Meg, Satan og det 5000 Ukjente!

5000 tiks, hva er vel det?
Når jeg setter meg mål, så er det, med nesten intet unntak, ene og alene for meg selv. Men når jeg gjør de offentlig har jeg en tendens til å ende opp med å tenke at jeg må gjennomføre de, av grunner utenfor meg selv. 😜

Jeg hadde satt meg fire mål for 2023 i det året just hadde begynt: 1. Les Den Sataniske Bibelen! 2. Få 5000 følgere på Tik Tok! 3. Lag den beste vloggen! 4. Bli mer prisbevisst!

I tillegg hadde jeg valgt å videreføre to av fjorårets “hit or miss”: 5. Involvere flere folk i mine videoer igjen! 6. Smake vin!

Mål 2 har jeg for flere uker siden innsett ikke var så smart å sette. Ikke fordi det er umulig å få det til hvis jeg virkelig vil. Utfordringen er heller at jeg ikke egentlig bryr meg så mye om å ha så og så mange følgere/ abonnenter et sted lengre. I etterpåklokskapens ånd burde jeg i stede kjørt på med enda en runde av: Lag det contentet JEG SELV ønsker å lese/se/høre – NÅR inspirasjonen er på plass!.

For det å passere 5000 følgere, selv på Tik Tok, er faktisk ikke bare-bare når inspirasjonen ikke er der den burde være. En hobby bør aldri føles som en jobb med mindre det faktisk er en jobb – og selv da burde det ikke det.. Så de 5000 følgerne tenker jeg heller får komme som en “trivelig bonus”.

Satans bok!!
I helgen begynte jeg lesningen av Den Sataniske Bibelen. 😈 En bok jeg har hatt lyst til å lese lenge, men som jeg har utsatt i årevis fordi jeg ikke har fått kloa i den norske oversettelsen. Det fikk jeg derimot i vinter, så nå har jeg i grunn ingen “unnskyldning” til å ikke ha lest den lengre.

For å ta det positive først: denne boka er ikke i nærheten av så tjukk enorm som den kristne bibelen, eller koranen for den saks skyld.. Jeg er allerede ca halvveis (dvs. 69 av 195 sider er lest per nu), og jeg er i hele tatt “hellig” overbevist om at jeg kommer til å gjennomføre.

Så til det negative: akkurat som med Tik Tok-målet har også dette endt med å føles mer som enn jobb, enn hva det “strengt talt” “burde”. Den Sataniske Bibelen inneholder SÅ mange ord og referanser som jeg ikke aner hva betyr/ er. Hadde det bare vært et og annet her og der kunne jeg lett ha tatt ett minutts pause, og googlet meg frem. Men med den mengden fremmedord (og navn!) boka faktisk inneholder, så er det rett og slett ikke noe jeg gidder.

Alt i alt føler jeg at jeg skjønner det som er viktigst for meg å vite. Jeg skulle bare ønske at den var dummet ned enda noen hakk enn den altså er. 😅

Jeg har i noen svake øyeblikk vurdert å legge den fra meg fult og helt. Målet sier jo bare at jeg skal LESE DEN, ikke at jeg skal LESE DEN FERDIG. Men jeg skal gjennomføre! For til tross for alle de dumpene som virker tunge og vriene å komme meg over, så syns jeg likevel at boken fortsetter å være akkurat interessant nok til at jeg mener det er verdt det.

Og en ting til!: jeg trenger å bygge opp troen på meg selv igjen da jeg simpelthen har kjørt en litt for trygg, enkel og komfortabel vei generelt sett det siste året. Jeg ønsker å vokse og utfordre meg selv mer igjen. Jeg trenger flere nye opplevelser som IKKE “bare” ender i at jeg gir meg halvveis – som igjen gir selvtilliten nok en ripe i lakken.

Jeg trenger å polere selvbildet igjen! Og da holder det ikke å gi seg “hver gang” jeg farter rundt i et noe fremmed eller vanskelig terreng.

Stay goryfistastisk! 😁

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos
Tik Tok: aylarkuklinski

2 kommentarer
    1. Jeg har ikke lest den norske versjonen av boken, så blir veldig nysgjerrig på disse fremmedordene du nevner. kan ikke huske det var noe særlig av det i den engelske versjonen, men mulig det er noe grums i hukommelsen, for har ikke lest den siden 2015/2016-ish.

      uansett, kan anbefale den engelske.

      1. Bladde gjennom noen tilfeldige sider nå og på de står «De falske doktriner», «teologer» og «nyhedenske, pseudokristne» som ord/ uttrykk/ begrep som får meg til å klø meg i hodet.

        Og så har jeg såpass lite religionkunnskap liggende i frontlappen at når de forskjellige type kirker blir nevnt så er det litt sånn.. ok, DET er en kirke, og DET er en annen type kirke… 😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg