KÅR OPPDALS PENESTE OG STYGGESTE BYGNING!

Da har undertegnende vært ute i Oppdal sentrum, og litt diversje steder i bygda. Har bestemt meg for å forsøke å lage to kåringer.
Vil at dere ved hjelp av kommentarfeltet skal være med på å kåre “Oppdals peneste bygg”, og “Oppdals styggeste bygg”.
Er en del steder som mangler, takket være lavt batteri på kamera. Glemte å lade batteriene før jeg gikk ut.

Men her har dere et lite knippe av offentlige bygninger som Oppdal har å by på.


Oppdal Videregående skole.


Oppdal idrettshal.


Aune barneskole.


Oppdal ungdomskole.


Nyvold instalasjon.


Liens bakeri.


Coop byggmix.


Kiwi.


Fk butikken.


Husfliden.


Auna senteret.


Møllekroa.


Quality Hotel.


Oppdalsbanken.


Oppdal sentralstasjon (togstasjonen).


Bunnpris.


Kafeteria.


Hotel Nor / Bryggeriet Oppdal / Peppes Pizza (Det hvite bygget)
Hyttesenteret Grønset. (Det røde bygget).


Domus.


Stone Hotel.


Oppdal kulturhus.


Rådhuset.


Bruktbutikken Vekst Oppdal.


Oss tållast (Kaffebar). Hårfint (Frisør).


Grillkroa.


Vetltorget/ Ett ønske.


Lokalet til lokalavisen Opdalingen / Oppdal Trafikkskole.


Opdal blomsterforetning.


Total autoservice.


Spar.


Peugeot.


Oppdal medisinske senter.

Sånn, det var alle bildene jeg har tatt i dag. Rakk egentlig ikke å ta flere bilder, og det er synd, for det er en god del som mangler enda, spessielt diversje bensinstasjoner, barneskoler og andre steder som bowlinghalen, bilopphøggeriet og slik mangler… Men, men. Her er i hvertfall det utvalget jeg har fått skrapt frem i dag. Så nå vil jeg vite, hva syns dere er penest, og hva er absolutt styggest?


God damn, fikk bare lyst til å ta et random bilde av det tilbakestående fjeset til favorittbloggeren deres! 😛 Lol(ipop).

Fikk forresten lyst til å ta med meg en ting fra Spar i dag… Siden den gamle munnskyllingsflaska mi var tom (husker ikke hva det heter), så fikk jeg lyst til å bare prøve noe nytt i dag:

Fluoride listerine! Noen her som har prøvd, og kan “dokumentere” effekten på den etter at dere har pusset tennene?

Så hva mener dere er “Oppdals peneste bygg”, og hva mener dere er “Oppdals styggeste bygg”?

Velvel, da er jeg endelig ferdig med å legge inn bilder på dette innlegget og kan slappe av.  Faen er et mas å blogge gitt, neida. Bare kos det vettu! Tullekopp jeg vet dere, hihi…

Samma det. Ønsker alle sammen en riktig god kveld, ta godt vare på dere selv, og kos dere. Vi vet tross alt ikke hvor lang tid vi har her på jorden før mannen med jåen (eller “mannje med jåen” som vi sier i Oppdal), kommer og tar oss! Hehe…

Vi blogges!


Reklame: Ta turen innom Kiddys fantastiske blogg. En 21 år ung jente som med en designer i maven! 🙂
kiddys.blogg.no

17 kommentarer
    1. ÅÅÅÅH som jeg savner oppdal!!!
      synes stone hotell er finest c:
      også quality er styggest ,altså – jeg har liksom vært der så jah x)
      men åååååh vil til oppdal jeg nå:(

    2. Husfliden ser definitivt best ut.. Alle de andre kan sloss om den styggeste, tror de ligger ganske likt..XD Kjedelige bygg da..=P

    3. Tjaaaa…syns den Husflid var koselig jeg. 😀 Hvilken som var den styggeste var verre å velge…men coopen var ikke så attraktiv at det gjør noe 😀

    4. Ikke noen umiddelbare favoritter altså..hmm,men bygningen bak ‘Quality’ (yeah right)hotell,hvis det ikke er en del av hotellet da..ihvertfall den bygningen var mest tiltalene..
      ..Å det medisinske senteret,grøss og gru-er slike bygninger det brukes i i creepy skrekkfilmer..;)

    5. Om jeg får stemme på flere innenfor hver kategori så har jeg endel til deg her.
      Styggeste: Skifer hotel, Aunasenteret, Aune Barneskole og Oppdal Kulturhus (om jeg bare får velge en så sleng på Skifer hotel for helvette heller, jeg hater den bygningen…)
      Fineste: Husfliden.
      Syns du burde gitt de riktige navn da i det minste…
      Kiwi er jo bare en del av bygget, hele bygningen heter Sagtunet. FK butikken heter jo Felleskjøpet. Kafeteria er Grøseth Kafé. Stone hotel er jo Skiferhotel. Peguot heter faktisk Prøven Bil. Tenkte bare jeg skulle nevne det. Er andre bygninger som heter noe annet også, men husker ikke i farten hva de heter sånn 100%

    6. Nintendo Lizzy’s gullsmie: Ops, akkurat den feilen med “Stone Hotel” er litt lame. Hehe, men tror ikke jeg skal gjøre om på det nå, litt sent syns jeg. Tenker alltid på “Stone Hotel” fremfor “Skifer Hotel”, siden Stone var det som de tenkte først, og all den rushumoren som foreksempel Dagfinn Lyngbø hadde på den saken 😛

      Enig, jeg hater også Skifer Hotel!

    7. Fineste: Quality Hotel
      Styggeste: Liens bakeri
      Aune barneskole er jo blitt veldig fin nå da, men synes at Quality er en “gammel klassiker” 😛 Synes det er fint^^ Også kan jeg ikke si at halvparten av de andre bygningene er så fine heller da, men det er da noen OK der 😛 hehe

    8. Er det uhøflig å si at alt er stygt? Kanskje ikke uhøflig.. mer barnslig? hehe.
      Jeg har så fæle minner til Oppdal at jeg blir kvalm bare jeg ser bilder derfra 🙁

    9. posttraumatisk: Nei, ikke uhøflig. Jeg er ganskje enig.
      Har du vært på Oppdal? I såfall er virkelig ikke denne verden noe stor.
      Ja, Oppdal ER et fælt sted, mange fæle folk og fælt sted… Syns jeg… Har så lyst til å flytte, men klarer det ikke…

    10. Jeg og min søs var i Oppdal på søstertur i August.. helt på måfå egentlig. Var på Skiferhotellet. Første kvelden ble søs dårlig og dagen etter havna hu på sykehus i Orkdal! Jeg ble sittende stuck alene på det hotellet – dritredd. Æsj… og kjente ikke en sjel.
      Heldigvis gikk det bra med henne, så jeg henta henne i Orkdal dagen etter igjen og vi kjørte rett hjem – 70 mil. Herlig ferietur! …
      Kommer aldri til å glemme Oppdal for å si det sånn… !
      Men over til noe annet… flytting! Jeg har flytta overalt siden jeg var 20 – nye starter kan ofte være veldig positivt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg