Folk med egne barn er EGOISTISKE!

Gjennom mine blodårers løp har det vært en hel masse jeg har ønsket meg av både materialistiske, men også ikke-materialistiske ting. Ja, også har det selvfølgelig vært en del ting jeg helt klart IKKE har ønsket meg. Og blant disse tingene finner vi barn!! For meg er det simpelthen så og si komplett uforståelig at noen faktisk ønsker seg egne barn, SÆRLIG med tanke på hvilken verden vi lever i i dag. Også er det særlig en ting jeg finner litt VELDIG paradoksalt hos mange av de som nå har egne barn, eller som per dags dato ønsker seg det. Og det er at en ganske stor del av disse menneskene ser ut til å anse seg selv som ganske lite egoistiske. Men er det først noen der ute som virkelig egoistisk, ja så er det faktisk de som går rundt og ønsker seg en mini-utgave av seg selv. For meg er det simpelthen noe av det mest egoistiske et menneske i dag kan produsere. Så jeg tenker som så – til neste år kan vel de av dere som nå måtte føle dere litt krenket heller ta å sette opp SELVINNSIKT som nummer 1 på ønskelistene deres. For DET hadde dere ihvertfall trengt.

Men når DET igjen er sagt så må folk selvfølgelig få gjøre som de vil. For det er ikke sånn at jeg er sånn veldig i mot at folk lager seg egne barn. Men jeg syns i det minste at de dette gjelder kan ta og se seg selv i speilet og si “hei jeg heter (sett inn et navn), og jeg har en slags narsissistisk personlighetsforstyrrelse!”. For jeg mener.. Det er jo ikke sånn at det er ulovlig å adoptere i Norge heller akkurat. Og etter min mening syns jeg langt flere heller burde adoptert barn, fremfor å sette NOK et nytt stakkarslig individ til jords selv. For realiteten er en gang dessverre sånn at det er alt for mange barn rundt om kring i hele verden som (for å si det mildt) burde hatt et bedre og tryggere sted å bo. Ja, også er det ikke akkurat sånn at vi enda har løst alle de store, og stadig mer omfattende klimautfordringene som herjer og ødelegger hus, hjem og menneskeliv verden over heller.

Men ihvertfall. Til dere som ønsker dere egne barn, eller som har det – helt greit for meg. Men KOM IKKE HER og si at dere IKKE er egoistiske, og kom ihvertfall ikke å si at vi som IKKE ønsker oss egne barn er egoistiske!..

Stay goregeous!

Aylar Von Kuklinski

Følg gjerne bloggen min på Bloglovin!

9 kommentarer
    1. Det blir litt som å si at man ikke burde kjøpe ny mat fordi det finnes så mye mat som ikke er spist opp allerede..

      Sorry men jeg vil ikke ha ungen til ei kineser som ikke har greid å oppdra den selv. Vi nordmenn er faktisk ikke egoistiske i det hele tatt, vi er dumme som brød, som tror vi kan og skal hjelpe hele verden. De liker ikke oss nordmenn, de ler av oss og de utnytter oss. Vi må sette grenser og begynne å tenke på oss selv!

      Om vi skal endre på noe så er det kjøttspisingen. Kanskje heller adoptere en gris eller to og se at de fungerer like godt som hunder, istedenfor å spise dem? God jul.

      1. Vel, nå har jo jeg blitt en av de som faktisk mener at man ikke burde kjøpe mer mat hvis man allerede har nok hjemme, så..

        Og når det kommer til disse såkalte problembarna så er det selvfølgelig en risiko. Men hvis man først virkelig helt oppriktig ønsker seg et barn og er et noen lunde oppegående, godt og snilt menneske med hjerte på rette sted og en smule tålmodighet så burde ikke det være et alt for stort problem uansett hvem eller hvor barna kommer fra. Alle barn har nemlig rett til et godt hjem, uansett hvem de barna er eller hvilken oppdragelse det har gått (eller ikke fått) tidligere.

      2. Ja, Charlotte, det er nok dèt som er kinesernes hemmelige plan: poppe ut en hel del unger som vi dumsnille nordmenn adopterer, slik at de kan utnytte oss.

        Det kan ikke tenkes at du er en anelse paranoid nå? O.o

    2. Skal ikke begi meg inn på noen stor diskusjon om egoisme-spørsmålet…MEN for å få adoptere så må man nærmest være kongen, så det er ikke bare-bare å gjøre det heller.. Det skal være så og så mange eller få år mellom mor og barn, man skal aldri ha hatt noe psykiske problemer om det så er 15 år siden osv. Har aldri prøvd å adoptere selv, men hørt mange som beskriver problematikken.

      1. Det vet jeg, og det syns jeg forsåvidt er litt bra også. For jeg mener at.. Vel, utifra det du nevner her, og hvis disse tingene stemmer, så er jeg faktisk enig i disse reglene.

        Det kan kanskje virke litt strengt. Men jeg mener at det generelt bør være litt strengt hvem som skal få lov til å ha barn eller ikke, samme om vi nå snakker adopsjon eller ikke.

        For å si det sånn.. Jeg vet om en god del som i dag har barn, men som ikke burde ha hatt det..

    3. Helt enig. Å få barn er noe man gjør ene og alene utifra eget egoistisk ønske om å videreføre egne gener. Hadde man ikke vært så egoistisk, kunne man adoptert eller stilt som fosterhjem, og dermed gitt et hjem til et allerede eksisterende barn som trenger en familie, men nei, det er ikke “bra nok” – her skal man poppes ut miniversjoner av seg selv, og gi en god, lang faen i at jorden allerede er så overbefolket at det ikke finnes nok midler til alle.

      Samtidig forventer mange av disse mødrene å bli behandlet nærmest som overmennesker. Setet ditt på bussen skal de ha, for de er jo tross alt gravide / småbarnsmødre, flytte deg når de kommer marsjerende mot deg på gata må du, for du kan da ikke forvente at de skal svinge på vogna så den går forbi deg, ikke rett på deg. Snike foran deg i køen skal de, for de er jo gravide / har barn og kan ikke stå og vente sånn som oss andre, “mindre viktige” folk.

      Og så er det jo småungene som får sitte og vræle på bussen, på kafeen, på flyet osv. Liker du ikke å få trommehinnen sprengt av hylende unger, så får du bare holde deg hjemme, for selvfølgelig har disse menneskene mer rett på livet enn du selv har. Liker du ikke pupp i trynet? Hold deg hjemme, du er ekkel og det feiler deg noe. Om man derimot IKKE har barn men lemper ut brystet likevel, får pipen fort en annen lyd. Da er det nemlig ikke ok med pupp likevel.

      Jeg har ingenting imot folk som får egne barn, men å påstå at det er noe som helst annet enn egoistisk, blir for dumt.

      1. Har igrunn ikke tenkt så veldig på dette før, men når jeg leser det du hsr skrevet her nå slår det meg at småbarnsmødre NESTEN er en helt egen rase 😮

        Hehe, og i det jeg egentlig skulle til å trykke på Svar-knappen nå kom jeg på at Otto Jespersen hadde en monolog i Torsdagsklubben for noen år siden hvor han også kommenterte mye av de tingene du trakk frem her nå. 😁

    4. Ok. Så da er jeg egoistisk. Jeg er så jævlig egoistisk fordi jeg snart har hele 3 miniutgaver av meg selv. Men disse 3 egotrippene mine, de har vel aldri vært til plage for deg, har de vel? Har du mistet goder fra staten fordi jeg har egne barn, som jeg selv forsørger? Har mine barn noen gang vært uhøflige mot deg,har det skapt sjenanse for deg når jeg har ammet, eller Har du opplevd at jeg har krevd at du skal flytte deg for meg på bussen? Har du vært nødt til å være med å bidra med noe som helst til mine barn? Jeg setter deres behov foran mine, og hvis det er egoistisk av meg å sette meg sjøl i andre rekke, bak ungene mine, så er det helt greit. Jeg har ofret fyll og fjas med venner, jeg har ofret søvn og kropp, og sikkert mye mer, men det jeg har fått tilbake gjennom mine barn veier opp for alt det andre. Jeg har selv satt de til verden, og det er det beste jeg noen sinne har gjort. Jeg setter mitt eget liv til siden for å oppdra et annet menneske, og jeg stiller min egen kropp disponibel i 9 mnd med all slags plager for å skape et nytt liv. Hva har DU gjort for et annet menneske i dag?

      1. Først og fremst – det å være noe egoistisk er ikke nødvendigvis (i min bok) en veldig negativ ting i seg selv (DET kommer selvfølgelig veldig an på situasjon og sak). Og jeg mener heller ikke at det å få egne unger nødvendigvis er så feil heller, men at jeg syns det er litt egoistisk sånn med tanke på hvor overbefolket jorda vår er nå, og det altså finnes så mange foreldreløse barn også videre der ute som ikke har noe hjem overhode, eller som burde hatt et mye bedre hjem enn det de har i dag.

        Så særlig sånn sett så syns jeg det er noe egoistisk å velge å få egne barn fremfor å f.eks adoptere noen som allerede er blitt satt til jord. Og ja. Det er først og fremst DET jeg mente å understreke at jeg tenker og synes da jeg skrev dette innlegget, og det står jeg fremdeles for. Men når DET igjen er sagt så har jeg aldri tvilt på at du er en dårlig mor på noen plan, eller at du i rollen som mor er et egoistisk vesen som har prioritert bort barna dine til fordel for f.eks fyll, fest også videre.

        Og når det kommer til meg selv så skal jeg være den aller første til å si at jeg faktisk er en kjempe-egoist. Det har jeg ikke noe problem med å si i hele tatt. Jeg kunne definitivt vært enda flinkere til å kutte ned på kjøp av f.eks t-skjorter, og andre ting jeg strengt talt ikke trenger. Jeg gir nesten aldri penger til veldedige formål, selv om jeg absolutt godt kunne ha gjort det, og jeg HAR råd. Jeg har heller aldri stemt til valg, og ja.. Listen over mine egoistiske synder er laaaaaaaang. Så – jeg OGSÅ er utvilsomt et egoistisk vesen. Det er jeg klar over selv, og jeg har heller ikke noe særlig problem med å bli kalt egoistisk av andre, fordi det er det jeg ER, og det er en sannhet jeg har valgt å se i øynene for flere år siden.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg