30 ting jeg har lært på 30 år!

Foto: Rune Heggvoll
  • Noen mennesker er (så godt som) urokkelige når det kommer til hvordan de responderer/ er mot de fleste andre mennesker. Noen er hyggelige og supersøte, nesten uansett hva, mens andre er frekke og ikke fult så hyggelige, uavhengig av hvordan jeg har vært ovenfor de først.
  • Det er ikke alltid bare-bare å spå hvem som måtte få bli værende lengst på denne kloden. Jeg kjenner til flere pessimister som lever et ikke alt for sunt liv som nå har passert både 40, 50 og… og så hadde jeg ei venninne som var relativt sunn og frisk, og langt mer positivt innstilt enn de fleste andre. Hun rakk så vidt å bli 20..
  • Hva det enn er jeg ønsker å oppnå kommer det sjeldent av å sitte passivt og gjøre “ikke noe”!
  • Hvis jeg ikke liker noe første gangen – ikke gi det opp!! Det meste jeg ELSKER, ELSKER, ELSKER i dag hadde jeg et mildt sagt lumpent forhold til og ikke så veldig trua på i førsten.. 😂
  • Verden går langt mer fremover enn hva Dagbladet og VG vil ha oss til å tro!
  • Det viktigste er ikke nødvendigvis hvor mange som liker eller kommenterer det jeg legger ut i sosiale media, men HVEM som liker og/ eller kommenterer!
  • Nostalgi virker som oftest bedre mentalt enn i praksis!
  • Skjegg, bart, kroppshår.. ææææææ – FÅ DET BORT!! (på meg selv)
  • Det er selvfølgelig trist og vemodig når favoritt-serien(e) tar slutt. Og enkelte serier kan aldri virkelig erstattes (R.I.P Hotel Cæsar <3), men er man åpen nok vil det dukke opp et og annet som.. ja rett og slett gjør at man ikke trenger å kaste seg utfor det alt for bratte fjellet likevel! 🙄
  • Samme hva man enn sier eller gjør – man risikerer alltid at noen blir fornærmet, føler seg støtt, ærekrenket etc. Det er klin umulig å please alle til enhver tid!
  • Jeg kan aldri for gammel for musikken til Sesam Stasjon og Kaptein Sabeltann!
  • Ensomhet er en følelse som LETT dyrkes kjappere mens man er blant andre mennesker, kontra når man faktisk er alene.
  • Jeg kan absolutt kose meg med det sosiale, men til syvende og sist er og blir jeg den beste vennen jeg noen gang kan ha! 😊
  • Opp gjennom har jeg vært borti masse shitty mennesker som stadig har trådd over mine grenser, plaget meg, gjort meg vondt, drevet med gaslightning (“det var ikke sånn det skjedde”, “neeei, det har jeg ikke gjort/sagt”, etc.) og generelt vært en shitload av bad news. Men min verste fienden viser seg likevel stadig å være.. meg selv!
  • Jeg kunne aldri vært sjef et sted. Samtidig er jeg ganske dårlig på å bli fortalt hva jeg skal/burde gjøre – enten vi snakker real life eller i spill for den saks skyld.
  • Smal-talk har stadig en egen evne til å gjøre til en passiv aggressiv drittsekk. Ikke nødvendigvis på utsiden, spesielt ikke hvis vi ikke kjenner hverandre så godt, men på innsiden kan det godt være at jeg sakte, men sikkert døøøøøørr.. 😩
  • En skikkelig god film kan ikke ødelegges samme hvor elendige remakes den måtte få i ettertid. Lets do the time warp agaaaaaaain!!
  • Fyren som har laget musikken til Olsenbanden-filmene har OGSÅ laget musikken til Flåklypa Grand Prix!
  • 69 har ikke noe med grader å gjøre!
  • Flensost kan enn så lenge ikke kjøpes i vanlige dagligvarebutikker. 😇
  • Kvinner i 40-årene er stadig (stort sett) mer attraktive enn kvinner i 20-, 30-årene!
  • Man trenger ikke være så stødig i engelsk for å tilbringe 2-3 netter med 20 forskjellige menn fra vært sitt land!
  • Skal jeg først ut å reise er TOG det beste som fins!
  • Oslo er ikke Texas!
  • Bergen ligger ikke i Nord-Norge!
  • Nav er en greie! Samme hvor elendig man måtte gjøre det på skolen i Norge er ikke det nok i seg selv til å ende opp som uteligger etter fylte 18..
  • Rosa er IKKE en jente/homse-farve-punktum!
  • Aune Sand finnes i virkeligheten! 🥰
  • Ser man noe nytt og spennende i butikken – ikke vent! Folk flest er dårlig på å gi det ukjente en sjanse så det vil trolig forsvinne igjen urimelig fort..
  • Brus og ostepop smaker bedre etter at man har åpnet flaska/ posen og latt det fått stå en stund!
Foto: Rune Heggvoll

Det var altså 30 ting jeg har lært på mine 30 leveår. Må dog gjøre obs på at dette er et konsept jeg ikke har kommet opp med selv, men denne gangen “tjuvlånt” fra min venn Jessica – satser og håper på at det går fint, hvis ikke kan det fort være jeg blir myrdet uten forvarsel.. 😏

Uansett!! Jeg vil anbefale å ta en titt innom bloggen/ innlegget hennes. Jessica er og blir en av mine favorittbloggere all time, som virkelig fortjener alle de nydelige leserne hun kan få 💞

Stay goregeous!!

Aylar Von Kuklinski

Bloglovin: fullstendigkaos
Facebook: aylarvonkaos
Instagram: fullstendig_kaos

8 kommentarer
    1. Jeg kommenterer alt for sjeldent bloggen din (jeg kommenterer ca ALDRI andres heller, so there’s that.. xD), men ville bare si takk for at du inkluderte meg/bloggen i innlegget 🙂

      Veldig mange fine punkter her også, som jeg er helt enig i. Spesielt det punktet med NAV er faktisk veldig viktig at folk er klar over. Nok av foreldre og “venner” som skremmer unger med at gjør de det ikke bra på skolen så går livet rett til helvete. Skulle hatt en gaffel i anus, slike folk.

      Sist men ikke minst; elsker outfiten! 😀

      1. Bare hyggelig ^^

        Jepp. Og selvfølgelig, det må ikke gå andre veien heller, sånn at foreldrene nærmest motiverer ungene til å heller bli hjemme eller alle andre steder enn på skolen fordi man tross alt kan ende opp i Nav.

        Viktig at Nav ikke blir et mål å ende opp hos.

    2. Den beste var jo «man trenger ikke være så stødig i engelsk for å tilbringe 2-3 netter med 20 forskjellige menn fra vært sitt land», jeg er heeeelt enig 😂😂😂 og rosa ER homse/jente-farge, men ikke utelukkende 😜

      Jeg brukte lese en del i bloggen til Jessica før, men jeg trekker meg tilbake når jeg blir stigmatisert og kjefta på 💔

      Fin fin kveld videre til deg 👍🏾

    3. Mye å kommentere her, er vel litt sent ute også. Men føler for å si at Aune Sand er bra å ha med tanke på appeller. Husker USA valget i fjor, var engstelig for det, men han holdt en nydelig appell om det fantastiske demokratiet og spratt en champagne for det amerikanske folk. Ja, man må være rask i butikkene. Alt for mye blir borte veldig fort. Ja, Tog er kjempebra å ha. Mye her jeg kan si meg enig i!

      1. Er heldigvis ingen deadline på å kommentere her. Mulig jeg ikke husker bæra av det innlegget det gjelder dersom det er flere år bak i tid, men det er bare å kommentere de innleggene du vil når du vil fordi om ^^

        Kom forresten til å tenke på at jeg kanskje skulle laget et blogginnlegg dedikert til en rekke produkter som har forsvunnet fra butikkene, nesten like kjapt som de kom inn!..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg