NRK har lagt skomaker Andersen i sin grav, for godt!


(bilde tatt fra: Nrk.no)

“Nei dere, nå gidder vi ikke la han derre skomaker Andersen gå igjen mer!”!
Hm, syns det er en glimrende ide av Nrk. Først kommer de på at de vil øke lisensen litt mer, for den er jo så populær, og den elsker vi alle å betale.

Og så kommer de på en minst like god ide; Vi kutter ut “Skomakergata”! NRK`s mest populære juleserie!
Genialt, la folk betal EKSTRA så lenge de har en tv, selv om de kanskje ikke har kanalen, og fjern den adventserien som folk liker best!

Jeg tror jammen det er i Norsk Rikskringkasting jeg skal søke jobb om noen år! For er det noe NRK virkelig er gode på så er det å surre! Det blir vel ikke lenge til jeg får en telefon fra Bjarne Betjent som spørr om det er mulig å kjøpe opp lisensen på bloggadressen min; fullstendigkaos!
Nei, vent Bjarne Betjent har de sikkert ikke råd til, så da må det vel heller bli Vaktmesteren som ringer meg og spørr på deres vegne?

Jaja, man kan si mye om Nrk, men særlig taktfulle og oppdaterte er de vel ikke.
Og jaaaa, jeg er egentlig ikke en særlig stor fan av jul i hele tatt, men selv jeg skjønner at “Jul i skomakergata” ikke er det lureste de skal bestemme seg for å ALDRI sende igjen til tross for at serien finnes på Dvd i mange butikker!

Jeg vet faktisk om barn, og da snakker jeg om barn i 13 års alderen og under som faktisk LIKER Skomakergata bedre enn Jul I Svingen eller Barnas Superjul foreksempel!
Si meg er det Jesus som styrer Nrk for tiden? Mest sannsynlig ikke, for “Grevinnen og hovmesteren” det skal vi fortsatt ha! Heller en sorthvitt film med en veldig forutsigbar hovmester på fylla, fremfor en barnevennlig alkoholfri, trygg og mer variert og hyggelig skomakerserie!

Vi blogges! Hvis ikke blogg.no finner ut at de må legge ned bloggen min fordi jeg er for utdatert da…

16 kommentarer
    1. Personlig så kunne jeg ikke tenke meg en kjedeligere barne-tv i jula enn skomakergata. Jeg likte det ikke når jeg var liten, og de fleste barna jeg vet om har heller ikke noe ønske om å få den tilbake som adventskalender på tv. Jeg tror det er mest de som er litt eldre som vil ha den tilbake på tv, og det er kanskje på tide å innse at man ikke lager barne-tv for de voksne, men for barna. Dessuten kan man kjøpe skomakergata på dvd, og da kan du se den så ofte du vil 🙂

    2. jævlig bra..for skomaker Andersen var liksom ikke mitt yndlingsprogram x'(
      er ikke så lenge siden jeg og noen andre i klassa snakka om det med den forbannede lisensen..
      sitat fra en av jentene i klassen: “må jo nesten begynne å selge seg selv på gata bare for å greie å betale den jo. skal vi kanskje begynne med det, jenter?”
      jeg ser vel på nrk kanskje en gang i året..og er som regel på julaften pga Grevinnen & hovmesteren ^_^ tradisjon<3
      men kanskje jeg skal laste den ned..så bruker jeg ikke nrk-kanalen i det hele tatt xD
      hva er det egentlig disse pengene de får inn fra lisensene går til?

    3. …å det er pgav slike ting som dette jeg kjøper på dvd!!!Jeg vet det ikke er det samme,men det er det tilgjennlig om vi har behovet en advent…det samme har jeg gjort med tre nøtter til askepott,kjøpt på dvd altså:))
      Føler deg bedre?

    4. tror det var noe kødd med at det ikke var pedagogisk riktig og sånt. men jeg føler at i jula er barnetv like mye for de voksne som ungene. liksom, jeg og mamma sitter sammen og ser på barnetv. sånn derre nytt bajs som jul i svingen og sånn er likosm ikke det samme som blånisser og rødnisser.

    5. skjønte hva du mente ;D
      noen i klassa syns det er skrekk og gru når de fant ut at det kan komme en gubbe på døra dems for sjekke om de har tv og slik..nrk er ganske frekke kan man si..jeg skjønner ikke at det er noen som faktisk vil ha en slik jobb engang..de er jo misslikt på det sterkeste av folk..neh..man får vel kvitte seg med tv’n og bare bruke pc’en..

    6. Skomakergata er jo julestemning da 🙂 Jeg hadde innlegg tidligere i dag, om figurer fra barndommen min, og selvfølgelig var jo Skomakergata blant dem!
      Men nå satte du meg på en idè, kanskje jeg skal ha et Skomakergata-spørsmål i adventskalenderen min for i morgen 😀 Jepp, det skal jeg gjøre i den luken jeg legger ut når klokken har passert midnatt 😉 Takk for at du med dette innlegget satte meg på tanken 😉

    7. hehe jo det er sant det.
      Personlig erger jeg meg over at de har tatt vekk julekalenderen på tv2 i år. Hva skjedde med den gode gamle vaselinas julekalender!?
      Men jeg må si at Blåfjell er et mye mer morsomt og mye mer lærerikt program for barn – enn det som er på barnetv for tiden. Hva har skjedd med de gamle klassikerene? som sesam stasjon, postmann pat o.l… ikke fan av barnetv for barn i dagens samfunn…
      nei, om jeg får barn noen gang – da skal jeg finne frem noen gamle, koselige program! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg