når jeg kan være en sta geit,
får du likevel min begeistring på åpent gap!

Sara Helene, du er min beste venn,
ingen er som du, ikke en eneste en.
Omså du i fremtiden skulle hete for Glenn,
vil jeg alltid være her, og helst ikke alt for sen.

HJERTE <3


Kjære, kjære Sara. Jeg vil igjen en gang få påpeke hvor viktig det er at du vet at du vet du kan ta kontakt med meg uansett hva det skulle være. Omså du bare kjeder deg og ikke har noe konkret å si, så er det bare å ringe. Og om du har noe konkret du vil snakke om, så er det også å alltid komme til meg, uansett hvor jævlig eller hyggelig det er!

Min dør står alltid oppe for deg, og mine hender er alltid strakt ut for deg – I tilfelle det skulle være noe, hva som helst, når som helst!

Du er den beste vennen jeg har, og jeg vil ikke miste deg eller erstatte deg bort – Ikke for noe!!!!
Gleder meg masse til den dagen jeg endelig skal få klart å spart opp til å noen dager, slik at jeg kan besøke deg. Sliter veldig med det å spare, og det hater jeg.. For er det noe jeg opprinnelig virkelig, virkelig vil og ser stort frem til så er det å få møte deg, holdt deg i armene mine og fortalt hvor nydelig glad jeg er i deg – For det er jeg!

Jeg vil aldri at det skal skje deg noe, utenom det du vil skal skje selv.
Vet jeg har tegnet deg før forresten, men vet du hva, jeg fikk lyst til å tegne deg igjen jeg Sara. Bestevenninna mi kan jeg aldri få tegnet mange nok ganger, eller diktet opp nok for den saks skyld.

Igjen så beviser både pcen og kameraet at tegningen ikke blir visende likens som in the real world.
For jeg har farga håret ditt litt mer orangerødt enn det ser ut her, faktisk litt mer originalbildet som inspirerte meg til å tegne denne tegningen – SOM du skal få i posten ved nærmeste fremtid! 🙂

Ta godt vare på deg selv da, og jeg gleder meg superdupermassemye til vi snakkes igjen!
Enten det er skriftlig slik som senest i gårkveld, eller over cam igjen, som er noe lengre siden. Enyway; alltid kos å snakke med deg! Du får meg som sagt til å føle meg mer levende, mer meningsfylt! 🙂 DET er fordi DU er så meningsfull og god! <3

Mange klemmer fra meg, som tenker på deg hver eneste dag og elsker deg høyt som den bestevenninna du alltid har vært for meg. Ingen kan noensinne ever ta din plass, ikke en gang i tankene!

Jeg kunne skrevet en hel bok om hvor glad jeg er i deg, og enda hadde ikke det vært nok. Mye av det jeg har så lyst til å si deg, og som jeg vil du skal vite er så ufattelig vanskelig å sette de riktige ordene på. Også er det en del jeg vil vente med å si deg ansikt til ansikt. Vit at du alltid vil ha en helt spessiell, hellig plass i hjertet mitt. Alltid <3 Er så sykelig stolt av deg bestevennen min!!!!

Vennlig hilsen
Andreas 🙂 (aka. Aylar Von Kuklinski.. :-P)


Til slutt vil jeg råde alle til å sjekke innom bloggen til Sara, hvis dere ikke alerede har gjort det:
sarahelenem.blogg.no

Og for dere som enda ikke har sett det, så intervjuet jeg henne over Skype i gårkveld, og det intervjuet kan leses ved å klikke her!

Vi reblogges!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg