KRISE med verdens største “KVISE”!

ADVARSEL: DETTE INNLEGGET INNEHOLDER BILDER AV EN NOE ØDELAGT VANNBLEMME SOM NOK KAN VIRKE SOM EN NOE RØFF, OG FOR IKKE Å SNAKKE OM EKKEL KOST FOR ENKELTE – SÅ ER DU LITT VAR FOR DEN SLAGS BØR DU KANSKJE IKKE SCROLLE LENGRE VIDERE NED PÅ DETTE, LILLE FINE INNLEGGET SOM DU LESER FRA NÅ!!

Her om dagen så fikk jeg aldri så lite panikk. IGJEN!!.. For, for noen dager siden nevnte jeg såvidt at jeg hadde en episode hvor jeg ble noe svimmel og kvalm da jeg etter mye frem og tilbake bestemte meg for at jeg skulle legge plaster på den største vannblemma jeg har klart å pådra meg de siste par ukene. Vel.. For å si det sånn – den vannblemmen FINNES IKKE lengre. For nå på tirsdag så hadde jeg et lite svakt øyeblikk hvor jeg bestemte meg for å kverke den helt. Hull hadde jeg allerede stukket så da kunne det vel ikke gjøre noe at jeg bare, litt forsiktig, tok og rev av resten av huden som så lenge hadde dekket for og beskyttet den noe oransje-aktige plageånden?..

Og så fort det var gjort, og jeg begynte å studere innsiden av det hele, ja så fikk jeg så til de grader panikk!!.. Det bekymret meg brått hvor lilla det hele så ut, og den lille blodrød-aktige “prikken” på toppen gjorde ikke akkurat magen min mindre kvalm og stram. Men SÅ kom det en liten demon på den ene skuldra mi som begynte å hviske: “Bare ta det helt med ro. Du har opplevd verre før uten å ta kontakt med noen. Det gikk jo over da, og du kan bare ta det helt chill denne gangen også, så vil nok dette gå over av seg selv om noen uker”. Men TRO IKKE at den ene broren hadde forlatt DEN ANDRE skulderen min selv om dens kjære motpart nå hadde “poppet opp”.. “Du bør helt klart ringe til noen som vet mer om sår og sånt no enn deg selv. Det er ALLTID bedre å spørre om hjelp et par ganger for mye, enn for lite. I verste fall, og dette er nok ikke så sannsynlig, men likevel, TENK OM konsekvensene av at du ikke ringer nå blir at du må AMPUTERE foten senere i sommer!..”

Ja.. Og sånn holdt de to brødrene på å diskutere tvers over hodet på meg en liten, god stund før jeg endelig hadde klart å psyke meg opp til å gjøre noe jeg har kviet meg for ganske lenge.. Jeg RINGTE faktisk til de jævla legekontoret. Og for meg som har såpass til “telefonskrekk”, og som er SÅ lite glad i legebesøk, og den slags.. Som LENGE har droppet å gå til lege ved så mange tidligere anledninger, som i bunn og grunn har vært enda skumlere og alvorlige enn denne ene og nå terroriserte vannblemma.. Ja, det at jeg nå på tirsdag etter SÅ mye frem og tilbake faktisk tok opp telefonen og RINGTE etter legehjelp.. Det sier “litt” om hvor jævlig jeg freaket ut der og da.

Heldigvis tok det ikke lang tid før noen svarte i den andre enden. Jeg forklarte situasjonen, hvor lenge jeg hadde hatt blemmen, sånn ca hvor stor den var, at jeg hadde revet av all huden, at jeg nå satt og angret som bare fy, hvordan det så ut på innsiden, og at jeg nå var usikker på om jeg burde ta og legge over plaster ELLER om jeg heller burde gjøre noe helt annet. Men OGSÅ at jeg følte meg nokså fanget i mitt eget hus pga av.. Ja, altså det jeg skrev i ste om at jeg ikke ante hva jeg eventuelt burde, eller ikke burde dekke til denne dritten med. Jeg fikk raskt beskjed om at dette i bunn og grunn var nokså ufarlig, men at HVIS jeg ville så kunne jeg komme og få time hos en lege med en eneste gang. Og tre kvarter senere lå jeg plutselig på en benk inne på Oppdal legesenter, og fikk fastlegen min til å se på det hele.. Og om jeg var flau over meg selv? Tja..

Og eh.. Hva skal jeg egentlig si.. Jo. 1. Dette er uten tvil det kjappeste legebesøket jeg noen sinne har vært på. Jeg var nesten ute igjen før jeg hadde rukket å komme meg inn. 2. Det er absolutt ingen fare for noen amputasjon, for å si det sånn. Alt det lilla som hadde freaket meg sånn ut er heldigvis ikke kjøtt slik jeg først hadde fryktet, men et ekstra lag med hud. 3. Det øverste laget med hud som jeg på tirsdag hadde revet vekk, og fremdeles mangler for å si det sånn, DET vil komme tilbake med tiden.

Så ja.. Det ble altså 200-ognoe kroner “rett ut av vinduet” som jeg godt heller kunne ha brukt på helt andre ting. Eller, nei ikke for det.. Hadde det ikke vært for dette ene panikkanfallet nå, så hadde jeg fremdeles gått rundt og vært småbekymra litt sånn nå og da, så ja.. For å gjenta det samme jeg skrev til den ene bestevenninna mi denne dagen: Ingenting er SÅ gæernt at det ei er godt for noe!!

Og NOK EN GANG – når det kommer til helse, kropp og hud, ja så er det bedre å være littegrann for forsiktig, og føre var, enn å alt for tidlig måtte stå ovenfor sin… “Gud”.

Håper dere ikke ble alt for kvalme her nå, til tross for advarselen dere fikk helt i starten! xD

Aylar Von Kuklinski

Følg gjerne bloggen min på Bloglovin!

4 kommentarer
    1. Klarte ikke la være å ta en titt på det bildet.. Må si jeg fikk en del grøssninger eller hva man kaller det.. Men å bli engstelig av å se noe sånt er bare fornuftig! Man aner ikke hva som kan komme hvis man ikke får en lege til å undersøke det og evt gi råd. Har hatt vannblemmer selv, men denne her var minst 10 ganger større enn noen jeg har hatt noensinne! Heldigvis blir det bittelitt bedre for hver dag fra nå av da.

      Har heller ikke klart å la være å stikke hull. men gjør så sinnssykt vondt! Føler det svir bare jeg tenker på det. Men har heldigvis en haug med Paradise Hotel episoder å se for å glemme det hehe. På Viafree Danmark ligger alle 15 sesongene!!! I Sverige ligger alle bortsett fra første sesong. Skulle ønske Norge var like rause der… Men ser frem til spenning på alle mulige nivåer.

      1. Det er ofte sånn vi fungerer vi mennesker at når vi først får en advarsel om å ikke gjøre noe, så GJØR vi det! Sånn fungerte aldersgrenser på film og spill leeeenge på meg ihvertfall helt til jeg bekket 18, og hvis feks foreldrene mine ber meg om å la være med noe.. JU NAU! 😅

        Jeg så faktisk noen episoder av danske Pærra for fn stund siden, men gadd ikke særlig lenge da de etter min mening ikke kan måle seg med den norske. Jeg VET at danskene er drøyere og alt det der, men det bryr jeg meg lite om. Det er først og fremst humoren i den norske utgaven jeg vil ha, og derfor holder jeg meg altså ene og alene til vår egen versjon ^^

      2. Ja, når man blir kraftig advart mot noe, blir man som regel bare mer nysgjerrig! Ja, de norske Pærra episodene er sinnssykt morsomme. Allerede i første sesong ble det morsomt. Med Petter Pilgaard, som skulle rive huset om han ikke fikk k**e. Så var det en i sesongen etter som sa at alle jentene var smurfer, puppesmurf, solariumsmurf, frikersmurf, bimbosmurf, og om en jente var perfekt var hun Smurfine. Vet ikke om han ble helt 100% fornøyd noengang. Men siden alle de sesongene er borte, og bare de tre nyeste er igjen, så blir det mye mer av svensk og dansk Paradise for min del.

      3. For min del trenger ikke advarselen eller “bønnen” om å ikke gjøre noe være spesielt sterk heller for å vekke min nok litt “barnslige” trass xD Du husker sikkert jeg nevnte noe med ei maurtuve for en stund siden? Vel, jeg kan si så mye som at det var veldig lite som skulle til for å få meg på akkurat den tanken, hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg