Et glimt av lys.. Og håp!

Ja.. Da har jeg erfart den samme, gamle tingen igjen, da. Nemlig det at jeg bruker MYE tid (og krefter) på å overkomplisere ting som som regel ikke egentlig er noe stress i hele tatt når alt kommer til stykke. For et par dager siden skrev jeg et mystisk innlegg hvor jeg brukte den ene etter den andre “sitter på stasjonen og lurer på om jeg skal gå på toget”-metaforen etter den andre, og for å si de sånn. I dag har jeg ENDELIG gjort den ene tingen jeg har gått rundt og utsatt i flere uker nå. Det kostet meg bare noen få kalorier, og ble ikke i nærheten av så kleint som jeg hadde sett for meg at det KUNNE bli. Jeg er fremdeles ikke i mål, men en betydelig dose fremgang er det definitivt.

For.. Som jeg har skrevet (og sagt) en del ganger både her inne, og andre steder nå.. Det er et par ting jeg er noe misfornøyd med. Ting jeg opplever som nokså ubehagelige, unødvendige. Ting som ikke foregår SÅ alt for ofte, men som virkelig plager meg når de først “dukker opp”, så ofte nok da, for å si det sånn. Og verden er nå en gang sånn at ting skjer sjeldent av seg selv.


Bildet er tatt fra: pixabay.com

Vil man ha forandringer i livet må man i de aller fleste tilfeller gjøre noe selv også. Ikke bare sitte der å håpe at resten av verden forandrer på ting for deg, for det er rett og slett ikke sånn det fungerer. Så akkurat NÅ er faktisk det eneste jeg kan gjøre i denne “saken” egentlig bare å vente på en spesifikk telefon, så får jeg forhåpentligvis satt opp et litt etterlengtet møte med en ganske spesifikk person ganske snart. Jeg er bare SÅ klar for et par forandringer nå! ^^

Stay goregeous!


#psyke #angst #problemer #samfunn #forandringer #trivsel #hverdag #fremtiden #fremtid #personlig #bekymringer #tanker #katastrofetanker #overanalyse #overtenking #risk #risiko

6 kommentarer
    1. Jeg har den greia der jeg og.. Det kommer stort sett frem når det er snakk om noe som involverer det offentlige. Har noia for offentlige kontorer & byråkrati, og kan bli så overveldet at jeg ender opp fullstendig handlingslammet når noe skal fullføres/leveres/søkes om 😛

    2. Gry Henriksen: Skjønner deg godt. Er ikke så glad i det meste som kan oppsummeres som “det offentlige” jeg heller. NAV, skatteetaten, også videre.. Tar nattesøvnen fra en. Ihvertfall har det gjort det for meg et par ganger for mye..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg