Vaksineres på torsdag – for alle gode ting er stadig tre?

Like før helga tikket inn lyste mobil-displayet opp og der sto det sort på grått at jeg har fått vaksinetime førstkommende torsdag. Jippi.

Da jeg skulle ta den første dosen grudde jeg meg en del. 😅 Ikke så mye dagene før, men. Og det er ikke sånn at jeg gruer meg noe særlig nå heller. Nå er jeg mer på det stadiet at jeg lurer på – som alle andre antar jeg – når “alt” vil være “over”.

Da jeg gikk hjem igjen fra andre dosering befant jeg meg delvis i den tro på at det skulle bli den siste nødvendige dosen for tilsynelatende friske folk under en viss alder. Og vel, nå er det visse uenigheter iblant helsepersonell og forskere hvorvidt en tredje sprøyte strengt talt er nødvendig for friske folk under 40-50, men.. 🤔 ja for å si det som det er så er jeg ikke like “motivert” denne gangen som jeg var for de to første.

Så er jeg ikke helt sikker på hvorfor jeg har takket ja denne gangen heller. For dose 1 og 2 var det ganske enkelt for å bidra til å beskytte de mest utsatte i samfunnet, samt at det skulle føles mer innafor å reise rundt igjen (noe som i skrivende stund fremdeles IKKE har blitt noe av..), men nå. Jeg er faktisk ikke sikker. 

Misforstå meg rett. Jeg er fortsatt for at folk SKAL vaksinere seg samme hvor lite eller mye man har med andre mennesker å gjøre, og alt sånt no, men en tredje eller hvem vet.. det har også vært snakk om en potensiell fjerde sprøyte.. gjør jeg det fordi jeg føler at “alle” (men langt i fra alle) forventer det?

Til dere som nå måtte lese dette som at jeg vurderer å trekke meg. Dere kan bare ta det rolig. 😏 Jeg kommer til å være “snill gutt” og ta den tredje dosen på torsdag som planlagt. Men jeg er altså i økende tvil på hvor nødvendig det er, og hvorfor jeg egentlig gjør det.

Hva er deres tanker om en dose 3? 💉

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

6 kommentarer
      1. Ved å blant annet ta vaksinen. Men også ved å bruke maske, begrense antall folk jeg møter, vaske meg på hendene og generelt gjøre mitt beste på å følge de restriksjonene og rådene helsemyndighetene gir/har gitt.

      2. Avstand og hygiene er greit nok, men nå var det innlegget ditt her jeg kommenterte hvor du skriver at du tok dose 1 og 2 for å beskytte andre. Derav spørsmålet om på hvilken måte du beskytter andre?!

      3. Ah, sånn ja! Hmm, vet ikke hvor vidt det fungerer sånn, men var i hvertfall litt snakk om før at de kanskje kunne minke sjansen litt mtp smitte. Litt usikker på om det stemmer, men uansett har jeg troa på at de virker til beskyttelse for eg selv.

    1. Det som bekymrer meg er hvorvidt flere og flere doser vil være bra for kroppen på andre måter. Men tenker å ta den når det virkelig er anbefalt for yngre folk. Men du bør vel ta den hvis du ikke har noe særlig i mot det, er jo bare tredje dose.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg