JORDBÆRGELÈ I PRAKSIS – HOW TO TO-VIDEO!

Så var det den helvetes geleformen som skulle testes ut da.
Det har nå gått noen uker siden jeg bestilte og fikk den geleformen fra dragenshule.no, og jeg skulle virkelig ha testet den ut før. Men noen gang går det gjerne litt treigt i hjernemosen min, til tross for at jeg ikke er helt grønnsak enda.

Start dagen med å le av meg og ikke med meg – Bedre start får du ikke på en onsdag som denne!
Ja, til dere som har sett videoen min nå, videoen er ikke politisk korrekt og som matlagings-video ville den nok fått en treer eller toer i Heimkunnskap. Det ble en del rot. Jeg hadde ikke laget gele før, og det var to ting jeg glemte, eller gjorde feil..

Derfor mine damer og herrer, skal jeg nå dele med dere hvordan man helt enkelt lager gele..


Tilberedning (skrevet direkte av fra pakken):
Kok opp 5 dl vann, ta kjelen av platen. Rist pakken godt, dryss i gelèpulveret og rør til alt er oppløst (ca. 2 minutter). Hell gelèen i form eller dessertglass og sett den til avkjøling (4-6 timer). Dypp formen (glasset) et øyeblikk i varmt vann før den hvelves…


Og det største lol`et med at jeg skriver dette er at det er litt meningsløst i og med at dere som faktisk kjøper Freiagelè pakker får oppskriften der og da på pakka uansett!!!
Haha.. Jeg skrev det bare for å understreke at jeg vet at jeg har gjort “feil” i videoen, og at den ikke er verdens beste til å legge ut på matprat.no som matlagingsfilm i seg selv.


Bare et litt random innslag. Men jeg er fortsatt uendelig glad i min besteste bestevenn Sara <3
Jeg som har tegnet tegningen som jeg “klemmer” – Så vet dere det å!

Nå skal dere være høflige å spørre hva jeg har gjort i natt?
Jeg har vært våken i hele natt. Delvis sett litt på scener fra filmer jeg har lagd fra perioden våren-høsten 2010, filmer dere ikke har sett fordi de aldri har ligget på nett.. Jeg har dansa litt med meg selv, og kort sagt bare venta på at denne videobloggen ovenfor kan lastes ferdig og sånn! Fritidsproblem? IKKE dømm! Ok, dømm!

Det er nå cirka 3 timer siden videoen ble spilt inn.. Og jeg tror jeg skal drøye det tre timer til før jeg tar gelèn ut av kjøleskapet. Nå tenker jeg på å sove noen timer, kanskje til 12. eller 13.-tiden… Da får jeg sikkert en sms likevel om en pakke jeg kan hente i sentrum.

Gledegruer meg i alle fall til å være min egen forsøkskanin når det gjelder å smake min egen blodrødegele i zombiehjerne-drakt! Blupp!!

Såå, hvis jeg giiider.. Så skal jeg kaanskje, gidde å oppdatere om jeg var vellykka eller ikke?! 😛
Vi reblogges!

8 kommentarer
    1. Goood morgen -å for en start på dagen i heimen din:))
      Filmen var meget informativ,å en slik geleform skal opp på ønskelista!!
      Det morsomme var at vi laget gele i går vi og :))

    2. vet ikke om gele blir skikkelig stiv hvis du koker det? og lite tips: kjøleskap kan bli ødelagt hvis du setter varme ting inn, ødelegger temperaturen og det samler seg mye is og dritt veldig fort

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg