Ting jeg nyhets-googler

Bildet er tatt fra: pixabay.com

AH!!! Google, min kjære, kjære venn Google – hva skulle verden egentlig gjort uten deg? Et mysterium som er klin bananas umulig å svare på siden du tross alt har eksistert så lenge det har vært folk på denne jord. Hadde det ikke vært for deg er det en rekke skjerm-spill jeg nok hadde gitt opp leeeeeenge før gårdagens morgengry, og jeg hadde ihvertfall ikke turt å dra ned til Oslo om det ikke var for at du alltid lå trygt i lomma, og var mer enn klar til å peke vei, hvis det var behov for det – noe det i aller høyeste grad var. Nå skal det dog sies at du klarte å villede meg “et par ganger” på turen, men det er en helt annen historie………

Og i tillegg til alt dette er du også blitt et geni når det kommer til å hjelpe meg med å finne frem til de nyhetene jeg er mest ivrig etter å lese. Ja, siden vi nå først er inne på det kan vi jo unne oss noen eksempler på hva jeg har funnet på å nyhets-google nokså så jevnlig det siste drøye året 😁

Som folk nok har skjønt allerede så er jeg ganske glad i å game, og jeg er først og fremst en såkalt Playstation-hore (ikke så fan av det uttrykket, men greit). Er IKKE så nevneverdig glad i pc, Xbox ser jeg ikke meningen i skal eksistere, og Nintendo.. Njah, funker sånn helt greit nuh og then.

Men eh, nå var det ikke meningen at dette innlegget skulle brukes til å disse playstation‘s konkurrenter.. Så hvor var jeg?.. 🤔 Åja jo, jeg syns det er spennende å kunne gjøre et nyhets-søk på ps nå og da. Og særlig nå som ps5 stadig nærmer seg mer og mer, men OGSÅ i håp om å være blant de aller første som får vite om et helt nytt spill som kanskje ikke blir skrevet noe særlig om de stedene jeg allerede er innom og loker hos en gang i blant.

Nå skal det sies at jeg allerede har dette spillet – på Nintendo Switch 🤪 Jeg har dog ikke spilt det noe særlig enda doh, rett og slett fordi jeg syns det er litt synd å skulle lide så mye for et spill UTEN at en gang et eks antall mennesker skal være i stand til å faktisk SE HVA jeg etterhvert har klart å oppnå i spillet da Nintendo enn så lenge ikke har noe trophy/achiements-system, som mer eller mindre ALLE deres konkurrenter har fått på plass for FLERE ÅR siden!!!!!

Og joda, jeg vet at dette spillet også eksisterer på Xbox One, men ser ikke helt vitsen i å skaffe meg en Xbox baaare for å få skrytespilt dette, samt et par andre utgivelser som heller ikke er å finne på playstation.

Og ikke en gang spør meg om å ta opp igjen den gaming-kanalen som jeg styrte med for noen år siden – for DET er VIRKELIG et TILBAKELAGT kapittel for min del.. 😅


Og så har vi kommet til den erkjennelsen som nok er den jeg vil komme dårligst ut av, av alt jeg har tenkt til å fortelle dere om i dag. For mens noen foretrekker å engasjere seg i kampen mot Instagrams kjipe moralpolitikk der en rekke rimelig uskyldige bilder blir tatt ned DAGLIG fordi Instagram har et noe firkanta og forskrudd bilde på hva som er greit å legge ut og ikke, ja så er heller jeg en av de som velger å syte over at profilen min ikke får inn like mange nye likes, kommentarer og nye følgere etter de siste Robin Hood-in-revansj-oppdateringene som har blitt gjort de siste månedene. 🤬

Dog er det en liten optimist i meg som både tror og håper at denne surstrømmete vinden fra høyre en dag vil snu, og at det snaaaaaart vil bli lettere for ALLE å høste inn tomler, hat og elsk på det de enn velger å dele med hytte og gevær. Jeg har ihvertfall mine tomler krysset for å si det sånn!! 🤞


Misforstå meg helt auto-correkt! – Det er IKKE slik at jeg IKKE stoler på at blogg.no er i stand til å fortelle meg noe HVIS det faktisk er NOE selv. Men NOEN ganger, spesielt det siste året har det skjedd at Nettavisen, eller noen andre har kommet dem litt i forkjøpet. 😌

Hmm tja, og det var alt jeg hadde å si om den saken, sånn med mindre jeg ikke skal gå helt NRK og vise dere en reprise av mer eller mindre 77% av alle innleggene jeg postet og skrev (i den rekkefølgen faktisk) i januar-april.

Og sista, men inta minsta: jeg nyhets-googler fremdeles en dag i dag min kjære barndomsvenn, bestevenn, støttespiller og gjennom flere år – “eneste grunn til å leve” – Hotel Cæsar. Det begynner nå å nærme seg to år siden den aller siste episoden ble slengt inn på Tv2 Sumo, filmsettet er for lengst revet, og så og si ALT av rekvisitter, kostymer og visa versa er solgt til fans og det som er. Så sannsynligheten for at denne serien en dag vil gjenoppstå fra de døde er nok ikke blant de helt store.

Men når DET igjen er sagt, syke ting har skjedd før. Frp har klart å komme seg inn i regjeringen, norske kvinner fikk stemmerett “allerede” i 1913, filmen «Fjolls til fjells» fra 1957 får på nyåret sin helt egen oppfølger, og for de som ikke har fått det med dere enda – forrige måned våget jeg ENDELIG å reise alene ned til Oslo!!

Så hvem vet.. Kanskje greier Cæsar en dag å gjøre comeback også – MOT ALLE VERDENS ODDS!! 🤞😍

Hva nyhets-googler DU?

Aylar Von Kuklinski

Facebook: aylarvonkaos

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg