Topp 5 – artister jeg liker

Nå har jeg omsider bestemt meg for å gjøre noe jeg egentlig har tenkt litt på en stund, men ikke helt klart å bestemme meg for hvordan. For gjennom mine snart 26 lange år på denne kloden har jeg som folk flest hatt en del forskjellige artister opp gjennom som jeg har sett opp til, digget, innimellom mislikt også likt igjen. Ikke alle har satt like sterke spor, men det er likevel noen som har kloret seg fast og blitt med meg i årevis.

Og det jeg tenkte at jeg skulle gjøre nå, og også skal gjøre, er å sette opp en aldri så liten liste over de fem artistene jeg liker best. Først vurderte jeg om jeg skulle ta med deres live-stemmer, personlige meninger og sånn inn i vurderingen, men jeg har kommet frem til at jeg for denne gang KUN skal fokusere på hvem jeg liker best å høre på i opptak. Og akkurat som et godt måltid skal vi også her ta for oss middagen før vi begynner med dessert.

V – Ozzy Osbourne

© Bildet er tatt fra metaladdicts.com

Favoritt låt: «Crazy train»
Favoritt album: «No More Tears»
Favoritt øyeblikk: I “The Osbournes” på MTV fikk vi en gang se en sekvens hvor Ozzy lå i en tannlege-stol nokså neddopet og greide klarte å ploppe ut med mye rart på nokså kort tid. Akkurat det var ikke helt uvanlig en gang i tiden når det kommer til akkurat han, men særlig den ene tannlege-sekvensen likte jeg altså veldig godt.
Favoritt quote: «Bubbles! Oh come on Sharon! I’m fucking Ozzy Osbourne, the Prince of fucking Darkness. Evil! Evil! What’s fucking evil about a buttload of fucking bubbles!?»

IV – Lady Gaga

© Bildet er tatt fra npr.org

Favoritt låt: «Applause»
Favoritt album: «Joanne»
Favoritt øyeblikk: Pittelitt usikker, men mulig det må bli den David Bowie-tributen som hun gjorde på Grammy-utdelingen i 2016.
Favoritt quote: «I’ve learned love is like a brick, you can build a house or sink a dead body.»

III – Marilyn Manson

© Bildet er tatt fra rebloggy.com

Favoritt låt: «The fight song»
Favoritt album: «The Golden Age of Grotesque»
Favoritt øyeblikk: Intervjuet han gjorde med Michael Moore for “Bowling for Columbine“.
Favoritt quote: «I’m fucking sick of people who always try to blame movies, bands, songs, or talk shows for whatever the fuck hits them today – teen suicides, drug overdoses or everything else. If someone is stupid enough to kill himself because of a song, then that’s exactly what they deserve.»

II – Rune Rudberg

© Bildet er tatt fra dagbladet.no

Favoritt låt: «Kjære min engel»
Favoritt album: «På nye eventyr»
Favoritt øyeblikk: Her må det enten bli den gangen han stilte opp i “Asbjørn Brekke-show”, eller når han dukket opp i “Rikets røst med Otto Jespersen” kort tid etter at det kjente og kjære nakenbildet av han og en ukjent blondine med et lite leketøy som hun kjørte oppi rumpa hans hadde havnet i så og si alles inboxer en stund.
Favoritt quote: «All pr er god pr.»

I – Alice Cooper

© Bildet er tatt fra teamrock.com

Favoritt låt: «How you gonna see me now»
Favoritt album: «From the Inside»
Favoritt øyeblikk: Alle de fantastiske henrettelsene han har vært utsatt for. Kanskje særlig en av de aller første gangene han ble satt i den “elektriske stol” under en av konsertene på 70-tallet(?) en gang etter å ha “mishandlet” en av de kvinnelige danserne på scenen med en pisk.
Favoritt quote: «I don’t think you can shock an audience anymore. Me cutting my head off is a great illusion, but when you turn on CNN and there’s a guy really getting his head cut off, it does dilute what I did.»

YES!! – Det var min artist-liste det. Helt avslutningsvis vil bare nok en gang få understreke at denne listen er først og fremst basert på hvem jeg stort sett hører mest på i opptak på Spotify, Itunes og sånn. For hadde jeg også måtte ta med hvordan de ser ut til å behandle fansen, hva slags live-stemme de har og etc., ja så er det ihvertfall tre av de som er på denne listen nå som måtte funnet seg i å ha byttet litt plass, for å si det sånn xD

Hvilke artister liker du best å høre på?

 stay goregeous 


#musikk #music #opptak #ozzyosbourne #marilynmanson #ladygaga #runerudberg #alicecooper #rock #metal #country #pop #danseband #liste #sang #låter #favoritter #lidenskap

11 kommentarer
    1. Marilyn Manson var min all time favorite før 😀 Nå er det Cunninlynguists (noen du sikkert aldri har hørt om før) og Red Hot Chili Peppers c:

    2. Sharone: Han var også min nr. 1 en gang i tiden, Aylar Kuklinski-navnet mitt er jo et resultat av det blant annet, hehe ^^

      Hmm, nei, tror ikke at jeg har hørt om Cunninlynguists (oh, det var et langt navn å skrive ned xD) før nei. Men mulig jeg har det, bare har glemt det.

      Red Hot Chili Peppers har jeg derimot hørt om, men ikke hørt noe særlig PÅ.

    3. Crazy Train er min favorittsang fra Ozzy og!
      Rune Rudberg har jeg ingen kjennskap til, med unntak av en hotel cæsar-sang jeg aldri likte.
      Jeg hører mest på Ariana Grande om dagen. Også har jeg hørt en del på et finsk band kalt HIM.
      Men min absolutte favoritt er selvfølgelig Marilyn Manson. Men, jeg er i motsetning til deg mer interessert i ham som filosof, privat- og enkeltperson.

    4. Celina Noir: Ah, Ariana Grande tror jeg ikke at jeg har hørt på, enda. Ikke HIM heller, men hørt om begge delene. Bare som sagt, ikke hørt PÅ.

      Hehe, ja vet. Og akkurat som privat-person og sånn tror jeg ikke Marilyn hadde havnet på min liste i hele tatt hvis jeg skal være ærlig da jeg som nevnt før ikke er så veldig fan av han på den måten lengre av en del forskjellige årsaker. (Og forresten, please ikke kom med kjempelange svar nå om hvorfor du syns jeg burde mene noe annet xD, vi blir neppe enige akkurat på den fronten uansett 🙂 )

    5. Jøss du har hørt OM HIM, bare det syns jeg er bra!
      Skjønner ikke du kan si det om MM som person! Men hver sin mening I guess 😛 skal la være å kjøre “Manson har asperger”-regla mi idag! xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg