Har akkurat sjekket inn på Paradise Hotel!!

Bildet er tatt fra: viafree.no

Nå skal jeg fortelle dere noe som nok kommer til å forundre, og sikkert også overraske noen av dere – jeg digger Paradise Hotel!! Jeg har i flere år blitt “hjernevasket” til å tro at jeg ikke gjør det. Men fakta er – I do!! Jeg så hele den første norske sesongen, og jeg så de aller fleste episodene som var fra den første amerikanske. Men så ble det liksom ikke noe mer. For det var den norske jeg likte best, og da jeg pløyde meg gjennom sesong 1 var det meste allerede ute på nett, så jeg kunne binge det mer eller mindre. Men når jeg skulle begynne på sesong 2 måtte jeg plutselig som “alle andre” vente et par dager til neste episode, og DET hadde jeg ikke helt tålmodigheten til den gangen. Så etter to-tre episoder la jeg det litt på is, og siden har motivasjonen for å ta det hele opp igjen blitt hardere, og hardere. #waytoohard

Og desto mer tid som har gått, desto mer påvirket har mine følelser og tanker om hva Paradise Hotel er, blitt noe farvet av diverse ting og saker jeg har lest i sosiale media. Samt et og annet som en og annen bekjent av meg har sagt og “ment”. Så SÆRLIG i løpet av de siste årene har jeg egentlig sett litt ned på denne serien, og jeg har helt glemt hvor spennende, morsomt og GENIALT Paradise faktisk kan være. MEN.. Så begynte ting å skje igjen. For i høst kom jeg omsider over bloggen til en av deltagerne fra FJORÅRETS sesong, Andrea Sveinsdottir. Jeg fikk sansen for Andrea rimelig fort, og i starten ante jeg null og niks om at hun var en sånn passe kjent “stjerne” fra hotellet.

Bildet er tatt fra: side2.no

Så gikk det noen måneder. Jeg fortsatte å følge Andrea her inne, men jeg hadde fremdeles ikke giddet å sjekke inn igjen på hotellet. Men forrige uke, DA skjedde det. Jeg fikk skaffet meg et gratis-abonnent inne på viaplay.no, og så var det bare å benke meg ned i sofaen forså å gi sesong 9 (altså fjorårets) en sjanse. Og for å si det sånn: Det ble IKKE til at jeg “bare” så den ene episoden. For nå har det vel gått 5-6 dager, og nå har jeg sett ALLE 48 episodene fra denne sesongen. Og om det skulle være noe tvil – jeg føkkings ELSKER det!! Jeg kan virkelig ikke huske at jeg har ledd og kost meg så mye av en serie på SÅ kort tid før. Og joda, jeg har ledd litt av en og annen deltaker, men for det aller meste har jeg ledd MED. For deltakerne fra fjorårets sesong har STORT SETT vist seg å være langt mer oppegående og frivillig morsom enn man kanskje skulle tro.

Det har vært et par deltagere jeg ikke har likt så veldig. Men de har heldigvis SOM REGEL røket ut nokså kjapt. Og nå skal jeg være helt, helt ærlig igjen. Jeg har faktisk blitt så betatt av denne serien nå den siste uken at jeg helt opprinnelig vurderer om jeg skal melde meg på selv. Jeg har ikke sånn veldig stor tro på at jeg får bli med siden jeg er 26 år nå, snart 27, altså litt i eldste laget.. Ja, og dessuten så vet jeg ikke om jeg har psyken som trengs. Jeg har jo forstått det sånn at helsa til folk er noe de som jobber med castingen er litt “strenge” med, at man ikke tar inn en gjeng med suicidale folk liksom, bare for å dra et eksempel. Så ja.. Kanskje særlig med tanke på at det ikke er SÅ lenge siden jeg faktisk hadde noen ganske intense selvmordstanker, og det er noe som er veldig lett å bare google opp.. Ja, dere skjønner..

Bildet er tatt fra: side2.no

Men ja.. Jo. Jeg har altså blitt KRAFTIG betatt av Paradise Hotel igjen denne uken. Jeg elsker konseptet. Jeg syns at de som redigerer serien er mildt sagt geniale, og mye av humoren som blir gjort med tanke på animasjoner og lydeffekter er helt etter min kokebok, bare for å si det sånn. Jeg elsker også at det stadig er nye tema hver uke, og foreløpig kan jeg vel si at “Bakvendtland”-uka, samt “Paranormal”-uka er mine to favoritter så langt! Og kjære, KJÆRE alle dere som enda bare har et forhold til denne serien gjennom inntrykk dere har fått via sosiale media, venner og bekjente – GLEM alt dere har lest, glem alt vennene deres har sagt – sett dere ned og UNN dere ihvertfall tre eller FIRE episoder som dere kan bedømme SELV. Det er virkelig ikke så håpløst som man kanskje skulle tro! 😉

Hva synes DU om Paradise Hotel?

14 kommentarer
    1. Paradise er jo kron-eksemplet på min hang til å gå for ting utenfor min målgruppe! Jeg er blod-fan! Nå skal det sies at noen sesonger er vesentlig bedre enn andre, men alle har NOE som gjør det til en ‘hang-up’.. Jeg har jo en greie for de som spiller spillet, så årets sesong, er jo rene mekka for meg..
      I begynnelsen, var det vel mye pga de mindre opplyste og ofte svært så utagerende deltagerne jeg fant underholdende, men nå, hovedsakelig de siste par-tre sesongene, har programmet blitt ‘dummet’ betraktlig ned, hvilket sef har gjort det desto mye bedre oxo. I år er det jo virkelig en gruppe med oppegående folk der inne, og det som virkelig står til 20 i stil, er jo at de er kyniske som faen oxo!..

    2. Gry Henriksen: Nå er det en god stund siden jeg så sesong 1, og jeg har foreløpig ikke sett sesong 2-8, så om det faktisk er tilfelle at Paradise var dummere før, og har blitt smartere nå vet jeg ikke. Men jeg ble ihvertfall positivt overrasket når jeg begynte å se på sesong 9 forrige uke ja, og jeg innså fort at her har vi altså med et langt mer oppegående team, en først antatt! <3

      Men du, hvordan tror du jeg hadde greid meg på Paradise Hotel? 😀

    3. Det slo meg faktisk da jeg leste innlegget at von Kuklinski er jo fortsatt i aldersgruppen som kan delta! Det er jo helt klart at det krever en posjon flaks i tillegg til det å kunne spille spillet for å komme langt, men sånn spillmessig burde jo du kunne dra dette i mål du ass! Fordelen din, tror jeg ville vært den greia som gjør at du ofte fremstår eldre; Du har gjort en del erfaringer, og har kunnskaper om menneskesinnets ulike sider som jeg tror ville kunne komme til nytte i en slik setting. Videre burde du oxo ha evnen til å skille mellom spillet & ‘virkelighetens verden’, og dermed inneha den kynismen som til tider vil behøves for å få ut konkurrenter. Utfordringen din, vil jeg vel tro ligger i den asberger-delen av din personlighet; Orker du å ha folk oppe på deg 24/7 i 12 uker? -Og hvordan er du til å lyve, og å avsløre løgn?..

    4. Mia: Hehe, hver sin smak. Jeg syns ihvertfall at Paradise KAN være himla show. Ihvertfall så ELSKET jeg sesong 9. Har nå sett ni episoder fra sesong 10, og foreløpig liker jeg ikke den sesongen så godt som jeg gjorde med den forrige. Sesong 10 skal jo være en legende sesong hvor de blander gamle Paradise-deltagere med helt nye.. Og de gamle, da særlig Isabell Raad.. Alt for bitchy, tror alt handler ene og alene om dem, og DET kjenner jeg at jeg ikke liker. Men har fått med meg at Isabell ihvertfall ryker etterhvert, så får jeg bare inderlig håpe at det stemmer, for er det en Paradise-deltager jeg virkelig ikke har noe til overs med nå så er det hun..

    5. Gry Henriksen: Nja, jeg er ikke helt sikker på det. Særlig med tanke på at jeg ikke kan huske at det har vært med noen som er 27 (eller over) i fjor, og er usikker på om det er noen som er over 27 av de som er med i år (kanskje bortsett fra noen av “legendene”, og jeg BLIR altså 27 om en måneds tid.. Jeg er litt redd for at melka Paradise-melka mi har gått ut på dato altså.. :/

      Når det kommer til de spørsmålene så tror jeg kanskje svarene mine nå KAN være det som gjør at noen i castingen faktisk kunne gitt meg en sjanse. For.. Jeg har jo asperger. Og det er veldig mange som har noen veldig bestemte forestillinger om hvordan en typisk asperger-person er. Jeg derimot, er IKKE en typisk aspergers-klisje. Når det kommer til å avsløre løgn er jeg ikke helt sikker, men jeg har ihvertfall klart å lure enkelte ganske bra i situasjoner hvor jeg har sett at det faktisk har vært det aller lureste å gjøre.

    6. Iselin Renée: Haha, vet du hva som gikk opp for meg nå: Du har det PERFEKTE Paradise-navnet. For en ting er at du blant annet heter Iselin til fornavn, men så heter du jo Renée også, liksom. Det er så og si ALLTID noen som heter det i Paradise. I fjor var det f.eks en som het Kevin Renée, bare for å ta et eksempel.

      Hadde du meldt deg på hadde du MULIGENS fått sluppet rett inn og sluppet alt som heter audition og greier, ene og alene pga navnet ditt!! 😀

    7. Har tenkt til å ha en sinnssyk Paradise maraton snart. Alle sesongene ligger på Viafree. Men har spurt hvor lenge de skal ligge der. Fikk svar at de ligger til sommeren, Vet ikke om det betyr før eller etter sommerferien, men jeg må sannsynligvis ta opp noen av sesongene før de går ut. Bruker som regel lang tid til å se dem. Har så langt bare sett 35 av 40 episoder av første sesong. Har ikke sett noen av de andre sesongene.

    8. Vet du hva, det har jeg aldri tenkt på før hehe 😛 Det pleier vel nesten alltid å være med noen fra Drammen (var det de sesongene jeg så hvert fall)? I så tilfelle er jeg golden på det punktet også 😉

    9. Iselin Renée: Aha!! xD Hmm..

      Ja, det med Drammen tror jeg også kan stemme godt. Ihvertfall så er det med noen fra Drammen i både sesong 9 og 10 tror jeg. Og NÅ merker jeg fordommene mine slår litt inn igjen, fordi.. Drammen er jo gjerne kjent for å være litt harry, og Paradise Hotel… Det ER jo HARRY!! xD

      Forresten: Kan ikke du og typen din invitere meg til Drammen en gang? 😀

    10. Dark Elf: Syns egentlig det er litt tragisk om det stemmer at alle sesongene forsvinner rundt sommerstid en gang. Men mulig det er litt dyrt av en eller annen grunn for Tv3 å ha de liggende der, aner ikke. Skulle vel egentlig tro at de ville tjene best på å ha de LIGGENDE, men, igjen.. Jeg aner ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg