(Jeg er) BRA NOK!

I flere uker på rad har jeg regelmessig gått rundt og hakket på meg selv. Jeg har stått i speilet på badet, og jeg har analysert bilder av meg som jeg selv har tatt, og lagt ut i sosiale medier opp og ned i mente. Jeg har fokusert på den ene tingen etter den andre som jeg har vært, og fremdeles ikke er helfornøyd med. Jeg har sammenlignet meg selv med andre gutter (og jenter) på min alder, over og under. Og desto flere “feil” jeg har funnet, desto mer har jeg egentlig bare fortsatt.. Og desto mer jeg har fortsatt med dette, desto tyngre har den store, stygge, negativitet-snømannen blitt å bære.

Men i natt bestemte jeg meg for at jeg KAN IKKE holde på sånn stort lengre. Man vet aldri når livet tar slutt. Og det å stadig fokusere så intenst på alt det negative.. DET ER IKKE SUNT!.. Og ikke bare påvirker dette meg i en alt for stor grad, men det påvirker faktisk også til en eller annen grad også de rundt meg. Så nå i kveld tenkte jeg det var på tide å sette i gang en aldri så “liten” snu-operasjon. Nemlig “Operasjon tenk positivt!” – og dere er mer enn velkomne til å være med!

Helt til slutt, gjenta etter meg nå..
VI ER ALLE BRA NOK!!

Stay goregeous!

10 kommentarer
    1. Bra at du har kommet dit hvor du føler du er bra nok!
      Føler ikke det helt selv, det kommer og går, men føler jeg ikke har fått til alt for mye
      ting går tregt.. Kan hende den varme sommeren og feriepresset er en av grunnene.
      Ja kjenner meg igjen når det gjelder bilder. Føler at jeg ikke fikk tatt nok bilder av skolen min som rives! Hadde lyst på flere nærbilder av dørene og flere av rommene fra flere vinkler… Frustrerende. Gjør at jeg følelsen av å være fornøyd er langt borte.. Vurderer å dra å prøve å finne dørene på gjenbruksstasjonen.. Men om ikke det ikke er sikkerhetsgjerder og kameraer og sånt så er vel dørene knust og omgjort til annet stoff nå…

    2. Det er bra du er kommet til det punktet hvor du ønsker å snu synet på deg selv. Det er en jobb og en viktig jobb! ønsker deg masse lykke til og ja du er bra nok som du er! 🙂

    3. Dark Elf: Takk, skulle jeg til å si, bortsett fra at jeg ikke er akkurat der helt enda. Akkurat nå er jeg først og fremst på det punktet hvor jeg har gått lei av all den totalt unødvendige selvplagingen, og bestemt meg for å ihvertfall prøve så godt jeg kan å fokusere på de positive tingene, fremfor alt det jeg anser som negativt. Men har fremdeles en lang vei å gå føler jeg, før jeg faktisk har kommet dit at jeg helt oppriktig kan si at jeg føler meg bra nok.

    4. Kaja Borgersen: Ja, ikke sant? Livet er som sagt alt for kort til å drive med sånn selvplaging og feil-fokusering som jeg har holdt på med alt for lenge nå.

      Tusen takk, og det er du også Kaja! ^^

    5. Jeg tror faktisk de fleste av oss har et litt sånn forvrengt bilde av vår egen fremtoning, for en får stadig bekreftelser på dette med at slik den enkelte ser seg selv i speilet & på bilder, er langt fra identisk med slik andre ser en.
      Selv reagerer jeg imidlertid motsatt i ‘ugly-dagene’ mine. Du vil nemmelig ALDRI få noen Instagram-selfie fra meg på en slik dag! [Hva ER forresten greia med å sende ut bilder når dere føler dere ræva istedet for bra?..]
      Jeg har nå imidlertid en skikkelig godbit for psykologene jeg oxo; For det at jeg gjør modelljobber innimellom, gjør at JEG SELV blir mitt eget uoppnåelige sammenligningsikon/ideal. -Hvor fucka er ikke dét, liksom!?.. Greia er at jeg ofte føler det ikke er måte på hvor lite virkelighetens Gry har til felles med ‘modell-Gry’. Jeg skulle virkelig gjerne ha lignet mer på henne, for hun er virkelig ‘smashing’.. -Det burde jo ikke være for mye forlangt, for det er jo for faen meg selv som er avbildet, men neida!.. 😛 😛 😛

    6. Gry Henriksen: Ja, DET kan jeg både litt gledelig og litt sørgelig nikke og si meg enig i. Jeg kjenner flere som sliter med å se noe særlig pent med sitt eget utseende i hele tatt, men som jeg helt oppriktig syns er helt utrolig vakre. Og som jeg også syntes var veldig pene FØR jeg fikk den fantastiske personligheten deres presentert til og med!.. Ja, også er det flere som har sagt til meg at de syns at jeg er pen, til og med deilig attpåtil. Og som jeg faktisk tror mener det, av en eller annen grunn.

      Når det kommer til sånne rævva dager-bilder så må jeg helt ærlig si at jeg er litt glad for at folk gjør det. At folk legger ut bilder som ikke er fotoshoppet og kanskje til og med uten sminke, ja til og med tatt dagen derpå like etter at man har stått opp og rett og slett ser ut som en dass. Er etter min mening alt for mye “perfekte” falske bilder der ute som er fotoshoppa nærmest ihjel. Og misforstå meg rett, jeg er ikke en av de som har noe særlig i mot at folk lager sin egen “fantasi”-virkelighet forså å slenge den ut til resten av verden. Men ja.. Jeg tror rett og slett det er sunt jeg at vi har folk her på jorda som våger å gjøre begge deler. Selv om jeg personlig akkurat nå heier kanskje litt ekstra på de som faktisk tør å legge ut de mer ærlige rævva dager-bildene fremfor de “perfekte” juksebildene som man finner så og si over alt nå.

    7. Veldig sterk og følelsesleddet innlegg + video! Selv om at man enkelte ganger ikke klarer å innse det selv, så er du mer en bra NOK! Å det skal du vite og tenke på når andre sier det til deg. Du må bare lære deg å like og elske deg selv for den du er, selv med positive og negative sider og skavanker. ingen er perfekt, det ordet eksisterer ikke egentlig. Så alle er bra nok uansett, til og med du er mer enn bra nok! 🙂

    8. Mariell: Jeg skal være helt ærlig nå. Jeg sliter fremdeles med de tingene jeg slet med FØR dette innlegget. Men i sammenligning med da og nå så prøver jeg ihvertfall litt mer å fokusere på andre ting, og liksom ikke bare la all dritten komme og suge meg til seg liksom.. Men ja, jeg kjemper fortsatt en kamp som til tider føles veldig oppslukende og destruktiv.

      Og takk for hyggelig og god kommentar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg