5 utfordringer med å ha blogg

Okei.. Jeg vet ikke om folk er klar over det, men fakta er at jeg blogger litt sånn i ny og da. Har ikke holdt på sånn veldig lenge, så har ikke så alt for mange erfaringer i ryggmargen, enda. Men når det er sagt så har jeg likevel så smått begynt å forstå hvor utfordrende det å blogge faktisk kan være, og til tider er. Men før jeg skriver noe mer nå vil jeg bare gjøre det klart at den listen jeg snart skal begynne å skrive ikke nødvendigvis er særlig representativ for andre enn meg selv. <3

Jeg vil ikke at noen skal bli krenket og føle at jeg generaliserer på noe vis, så derfor er det veldig viktig for meg å understreke at de punktene under først og fremst sikkert kanskje bare gjelder meg selv. Beklager så veldig om noen blir lei seg eller noe sånt nå.. Please ikke hat på meg.
*uimotståelig kattefjes*

TING JEG SYNS ER UTFORDRENDE MED Å HA BLOGG

∇ Komme på ideer Δ
En blogg skriver ikke seg selv. Og det er heller ikke sånn at Foto Knutsen, eller Foto Ludvigsen for den saks skyld smeller inn gøyale fotosynteser eller bilderier for deg i ny og ne heller. Og det å komme på nye ideer.. Hva skulle jeg ha fylt bloggen med i går liksom?.. Ja, sånne ting synes ihvertfall jeg kan være noe herk i reiret da, for å si det sånn.

∇ Skrive tittel Δ
Pappa sa en gang til meg at du kan fiske så mye du vil, men du får intet innhold i magen om du ikke legger ut en god nok tittel først. Husker ikke helt hva han sa sånn ordrett egentlig, men det var noe sånt, mener jeg å huske. Uansett.. Tittel. Det er så vanskelig noen ganger det. For det skal liksom være saklig på en måte, men samtidig skal det jo være litt fresht også liksom, om dere skjønner?? For det er mye ungdommer og sånn som leser blogg har jeg skjønt, og ungdommen liker det jo litt fresht?

∇ Ha gode nok bilder Δ
Jeg syns det er sånn skikkelig vanskelig å vite hva jeg skal ta bilder av noen ganger. Sånn SKIKKELIG vanskelig, liksom. For akkurat som tittel og innhold skal jo også bildene og fotosyntesen være liksom litt sånn freshe da. Så noen ganger, når jeg kommer opp med en god ide til noe jeg kan skrive hender det at jeg bare tapper den ned igjen fordi jeg skjønner at jeg aldri kommer til å klare å ta noen kule nok bilder som vil passe til akkurat det innlegget. Og det å stjele bilder fra andre er bare SÅ Fy Fysesen.. Jeg kjenner ei fra Sogn som gjorde det en gang, og for å si det sånn – Vestlandslefsa hennes mugnet opp, og fikk prikker like etterpå – Karma is still a biatch!

∇ Ikke bruk folk som eksempler Δ
Dette er så utrolig viktig. For når man lager en blogg syns jeg det er reelt at man holder seg interessant, og at man skriver om ting som andre kan relatere til, både når det kommer til forholdet man har til seg selv, men også andre!! Og det er HER det begynner å bli så skummelt. For ihvertfall så syns jeg at det er så utrolig hard to get liksom å skrive om ting som kanskje spesielt gjør meg litt oppgitt, UTEN at må gå inn på noe veldig spesifikke eksempler med spesifikke personer. Så da er det som oftest bare best å la være. Jeg vil ihvertfall aldri henge ut noen på noen som helst måte. ALDRI!!

∇ Ikke skriv for lange innlegg Δ
Man må rett og slett ta litt hensyn til at folk ikke bare kan sitte og lese inne på bloggen din hele dagen. Og hvis du attpå til har et lite ønske om å få tildelt litt klapp og klem i hyggestund-feltet er det veldig viktig at du ikke skriver for langt, eller for mye. Med mindre du vil at bestemoren din skal være den eneste som leser det du skriver da. For gamle folk har tid til å lese blogg. Men siden det ikke er så mange igjen av dem, er det viktig å tenke litt på de unge også som det teoretisk sett er mest av.

Helt, helt til slutt vil jeg bare fortelle dere at jeg akkurat har begynt med Youtube. Jeg har laget en kanal som jeg har kalt for Storliboy, og jeg hadde blitt kjempeglad om så mange som mulig hadde hatt lyst til å komme å besøke meg der inne også. Og kanskje også trykke på denne derre røde knappen hvor det står Adoptere eller noe på. Ja, dere skjønner hva jeg mener når dere ser den.

<3 Fred og kjærlighet! <3

6 kommentarer
    1. Det med tittel/overskrift er bare helt forjævlig! Jeg har innlegg jeg er kjempefornøyd med liggende å ruge, rett & slett fordi jeg ikke kan komme på noen passende, catchy tittel!
      – Også har jeg sef dette problemet med å fatte meg i korthet, da.. 😛

    2. Gry Henriksen: Jepp! Selvfølgelig, vi har alle noen lesere som mest sannsynlig kommer til å lese det vi legger ut uansett. Men vil man først ha et viss antall mennesker, og at innleggene liksom ikke “bare” skal leses av de aller “nærmeste”, ja da hjelper det ikke nødvendigvis hvor gode innlegg man skriver hvis man ikke har mekket seg en slu nok overskrift.

      Hehe, jeg vet. Og det er litt derfor jeg ikke har vært så veldig aktiv på din blogg til nå. Sliter en del med å hente nok motivasjon til å lese lengre blogginnlegg, for å være helt ærlig. Men når DET igjen er sagt syns jeg ikke du trenger å gjøre om på noe hvis det du gjør i dag er noe du virkelig trives med, for DET er jo i bunn og grunn det aller viktigste! 🙂

    3. Kjenner mitt største problem er og har alltid vært det å komme på nye og spennende ting å skrive om ettersom min hverdag ikke er full av kule hendelser å skrive om hahah! Deretter må jeg si meg veldig enig i å komme på en god og fengende overskrift er nok så krevende!

    4. Lene Underhaug: First of all: GODT Å SE DEN PUSTE LITT HER INNE IGJEN! ^^

      Ja, det å komme opp med nye og spennende ideer føler jeg blir stadig mer og mer utfordrende desto mer jeg allerede har gjort, og desto mer alderen tærer på. Nesten så jeg skulle ønske jeg bare kunne reversere tiden og gjøre ting opp igjen, hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg