Bedre ut på date enn ut på dato

Da jeg var liten dagdrømte jeg natt som dag om at det EN dag skulle komme bort en søt og hyggelig jente til meg mens jeg satt på en eller annen huske, mutters alene i ensomheten. Dette var en veldig spesifikk drøm jeg holdt fast på i flere år, helt frem til ungdomsårene. Eller, jeg har jo på en måte den samme drømmen nå også, bare noe moderert på en måte. For i går satt jeg noen timer for meg selv og bare håpet på at det skulle dukke opp noen som jeg kunne få god connection med. Men etter en stund innså jeg at slike ting neppe kommer til å skje som i de mest fantastiske filmene der ute, så jeg måtte ta noen grep for å speede opp mulighetene noe.

Så etter en stund tok jeg frem telefonen, åpnet “happn”, og scrollet gjennom lista over jenter i nærheten som jeg hadde passert de siste dagene. Og jeg fant særlig ei jeg ble litt interessert i å treffe ansikt til ansikt. Og siden jeg er så kraftig lei av å overanalysere ting på forhånd ble det til at jeg bare sendte henne et “hei”, og så var det igjen bare å vente. Tiden gikk, men ingenting skjedde. Og etter at det så hadde gått enda mer tid, bestemte jeg meg til slutt for å gå hjem igjen. I dag tenker jeg at det fortsatt ikke er helt umulig at jeg og denne “happn”-jenta KAN få kontakt en gang i fremtiden, men samtidig vil jeg ikke satse alt for mye på det sånn ene og alene, ihvertfall ikke i så stor grad at jeg vil la være å prøve andre ting i mens.

For uansett hvor kleint dette måtte virke, og samme hvor desperat jeg måtte høres ut i dette innlegget, så er likevel faktumet så som så – jeg har lyst på en date.. Og med det så mener jeg akkurat det. Jeg er IKKE ute etter et ligg, sex betyr ikke lengre så mye for meg. Jeg har først og fremst lyst på ei venninne som jeg kan ha det gøy med, og som jeg ikke må dra 100 mil til for å besøke. Har også sett litt gjennom Facebook-lista mi den siste tiden, men innsett at jeg neppe kommer noen vei videre ved hjelp av den. Dvs. det er TO jeg godt kunne tenkt meg å truffet igjen, men av forskjellige grunner jeg ikke bør nevne i det offentlige rom er jeg litt usikker på hvor “lurt” det egentlig er. Nei, lett skal det altså ikke være, og jeg har for lenge siden skjønt at lykken sjelden bare popper opp av seg selv. Man må faktisk jobbe litt for den og.

Noen som har troa?


#date #jenter #vennskap #sex #vår #håp #happn #oppdal #trøndelag #sørtrøndelag #ensomhet #fremtiden #lykke #håp #facebook #sosialemedia #flørt #venner #nærhet #samfunn #psykiskhelse

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg