Kristendommen ikke lenger statsreligion i Norge!

I dag ble det bestemt, med 162 mot 3 stemmer fra Senterpartiet at kristendommen ikke lenger skal være en statsreligion i Norge. Dette synes jeg er et fremskritt for landet vårt og vil gratulere hele det norske folk med en god dag.

Personlig ser jeg frem til den dagen verden blir totalt religionsfri. Ikke noe Islamisme, ikke noe kristendom, ingen religion over hode.
Det at Norge i de siste åra har åpnet mer og mer for flerkulturelhet synes jeg er et stort og sunt fremskritt, som vi alle trenger.
Tunnelsyna til enkelte trenger å utryddes og masseutslettes, og et mørkt uvtitende hat som mange bærer, trenger å finne sitt lys!

Det er ikke farlig at vi tror og tenker forskjellig. Det er desto farligere å faktisk ikke åpne for at andre tenker anderledes enn seg selv!
Som sagt ønsker jeg selv at all religion skal flytes og ryddes vekk fra kloden vår, men inntil da er jeg i alle fall rikelig fornøyd med at Norge i dag har blitt et noe åpnere land for flere tanker, meninger og trosyn!

Det er slike dager som dette som gjør meg stolt av å være norsk!
Vi reblogges!

6 kommentarer
    1. Må nok begynne med at jeg har litt blandede meninger om dette temaet.
      For det første… Vet du hvorfor Kristendommen ikke lenger er statsreligion? Det er nok litt underliggende, men dette har med at Islam begynner å ta overtaket her. Sakte men sikkert. Og har fått meg en del smekker for dette, men jeg må si at Breivik hadde ett ganske korrekt syn på vårt fremtidige Norge. Må da også tilføye at han brukte HELT feil metode, og jeg unnskylder selvsagt ikke hans handlinger.
      Og en stor sak innen kristendommen… Vi bruker den jo ofte! Dette er god gammel norsk tradisjon? Fåtallet lar være å konfirmere seg (det finnes da mange som gjør dette borgerlig, noe jeg synes er trist, da dette hører til Kristendommen. Det blir som å ikke feire bursdag men allikevel kreve gaver for den! Apropo bursdager- Jul er en kristen tradisjon! Skal vi miste den også? Det er vel ikke lenge igjen. Det har da allerede blitt “ulovlig” å gå med nisseluer og pynte til jul på skoler. Trist…
      Haha, må bare få med en sånn liten morsom sak her… Diskuterte kristendom med en på toget for en stund tilbake, og jeg hadde vanskelig for å forholde meg alvorlig da denne personen var satanist, og hatet kristendommen. Han trodde -hvertfall- ikke på Gud! Han nektet å tro på at (ifølge historien) Satan – Lucifer var en engel som falt da han ikke ville underkaste seg til mennesket da han var bedre enn oss. Ikke misforstå- om noen svinger mer mot denne siden, respekterer jeg også det, tror nok ikke han er ondskapen selv. En misforstått skapning kanskje.. Han trenger sikkert en klem :} Saken var bare det å forstå seg på temaet før man setter det i bås slik som denne karen. Uansett hvor underholdende det var:P
      Jeg vil ikke kalle meg “Kristen” selv, men jeg er troende! Jeg tror det finnes en “Gud”, men i motsetning til all religion, har jeg en sånn liten tanke på at vi mennesker har skapt Gud ved at så mange i verden har trodd sterkt nok. Tro kan flytte fjell, right?
      Huff, blir så engasjert i slike emner at jeg har vanskelig for å rive meg vekk fra tastaturet…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg