Mobilvennlig? Ja, saklig..


© Bildet er tatt fra newton.ac.uk

Kall meg gjerne en snurrekukk, men angående det innlegget jeg postet i går om mobilvennlig design – Jeg har ombestemt meg!

Jeg har gått noen runder med meg selv (hvem ellers?) siden da og kommet frem til at jeg liker det “mobilfientlige” designet bedre enn alternativet. Okei, ja, det går dessverre utover enkelte deler av innleggene mine som da blir tildekket av reklame (snikreklamisering ass..), og det er egentlig ille nok…

Men dessverre så er realiteten sånn at med dette såkalte “mobilvennlige” designet (synes ærlig talt det ikke er så mobilvennlig det heller nå..) så er det første man blir møtt med når man åpner bloggen et hav av det som ser ut som koder. En drøss med tall og bokstaver som ihvertfall ikke sier meg noe særlig.

Man må liksom bla seg tre loddrette sider ned før man omsider finner blogginnholdet, og når man finner det er det ikke det aller vakreste synet. Greit nok, det er ingen reklame som blottlegger seg foran selve innleggene lengre, men i denne alternative utgaven hadde det nesten vært like greit. For du store ramadan så stygt og kjedelige det “mobilvennlige” designet blogg.no har ordnet er…

Så, kort fortalt. Jeg har nå gått tilbake til det “mobilfiendtlige” igjen, dere som er mer utsatt får heller se om dere finner en app som kan gjøre susen. Noe ala AdBlock eller noe..

Jeg kunne sikkert funnet noe spesifikt for dere, men jeg har en mørk følelse av at de verste naziene som styrer denne bloggplattformen ikke hadde satt så inderlig mye pris på det, derfor får dere ingen slike linker av meg her og nå.

Vi reblogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg