ERROR 54B1N4

Det er ikke alltid like lett å kunne holde hodet kaldt samtidig som man beholder hjertet varmt. Noen ganger oppstår det rett og slett diverse komplikasjoner som gjør at så og si ALT blir snudd opp ned og da er virkelig helvete løs. Og dessverre så er ikke mitt “anti-virus”-program av den aller sterkeste typen, så når diverse farer først har funnet veien inn gjennom huden på meg, ja så tar det gjerne og totalt utsletter det aller meste jeg har bygget opp den siste tiden av sunn fornuft og fred i sjela. Og for de av dere som nå har litt problemer med metaforiske metaforer og ironisk ironi så betyr alt jeg har skrevet til nå kort fortalt bare at jeg har kort ei kort lunte og lett kan bli ganske så sint.

På ungdomskolen var det en gang en lærer som sa at “data” er en forkortelse for “dobbelt arbeid til alle”. Det er kanskje å ta litt hardt i, men helt tatt ut av det blå er det likevel ikke. For selv om dagens teknologi jo har mer godt for seg enn “(v)ondt” så er det likevel et par minussider ved det også. Og noen av disse er faen så frustrerende hvis de først inntreffer. Foreksempel.. I stort sett hele dag har jeg mellom jevne mellomrom sett meg nødt til å slå av pcen forså å restarte den etter at jeg på et eller annet tidspunkt har fått opp en MOTHER FUCKINGS LANGT OPP I SKINNRÆVA PÅ HAN FAR IRRITERENDE pop up-melding med teksten “ERROR 54B1N4!”.

Jeg har absolutt INGEN ANELSE om hva denne feilkoden betyr, eller er for noe. Jeg har selvfølgelig prøvd å google det, men uten nevneverdig hell or heaven. Mye kan tyde på at det er noe virus av noe slag for det går ikke an å klikke det bort, man kan ikke engang flytte den nedi et eller annet hjørne for å gjøre den “mindre synlig”. Og man kan ikke gjøre noe som helst annet heller når den først har bestemt seg for å minne meg på sin latterlige eksistens. Maskinen fryser rett og slett helt opp når den først er der, dvs. alt man kan røre er musepekeren, og det er det. Har selvfølgelig prøvd å kjøre virusscan et par tre ganger (med to forskjellige programmer), ingenting blir funnet. I følge testene som er blitt gjort skal alt være fryd og gammen. Men det er det altså ikke.

Kjære, søte internett: Hva fanden betyr ERROR 54B1N4??

11 kommentarer
    1. Så utrolig irriterende! Jeg har ikke peil på hva det betyr jeg heller, og har heldigvis aldri fått den poppende opp hos meg heller (ikke for å gni det inn altså) :O

    2. Toril Gyldenskau: Hmm, så random.. Men ja, kan virke som det kan være snakk om noe virus av noe sort.. Har lenge vurdert om jeg skal formatere hele kassa, men ikke helt orket å sette i gang enda. Men mulig dette her er et hint om at NÅ er det på tide liksom.. xD

    3. Det høres nok ut som en eller annen form for virus ja. Jeg ville ha formatern den så fort som mulig for å være på den sikre siden. Ingenting er så jævelig som når ett virus overtar helt. xD

    4. Shake: Av en eller annen grunn ser det ut til å bare ha gitt seg. Varte i et par dager, også ble det “stille” fra hva det nå enn var for noe.. Når det kommer til backup så har jeg nesten ingenting lagret på selve maskina, heldigvis. 🙂

    5. Det var da enda godt! Har opplevd flere ganger på mist viktige ting pga. dårlig backup i tilfelle virusangrep. Har heldigvis blitt flinkere til det nå da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg