FUCK BLOGG.NO!!

Da var det søndag igjen, noe det gjerne er en gang for uken. Jeg har nettopp stått opp, det nye filmprosjektet mitt “Ken og Morten – Rikets vekt” er nettopp ferdig på Blu Ray, mangler nå bare å ferdiggjøre dvd-utgaven.

I natt var det noe jeg lå å tenkte på, nemlig denne bloggen. Saken er, jeg har hatt en del tid til å blogge egentlig i den siste uken.
Problemet er, at jeg har mistet en god del motivasjon og lyst til å gidde mer etter at blogg.no slettet denne bloggen søndag, før jeg fikk smisket meg til at de oppretta den igjen.
For jeg synes det innlegget det var snakk om var et innlegg som var veldig smålig av blogg.no å slette bloggen min før – Til og med UTEN at noen gadd å varsle meg før eller etterpå.

Jeg synes rett og slett at de som nå styrer blogg.no fremstår som noen eseltenkende hestekuker, som jeg rett og slett ikke har lyst til å slikke rævva til i all evighet.
Det er tydelig at så lenge du har en rosa blogg, og er veldig søt og sjarmerende så kan du være drøyere i hva du skriver uten at det får noen konsekvenser. Blogg.no er noen jævler på å forskjellsbehandle de søte, rosa sminkedukkene våre som viser hvordan vi skal se ut og ikke se ut hver jævla dag.

Mens vi som derimot skiller oss mer ut, og kanske er litt mørkere i tillegg, ja de skal de følge med mer på…
Saken er, hadde en mer populær, rosa, søt hverdagsblogger skrevet det innlegget jeg skrev om “å drepe” så hadde de sikkert sett gjennom det bare…
Tidligere denne uken fikk jeg melding fra en venninne av meg som nettopp hadde fått bloggen sin slettet… Også uten at hun fikk advarsel eller noe på forhånd…

Hallo, jeg vet blogg.no per dags dato ikke er forpliktet til å si ifra før de sletter en blogg… Men fy faen så dårlig gjort og idiotisk jeg synes det er likevel.
Jeg synes at folk burde få en sjanse jeg til å slette det/de innleggene det gjelder, før de gjør noe så drastisk som å faktisk FJERNE alt fra nettet!
Det er ganske drastisk å slette en blogg som f.eks min sin. Hadde ikke den blogg gjennopprettet igjen så hadde jævlig mye gått tapt.

Kort til poenget nå…
Jeg vet ikke hvor mye jeg gidder å blogge lenger.
Er ikke godt å vite når de kan finne noe å slette hele bloggen for igjen? Jeg synes igjen at det “Leiemorder”-innlegget mitt var meget, MEGET SMÅLIG å slette hele bloggen min for…
Og i mitt syn så ser jeg heller ikke på det innlegget som en oppfordring til noe som helst…

Jeg sliter med motivasjon. Før så var bloggen noe av det som holdt meg oppe og gjorde at jeg kom gjennom hverdagen. Etter den overaskelsen og sjokket blogg.no ga meg forrige uke så har den energien og følelsen forsvunnet. Blogg.no er tydeligvis ikke for alle lenger, og jeg vet rett og slett ikke hvor lenge jeg gidder å være en del av dette drittstedet lenger!

Finner jeg en annen plattform å blogge på, så kan det fort hende at fullstendigkaos.blogg.no aldri blir oppdatert mer igjen, og at jeg heller går over til noen andre. En annen bloggside som er litt mindre streng på hva man skriver og legger ut – Som i det minste gir deg en sjanse!!! Ikke en gang får jeg lov til å bloggshoute lenger etter at bloggen min ble gjennoppretta, så…

FUCK BLOGG.NO!

34 kommentarer
    1. Du burde kanskje tenke deg om hvordan du blogger! Blogg.no sletter blogger som bare er ” unødvendig” når de poster sånne innlegg som det du gjorde! En annen ting du burde tenke på er at du sitter ikke akkurat og sier at blogg.no er ” eseltenkende hestekuker, som jeg rett og slett ikke har lyst til å slikke rævva til i all evighet.” Det er bare latterlig gjort. Å om du nå klager så fælt over blogg.no kan du se til å bytte plattform i stede! tror det blir best for deg, for der kan du skrive all den dritten du vill, å det er du selv som styrer de!^

    2. Tror at blogg.no er såpass streng på hva folk kan lese, fordi det er netopp disse små-trollene som leser blogger her. Etter at anonymous hacket seg inn på blogg.no så har de vert mye strengere, pågrunn av at nettstedet ikke skal oppfodre til selvmord, mord, slanking, selvskading osv. Du ser poenget?
      Du må tenke at disse folka leser ikke bloggen din daglig, derfor aner de jo ikke helt hvem du er og hva budskap du har.
      Men synes du skal fortsette å blogge, og heller ikke tenke så mye på hva blogg.no gjorde. Det måtte vel skje en gang, ikke sant? :p

    3. Emilie: Kjære vennen, var ikke dette innlegget tydelig nok for deg?
      Det er akkurat en helt annen plattform jeg søker nå, ved å skrive dette innlegget, jeg etterlyser tips fra andre.

      Jeg personlig driter i om du synes det er latterlig hva jeg kaller blogg.no nå, jeg skriver bare hva jeg mener om de. Ytringsfrihet? Hørt om det? Eller tilhører du også den gruppa som er for mer sensur og for at sannheten ikke skal komme frem så lenge den ikke passer helt med den verden du ØNSKER den skal være?

      Verden er ikke bare fryd og gammen! Når jeg er forbanna, så gidder jeg ikke sensurere meg, det gjelder både i real life, og det gjelder offentlig. Jeg er en av de som ikke er redd for det!
      Hilsen han som ble slettet fordi han blogger “unødvendig”.. Hehehehe 🙂

    4. Lene: Og disse oppfordringene er det BRA at blogg.no har…
      Men etter mitt syn har jeg ALDRI oppfordret noen til noe innenfor selvskading, selvmord, narkotika, rasisme ELLER drap!!

      Hadde de GIDDET å lese innlegget med hodet og ikke bare øynene så hadde de kanskje forstått det med den peanøtttenkende hjernestokken sin!

    5. Jeg skjønner ikke at de slettet den og vil gjerne og aller heldst at du skal fortsette å blogge ^^, jeg skjønner ikke at de ikke ga deg advarsel, det burde de jo selv om de ikke er forpliktet til det, men på en annen side så burde det ikke være så altfor vanskelig å holde reglene heller,du må jo huske at det er først nå de reagerer, du har jo ganske mye annet intressant her de har latt passere, hovedsaken var vel måten du skrev innlegget på som fikk det til å se ut som om du hedret personen.

    6. charlotte: Hadde jeg vært en jente, en søt jente med søtt utseende, så hadde de sett gjennom et sånt innlegg og “latt meg leve”! Da hadde de kanskje i det minste lest innlegget og sett hva jeg egentlig skrev, hva slags budskap og mening jeg skjulte i det innlegget, innerst, innerst inne.

      Men neida, les overskriften, de 2-3 første linjene og SLETT!!! For all del! 😛
      TAKK CHARLOTTE! JEG ELSKER DEG AKKURAT NÅ! 🙂 Du vet det?? 🙂

    7. Det skjønner jeg, men tror nok de så på innholdet med et raskt blikk og antok at det var en oppfordring. De kikker nok på de fleste bloggshoutene og slik med overskrifter som får en til å lure. Men ikke gi opp bloggingen du.

    8. Hvilket innlegg var som gjorde at de gikk til så drastiske verk?
      Saken er jo at de bestemmer, så ja, det er noe du risker ved å være på blogg.no..
      Men har du tenkt på å bruke wordpress for eksempel?

    9. Ikke glem å si i fra når du har funnet et nytt sted da 😉 Jeg har dessverre ingen erfaring med andre, så kan dessverre ikke tipse deg om noen flatform 🙁

    10. zentia: Hm, wordpress… Kan man lage eget design og slik som man kan her der? Og blogge flere innlegg om dagen og.. Kort sagt er det noe blogg.no har som wordpress ikke har? Hva er eventuelt ulempene med å gå fra blogg.no til wordpress?

    11. det er ganske iriterrende det ja, at de fjerner hele bloggen bare på grunn av en blogg. hvorfor ikke da bare fjerne den ene bloggen og si ifra om det og gi en advarsel på om at hvis si, for mange av slike blogger blir lagdt ut så fjerner de hele bloggen. fuck blogg.no på det.

    12. Nei, fåkk åsså… Trodde blogg.no var en plass for alle jeg, OG jeg liker bloggen til DM også. Lenge leve det fargerike felleskap 😉 Mulig de skulle lagd seg en plattform til HER. Under 18= rosablogg.no, og over 18= blogg.no??? 😛
      Hvis du pakker snippveska di og forlater dette blodige åstedet, let me know zøtn 😉

    13. Man kan lage eget design ja, men er vel ikke helt på samme måte som her da..
      Du kan blogge så mange ganger om dagen der hvis du vil.
      blogg.no er jo en platform, og man har venneliste, og mulighet å vise seg på forsiden hvor mange leser gjennom etter spennende overskrtift, det kan du ikke med wordpress, da du da har en EGEN blogg med dine egne regler og alt det der.. Og da må du stole på at de faste leserne følger deg, eventuelt bruke twitter, bloglvin osv og jobbe litt anderledes for å få lesere=)

    14. jeg er gaaaanske sikker på at bloggen hadde blitt slettet uansett hvem som la ut det innlegget. og det finnes ikke noe som heter “sensur” av TANKER. de fleste har tanker de ikke sier høyt, og ang mord på andre mennesker er det en av tingene man holder for seg selv. sosiale antenner, vet du. å sensurere virkeligheten er noe annet, og det støtter ikke blogg.no. nei, tanker og virkelighet er ikke det samme.
      ulempen med å bytte plattform er vel at mange ikke vil kunne følge med på deg lengre, hvis folk bare loker på blogg.no.

    15. Om det er noen blogger der ute som er unødvendig så er det alle de pokkers rosabloggerne, de som gir små jenter ett dårlig selvbilde om de ikke er anorektiske, går i dyre moteklær, kler seg horete og går med 10430985923 tonn sminke. Jeg støtter deg fult ut her og jeg syns det enkleste bare blir å forsvinne fra alt som har med blogg.no å gjøre, jeg hadde nok gjort det selv for lenge siden hadde det ikke vært for at jeg ikke klarer å finne ut hvordan jeg kan kopiere hele bloggen min over… Nå har jeg jobbet på min blogg i 3 år og greit, jeg har mistet endel motivasjonen for å blogge slik jeg gjorde før, men jeg vil ikke miste alt jeg har jobbet såppas mye for, jeg vil ikke miste 3 år av “mitt liv” bare fordi at blogg.no suger. Jeg har sett andre folk kopiere sine blogger, noen har brukt noe programmer for å gjøre det mens andre bare har kopiert over innlegg for innlegg, og jeg skal nok klare å få det til, det er bare et spørsmål om tid. Så igjen, jeg støtter deg, stå på videre og ikke gi deg helt med bloggingen. Jeg har selv vurdert å gå over til blogspot, eller wordpress som det vel heter…
      Glad i deg vennen! Ikke gi deg uten kamp!

    16. Du burde helt klart fått en advarsel.. Det er yttringsfrihet sist jeg sjekket , men det virker jammen ikke slik til tider.
      -Du har jo faktisk en laget selv en advarsel på sterke innlegg for alle som klikker seg inn på bloggen din, så hvis noen må være så hårsår så koster det ikke en eneste kalori og se en annen vei.
      -Folk skriver og tenker forskjellig, av og til må en lese imellom linjene og ikke ta alt så grådig bokstavelig,
      Jeg er veldig glad i bloggen din jeg, krass og ulik som vi er, og håper du blir litt til 🙂

    17. helt ærlig har de skremt meg også….
      jeg har ikke lest innlegget ditt, men kjenner deg godt nok til å forstå at de overdrev. tenk om jeg vil fortelle noe annet en hvor fint blondt hår jeg har? tenkt tanken på å skaffe deg eget domene og skrive der?

    18. Hei på du!
      Alle nettsteder har lover og regler og forholde seg til, akkurat som ute i den virkelige verden. Om man liker det eller ikke har ikke så mye med saken og gjøre, man må likevel følge dem. I retningslinjene til blogg.no står det jo ganske klart hva som ikke tillates, og hvilke reaksjoner som kan iverkssettes, og det er klart at det ikke bare tas utgangspunkt i overskriften og noen få linjer, som du skriver. Du skriver også at det ikke reageres hvis det er rosabloggere med pent utseende, men det vet du vel ikke så mye om egentlig, for du er vel ikke en person som omgås så altfor mange rosajenter hehe 😉
      Ha en suveren dag videre herr Kaos – smile and keep blogging, synes bloggen din er fin jeg – i alle fall for det meste :))

    19. Enig med Aylar her. Det er blogg.no som er fuckt.. Blogg.no behandler folk som små drittunger. Han er ikke et barn lenger. Ser ut som dere tror dere er morra hans. Jeg synes Aylar har en fantastisk kul blogg 🙂 er ofte spennende å lese denne bloggen 🙂
      Så blogg.no, fuck dere

    20. ideatroll: Saken er at jeg har noen rosajenter som ganske greie venner. Og det er slike som nesten aldri har noe å gjøre enn å lese andres rosa blogger.. De har fortalt meg om nok innlegg som ENKELTE rosabloggere har lagt ut som etter min mening er verre enn leiemorderinnlegget jeg la ut som eksempel, UTEN at det er gjort noe..
      Men nok om det, finner meg forhåpentlig vis en annen plattform snart, så da kan bare blogg.no ha det så godt. Og det håper jeg virkelig ikke blir lenge til.

    21. Catrine aka Cakki: Jeg også, men etter det sjokket jeg fikk forrige uke av den bråe, usselige, usmakelige slettingen fra blogg.no sin side, så gidder jeg ikke å vente på neste gang. De får bare råtne, jeg håper på å starte en annen blogg et annet sted.. Håper virkelig jeg finner noe bedre snart..

    22. Nintendo Lizzy’s gullsmie: Akkurat det du beskriver som plager meg også. Og som er så jævlig urettferdig.

      Og heller ikke jeg vil at de bare skal slette mitt verk, bare fordi at de suger som du skriver så bra.. Det er greit at vi som bloggere har ett viss ansvar, men alikevel sier jeg! Jeg synes det var rimelig tåpelig og latterlig da de sletta bloggen min søndag for en uke siden uten varsel! TÅPELIG, jeg kan gjenta det i det uendelige!

      Takk. Jeg er glad i deg også 🙂

    23. Det er jo ditt valg det da 🙂 Men du vet, vi klarer ikke å lese gjennom alt som postes på alle blogger, så hvis det er noe der ute som vi burde vite om, hjelper det oss veldig hvis noen forteller oss det. Du kan jo når som helst rapportere inn ting du mener er over streken, det vil alltid bli vurdert. Det er jo også sånn at vi løper ikke rundt og forteller andre hva vi gjør med ting, så det blir litt for enkelt å si at vi ikke reagerer – for det vet jo ikke utenforstående så mye om med mindre bloggerne selv velger å fortelle det 😉
      Ha en fin mandagskveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg