Hverdagens mystiske tall!

Jeg vil ikke være en av de som har virket for overtroisk etter min død, likevel er det enkelte ting som noen ganger virker for gjentagende til å være tilfeldig.

Var nettopp ute og trakk litt “frisk luft” i lungene. På vei hjem igjen kjørte min far forbi meg noen meter unna. Han så ikke meg, på grunn av at det var en del trær mellom oss, og en vei. Så jeg tenkte at jeg skulle se på klokka. Hvis jeg kommer på å si at jeg har vinket til han uten at han har sett meg så er det typisk han å spørre om tidspunktet.

Ja, hva var egentlig tidspunktet?
Jeg sjekket altså klokken på mobilen; 12.21.
Det bakerste tallet blir det fremste tallet baklengs, og omvendt.

Ok, det skjer igjen. I skrivende stund skulle jeg nettopp nå tilfeldig sjekke ut klokken… Hva er den når jeg skriver denne linjen? 13.14!

Nå har det altså skjedd to ganger på en dag at når jeg har sjekket klokken tilfeldig, så har tallene enten hvert speilvendte fra hverandre.. Eller så har det fremste tallet vært det tallet som i tallrekken kommer før det andre tallet, eller omvendt.

Dette er ikke bare i dag. Jeg sjekker ikke klokken så veldig ofte. Veldig sjelden. Poenget er at det så og si alltid har vært slike tall som nettopp 12.21, 13.14, 00.00 PRESIS, 01.10, 21.12, 11.11… Ja.. Dere skjønner?


Fotograf: Jannike Grøtte Warberg

Så kall meg gjerne gæern.
Men jeg lurer på om det er noe mening med dette?
Dette er ikke bevist. Kan jeg ha en sånn ubevist evne til å sjekke klokken på spesielle tidspunkter?

Det finnes folk som påstår de er synske. Det finnes folk som påstår de kan gjøre andre friske med tankekraft… Så hvorfor kan ikke jeg ha en ukjent evne, et forhold til tall som jeg ikke har oppdaget før? For alt jeg vet så kan det være en makt jeg sitter på som jeg ikke har fått brukt enda, en makt som består av veldig sjeldne evner som bare venter på å bli oppdaget. Evner som venter på å vekkes til live.

Jeg tror ikke på noen guder. Jeg tror ikke på noe øvre makter da slikt får være noe som tilhører de mer mentalt tilbakestående. Når alt kommer til alt tror jeg ikke at det er noe andre enn en større rekke tilfeldigheter. Men det er litt gøy å tenke over likevel. Hadde jeg tatt opp dette temaet i forrige uke hadde jeg vel hatt større sjanser for meningsfulle svar da tallet 42 er svaret på alt, altså var forrige uke, uke 42.

Vi reblogges!

6 kommentarer
    1. haha. jeg har det også slik med tall. når jeg sjekker klokka. typisk. ikke alle har det slik, men det er godt å ikke være alle om det. jeg har også opplevd at det bakerste tallet er det dobbelte av det første. som 14.28(som klokka er/var mens jeg skrev kommentaren) xD jeg har også sett på klokka når tallene er det samme, spesielt 22.22, hver kveld xD

    2. Tje, neppe noe synske greier ute og går som du plutselig har pådratt deg… Er heller tegn. OMENS!!! MWAHAH! ..eh nei men seriøst, da. Sjekk opp tallmagi eller numerologi eller talls betydning eller hva enn weird shit-aktig opplegg, og se om du finner noe ut av det =) Lykke til =)
      -NA, nymfoman sexblogger

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg