Mrs. Røds og Mrs. Hvit på hver skulder (handletur)

Husket å handle før påska, eller er du en av de mange som må trenge deg gjennom mer eller mindre fulle butikker i påsken? Lucky you.

Nei, jeg har handlet i dag, men med mitt minimale kjøleskap må jeg helt garangtert innom igjen i løpet av påsketuren.
Gudene jeg ikke tror på skal vite at jeg faktisk prøver å prioritere fornuftig når jeg handler. Kanskje er ikke enkelte i støttegruppa mi så dum likevel når de ber meg om å tenke på huskelapp på forhånd, fremfor bare tilfeldig og impulsiv handling. Jeg har blitt flinkere på å handle “rett”, tror jeg. Altså tatt til betrakning av hva jeg kunne gjøre før.

Men noen ganger er det bare ikke så lett. Før du skyter den dorske rumpa ut av døra og bestemmer seg for kun livsviktige ting, så er det gjerne en tanke man sender til det store intet, som blir kvelt av demoner og glemt av deg selv når du… “OI, masse sjokolade til halvpris, kjøper herved 20 påskeeegg-kartonger jeg”!
Vil bare prestere at det jeg skrev nå ikke har hendt meg, og at det var et oppdiktet eksempel på skråplanet av spissen.

For å ikke bli en hjelpesløs, syk tulling som eldre er det ett par ting alle burde ha i seg regelmessig; rent kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, kornrikt brød, gjerne noe innen yoghurt og melk, og selvfølgelig VANN!
Vann er jeg så heldig at jeg ikke må renne ned butikker for å handle, heldige meg!

Men så dumber det gjerne bort en søt, tiltrekkende djevelkvinne av en fristerinne på skuldra mi. Når jeg mot all formodning skulle foreksempel vandre forbi, ehm, veldig originalt valg: Godtehylla!
– Unn deg i det minste to poser seigmenn, hvisker den sånn at jeg hører den veldig høyt, men likevel så rolig at jeg er den eneste der og da.
– To seigmenn-poser gir deg energi, og det er forresten fruktstoffer blandet med, fortsetter hun!

(Det tar litt tid før Moder Bedreviter dumper seg ned, for hun er veldig overarbeidet siden det er alt for mange som trenger hennes hjelp for tiden)

*Pluff*
(Pluffet betyr at hun omsider har kommet på banen hun også)
I den hvite, rene kjolen som symboliserer… Ehm, renhet.. Og uskyld… Ja, hun har kort sagt ankommet.
– Ikke hør på henne, ta heller å fyll opp en av de posene der borte med noen sunne, deilige appelsiner. Også tar du en pose til og fyller den med noen bananer, eller hva med litt Kiwi, eller epler! Det er både sunnere, billigere og energien varer dessuten lengre!

Det blir en slags krig mellom de to damene. Slik er det å være en som alle bryr seg om, og vil det beste.
Som regel ender det med at djevelinna spidder engelinna med høygaffelen sin, og jeg pælmer det gode og usunne i kurven min, fremfor det som også kan være godt, og også sunnere i lengden!

I dag har jeg ikke handlet seigmenn, men jeg falt likevel en centimeter for fru Rød og “Slem”, da jeg plukket med meg Hvetestang med masse fett, og sukker som jeg i hvertfall ikke skal stappe i meg i kveld, etter at jeg har spist 6 pølser med brød og ketsjup.

Men altså, det ble noe på den hvite engelinna også. Ehm, *sjekke kvitteringen*, altså salt er jo litt sunt.. Og litt sukker. Og saft, samt pølsebrød.. DERE; jeg vet hva Mrs: Hvit, altså den gode, fikk plassert i kurva mi, som bare gir meg god samvittighet og bedre helse etterpå: Nyeste Nemi-bladet! 🙂 Så nå får også Lise Myhre litt ekstra påskespenn, takket være snille meg. 🙂

En ting jeg synes er så fint å tenke på når jeg handler, noe som gjør det så mye lettere og mindre stress å måtte prioritere noe oppmot noe annet hele tiden: Hva faen jeg spiser så tar alt livet av meg uansett, skal jeg tolke eksperter og sånn!
Så jeg kan som den fråtsende nordmannen jeg er gi faen, begå det langsomme selvmordet jeg gjør ved å leve, og bare se svartetiden komme nærmere og nærmere, enten det er med frukt, grønnsaker og næringsrikt brød, eller om det er med, ti kilo smågodt, åtte poser seigmenn, og loff! Livet er hærlig!

Så nå skal jeg kose meg resten av kvelden med Hvetestang, pølser og Nemi!
Hvor ofte er du på dine handleferder? Skriver du huskelapp på forhånd? Handler du ofte?

5 kommentarer
    1. vi har handla til påske vi 😉 orker ikke stress med butikker å masse mennesker men noe må vi nok ha i løpet av tida men storhandlingen er gjort og fryser er full 😉 vi handler ikke så ofte men prøver heller å handle mye per gang så det ikke blir sånne små turer. Bruker handlelapp ofte;)

    2. er ikke så mye til to heller men fint å ha litt forskjellig og siden vi bor nærme Sverige så handler vi mye der å sånn 😉 jepp hehe 😉 må det innimellom ellers glemmer jeg det jeg faktisk skulle kjøpe xD

    3. SV: Jeg ble utrolig glad for kommentaren din, elsker å få sånne kommentarer og ikke bare “fin blogg”, men ikke bare det.. Du vet åssn du får jenter til å rødme, tusen takk for fin kommentar! Ha en fin kveld videre, og btw fin blogg hehe ;D Er innom ganske ofte og ser, digger den :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg