Jeg, meg og brannalarmen..

Utakknemlighet er livets pakke med røyk, tror jeg at det er noen som sier. Jg vet ikke helt hva det betyr, men det er mulig at det ligger noe i det. Enyway!: vi mennesker har en uendelig evne til å hate på ting som først og fremst er til for å beskytte oss, passe på oss – ja ting som kort fortalt er der til vårt eget beste. Jeg foreksempel HATER de to røykvarslerne som henger i gangen (og tro meg, det er IKKE jeg som har bestemt at det skal være to, for å si det sånn..), ikke fordi jeg innerst inne har en heit drøm om å brenne inne, men fordi jeg simpelthen kan ikke fordra ulydene de gir fra seg.

Og sånn som i kveld foreksempel så var det visst på tide å bytte batteri igjen, noe som igrunn bare burde være en enkel og smertefri sak, men som for meg er trauma fra en annen verden så og si HVER GANG.. For hva om jeg skulle komme borti “test”-knappen slik at alarmene også går i leiligheten over meg? Eller hva om jeg ikke gjør nødvendigvis det, men at det er et virus eller en eller annen feil på de nye batteriene som gjør at absolutt alle varslerne likevel går kokklimonke?? Vel, nå har jeg ihvertfall skiftet batteri igjen sånn for denne gang, og jeg håper det blir minst et halvår til de begynner å tigge om nye batterier igjen..

Flere som HATER brannalarmer?

4 kommentarer
    1. HATER er et altfor sterkt ord for meg. Men/og jeg hadde ELSKET det; om en alarm hadde reddet en (eller flere) som jeg er glad i!
      Greit å få skifta batteri, da. Også før julemåneden ^^
      Ønsker deg en fin kveld videre (:

    2. Landspartiet: Skjønner, og det er forsåvidt et ganske sterkt ord for meg også, men hvis jeg skal holde bloggen min og slikt oppe føler jeg ofte at jeg må smøre litt ekstra på, for å ikke virke så alt for kjedelig og uinteressant 😮

      Jepp, nå er ikke jeg en av de som tenner lys eller noe slikt, men absolutt ikke dumt å bytte batteriene ganske jevnlig. For det er jo ikke slik at jeg ikke ser nytteverdien i det, det er bare den lyden som nervene mine sliter litt med å venne seg til xD

    3. Jeg hater den mer enn jeg elsker den, den kan begynne å ule som faen om morgenen uten at jeg har gjort noe. Er bare sånn alarm som er knyttet til hele gården. Blir sprø når det skjer. Synes brannalarmer er skumle generelt til tross for at de bare skal redde liv

    4. Dark Elf: Godt jeg ikke er alene. Generelt så har jeg ikke et så alt for godt forhold til lyder som “bare plutselig” dukker opp uten at jeg helt har invitert de inn i ørene og psyken min selv helt frivillig :-/

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg