Kroppskunstens OFFER

Det jeg skal fortelle dere nå, er det allerede NOEN av dere som vet, men samtidig så regner jeg med nå at det også er en hel del som ikke aner noen ting, og som kanskje til og med vil trekke litt på smilebåndet, forså å tro at jeg spøker. Men sannheten er likevel fult og helt den at jeg har hatt noen ganske intense og ekle utfordringer opp gjennom hele livet i forbindelse med det aller meste som har med kroppskunst å gjøre. Da særlig tatoveringer, piercing, samt farving av hår.

Og når man har en såpass sær fobi knyttet til noe så dagligdags så sier det vel seg selv at man har måtte gå gjennom en hel del ganske så ekle og traumatiske opplevelser fra tid til annen. Og det er særlig DE jeg har tenkt å rette et viss fokus mot nå i dag. Jeg verken kan eller vil fortelle dere om ALLE episodene jeg har vært gjennom, men jeg kan i hvertfall fortelle dere om NOEN av de. Så derfor har jeg nå laget en helt ny video hvor jeg har valgt å stå frem med de fem hittil verste av de verste historiene fra livet mitt, som altså på et eller annet vis er relatert til kroppskunst.

Ja.. Som allerede har blitt sagt i denne videoen nå er det bare å komme med spørsmål om det er noe som helst dere måtte lure på. Jeg kan ikke love at jeg har svaret på alt, men jeg vil ihvertfall forsøke å svare så godt jeg kan etter beste evne. Og HVIS det skulle være noen som i noen som helst grad skulle kjenne seg ihvertfall LITT igjen, så vil jeg VELDIG gjerne høre om det, ja til og med om du måtte velge å være anonym..

Hvilke(n) fobi(er) har du?

4 kommentarer
    1. Vi mennesker har fobier for så mangt, det er iallefall sikkert!.. Det med tattoveringer & piercing har jeg hørt flere som har hatt fobi for, og da gjerne i forbindelse med en generell fobi for alt som inkliderer nålestikk, ev. smått & stort innen oprasjonsinngrep. Det med hårfargen derimot, er vel mer spesielt, far å si det sånn (he he)..
      Selv har jeg fobi av værste sort for enkelte innsekter & kryp. Vel.. Jeg har vel en viss fobi for de fleste innsekter/edderkoppdyr, men dog i varierende grad.. De som frembringer en fullstendig sjokktilstand, hvor reaksjonene kan være alt fra å skrike til jeg svimer av, til å angripe de som ev. måtte true med å kaste/sette et eksemplar av disse på meg som om de truet meg på livet (-Bokstaavlig talt. Som barn kastet jeg en leka-blokk etter en, mens en bekjent oppfattet situasjonen i siste liten, og unngikk dermed å få en flere kg krustalltase i hodet som voksen) er; Snegler, frosk/padder, biller, tusenbein, nattsvermere/møll & gresshopper. At fobien overhodet ikke er rasjonell, kommer tydelig frem ved at jeg overhodet ikke er redd stikkende insekter som veps, bier & humler, slanger og andre reptiler..
      Jeg har oxo en betydelig fobi for de største (norske) edderkoppene, men nærmest sjokkerte meg selv da jeg brått toget frem for å melde meg frivillig til å la en gedigen tarantella(!) krype opp langs hånden & armen! -Denne, skulle det da i denne brøkdelen av et sekund, vise seg å være såpass stor at jeg ikke var redd den!.. Forstå det den som kan, -jeg forstår iallefall ikke en dritt av det (ha ha) 😛

    2. Gry Henriksen: Ja, det er absolutt helt, helt sant!

      Hmm, ja, men nå har ikke jeg så veldig fobi for nåler generelt. For liksom.. Selv om det er snakk om en tatoverings-scene i en tv-serie hvor vi ikke en gang får sett noe, men bare høre, så er det nok til at jeg blir veldig svimmel veldig fort. Men scener hvor folk blir skåret opp f.eks under obduksjon, det går helt greit, selv for realistisk den scenen er laget. Og jeg har heller ikke noe problem med å se knivstikking, folk som blir skåret opp levende også videre heller. Og hvis noen viser meg bilder av noen som får bedøvelse hos feks en tannlege, så skal det også gå ganske greit. Men piercing og tatoveringer… Det takler jeg dårlig.

      Aha.. Akkurat når det f.eks kommer til edderkopper og sånn så har jeg null problemer der. Ser jeg en liten husedderkopp syns jeg stort sett bare det er koselig, og lar den være nesten uansett hvor den måtte være. Men veps derimot, gjør at jeg ofte får et behov for å flytte meg minst 10 meter, helst i går, hvis det gir mening.. xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg