Tanketoget har forlatt stasjonen!

.. og om ikke mange dagene befinner jeg meg i Bergen! 😄

Det er litt over 5 år siden sist, så den kommende reisen kommer veldig på overtid. Tog(billetter) og leilighet ble booket for noen måneder siden, og jeg har ikke tenkt kjempemasse på det siden. Men nå som det nærmer seg mer og mer blir det stadig vanskeligere å fokusere på andre ting. 😜

Og det er først og fremst selve reisen fra og til som tuter i tåka. Jeg har lenge tenkt at jeg aldri skal bruke 12-ish timer en retning igjen som jeg gjorde da jeg reiste til Hordaland sist. Har lenge prøvd å få meg til å fly, men siden konseptet flyplass er ganske nytt for meg blir jeg (fortsatt) ganske urolig av tanken på alt jeg ikke er helt sikker på hvor(dan) man gjør.

Fjordekspressen (buss) har heller ikke gjort comeback i Trøndelags-regionen etter 2020, så da blir det ganske enkelt tog nå. 😎 Først fem timer mot Oslo, deretter skal jeg være i hovedstaden en halvannen time før nytt tog mot Bergen, en reise på intet mindre enn 6 og en halv time! 😬 Med andre ord.. fra jeg forlater Oppdal skal det ta meg nesten 14 timer å komme frem til Bergen!! Sett at det ikke blir noen forsinkelser. *kremt, kremt*

Jeg er skremmende god til å posere, og jeg VEIT DET!

Det plager meg ikke nevneverdig å reise med tog. Liker tog mer enn buss. Men på bussreisene til Bergen kunne jeg (prøve å) sove fra det sekundet jeg satte meg i setet. 🥳 Jeg trengte ikke vente til en kontrollør kom og spurte om få se billetten ca en time etter at jeg var kommet på. Og jeg trengte heller ikke avbryte søvnen typ fire timer etter det for et skifte.

Så jeg er spent på hvor uthvilt jeg er når jeg kommer frem den dagen. Jeg håper jeg får sovet i hvert fall 2-3 timer på begge togene, og at jeg ikke er helt trainwreck når jeg skal treffe noen i Bergen utpå ettermiddagen.

Og sist, men ikke minst så må bare alt som krysses kan krysses for at jeg IKKE blir syk nå like før avreise. 😱 Har ikke sovet supergodt de siste dagene, og det er litt kaldt og veldig vått for øyeblikket.

«Det vil helst gå godt..».. og forhåpentligvis vil alle disse tankene snart tilføyes i den stadig voksende statistikken over eksempler på at de kjipe scenarioene skjer oftere i hodet enn i virkeligheten! 💀

Stay goregeous! 😈

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Tik Tok: aylarkuklinski

2 kommentarer
    1. Det går sikkert kjempebra 🙂 Litt oppbrekk på turen i Oslo gjør kanskje at det hele føles å gå litt raskere også? God tur. Jeg skal til Bergen med tog senere i sommer. Men bare fra Oslo da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg