Diverse ting jeg trodde før – Hotel Cæsar spesial

For et par dager siden valgte en av mine favoritt-bloggere for tiden (IselinRenee) å legge ut et gøyalt lite innlegg hvor hun fortalte om diverse ting hun trodde da hun var yngre som på en eller annen måte hadde noe med Harry Potter å gjøre. Dette innlegget likte jeg såpass godt at jeg nå har funnet nok inspirasjon til å gjøre et lignende innlegg selv. Men siden det er temmelig lenge siden jeg var noe særlig til Harry Potter-fan nå har jeg valgt å heller ta for meg et litt annet univers i stede. Så kjære alle pikkoloer og stuepiker der ute – her har dere 5+1 ting jeg på et og annet tidspunkt har trodd eller tenkt om Hotel Cæsar, som senere har vist seg å ikke helt stemme. Enjoy! 😀


© Bildet er tatt fra tv2.no

1. Den 28. januar 2005 skulle vise seg å være en gledens dag for mange Cæsar-fans. For før denne dagen hadde nok mange trodd at Jens August var omkommet etter en meget så skjebnesvangert flystyrt. Noe også alle på “hotellet” trodde som akkurat der og da hadde gjort seg ferdig med en litt spesiell minnestund som ble vist på tv akkurat denne dagen.

Men helt mot slutten av denne episoden fikk vi som seere se at Jens August var slettes ikke død, men derimot strandet på en øde øy. I den ene hånda holdt han en slags pinne med et fiskehode(?) på, og jeg tolket det som om Jens August hadde blitt trollmann der og da da jeg først trodde han spradet rundt med en tryllestav. Til mitt forsvar hadde jeg en ikke så alt for stor tv, med en så høy oppløsning på den tiden..


© Bildet er tatt fra tv2.no

2. Noen som husker Sidsel Birkeland? Vel, det var en periode hvor ihvertfall ikke jeg gjorde det så alt for godt. For i begynnelsen fikk jeg ikke lov til å se på Hotel Cæsar fast. Og jeg hadde ikke bestandig mulighet til å likevel gjøre det heller. Så akkurat den faktiske exiten til Sidsel hadde jeg ikke helt fått med meg i starten.

For mens realiteten er at hun var blant de som omkom i den kjente og ikke så veldig kjære bussulykken, så var det en periode hvor jeg trodde at hun allerede hadde strøket med en stund før den episoden ved å kaste seg selv foran en bil. Ikke helt sikker på hva som gjorde at jeg trodde det, men det kan ha vært noe jeg leste på et eller annet forum for en tid tilbake.


© Bildet er tatt fra tv2.no

3. Hotel Cæsar har hatt MANGE spesielle personligheter på besøk gjennom de siste 20 årene. Og en av de skikkelsene som ihvertfall jeg syns var noe for seg selv var den litt innpåslitne operasangerinnen Desirée Johannesen, som ble spilt av Karin Lunden, kanskje mest kjent som Billeba Birkeland i Familiesagaen De Syv-søstre. Men da jeg først så et pressefoto Tv2 hadde av Desirée på sine nettsider trodde jeg først at det var en helt annen Syv Søstre-skuespiller som hadde tatt rollen, nemlig Simon Andersen. Og når jeg først trodde det tenkte jeg også at Desirée skulle vise seg å være transvestitt.


© Bildet er tatt fra tv2.no

4. Så var vi omsider kommet til det som kanskje er den mest lollete “misforståelsen” av dem alle. For rekk hånda opp i været alle dere som husker Magnus Falsen. Vel, jeg rekker TO hender opp i lufta nå. For OM jeg husker Magnus.. Ingen, absolutt INGEN skikkelse på Cæsar har køddet så mye med hodet mitt som det denne mannen en stund gjorde.

Og jeg vet ikke om dere husker det, men det var en periode hvor han lurte Juni til å helt oppriktig tro at han var en varulv. Og for å si det sånn, det var ikke bare Juni som trodde det. Og er det egentlig så rart at jeg gikk på? Jeg mener, Cæsar har jo hatt FAKTISKE surrealistiske sekvenser tidligere også. Noen som husker skygge-sekvensen med hun som brant inne på 513 foreksempel? Jeg bare nevner det. 


© Bildet er tatt fra tv2.no

5. Jeg tror vel egentlig at absolutt ALLE nå på en eller annen måte har fått med seg at Toralv Maurstad faktisk valgte å gjøre et aldri så lite “comeback” i serien for et par år tilbake i tid. Noe som vi ihvertfall delvis kan takke Torsdagskveld fra Nydalen for som i UKEVIS hadde parodiert sluttsekvensen fra en teaser serien hadde laget hvor man kunne se Georg Anker-Hansen sitte i en kontorstol GLISENDE mens han kom med følgende replikk: “Heeei, ja dere trodde kanskje at jeg var død?”.

Og Georg kom jo tilbake. Ihvertfall på en måte. Det vil si, det var bare Jens August som så han da han hadde noen hyppige hallusinasjoner som han slet med der og da.. Men når JEG først så denne teaseren trodde jeg faktisk på ramme alvor at Georg ikke var steindød allikevel, og at han faktisk skulle bli med fast igjen.


© Bildet er tatt fra tv2.no

6. Helt til slutt vil jeg veldig gjerne legge til et siste punkt sånn apropos trailere og teasere. For da den livlige, pene, intelligente og ekstremt godhjerta karakteren Elise Bøe enda var rimelig ferskvare på hotellet la Hotel Cæsars facebook-side ut et intervju med Silje Hagrim Dahl som er det fantastiske vesenet som spiller Elise. I dette intervjuet ble det såvidt det er nevnt noe om at Elise har en mørk hemmelighet som blant annet vil gå utover familien hennes.

Og under nettopp dette intervjuet så vi også noen klipp fra serien som til da ikke hadde vært vist på tv. Blant annet en sekvens hvor Elise virket temmelig forskrekket, mens hun gjorde noen enkle håndbevegelser mot halsen. Det første jeg tenkte var følgende: “HUN ER VAMPYR!!”, hehe.. Men skal jeg være helt ærlig så var ikke akkurat det noe jeg faktisk oppriktig trodde. Men DAMN, så kult det hadde vært om og hvis det stemte.

Har du tatt Hotel Cæsar-feil før?


#hotelcæsar #såpeserie #såpeopera #drama #tvserie #serie #hotell #hotel #fiksjon #misforstått #feil #feiltolkninger #fantasi #romforalt #ethjemforossethjemfordeg #tv2 #tv2sumo #kultur #norsk

2 kommentarer
    1. Iselin Renée: Hihi, jeg måtte jo komme ut av Iselin Renée-blogg-skapet til slutt en dag jeg også! ^^

      Skjønner på en måte hva du mener, selv om jeg ikke gjør det så veldig mye selv da alle sesongene enn så lenge ligger tilgjengelig på Tv2 Sumo, pluss at jeg er en av de som syns at dagens Cæsar er det beste Cæsar som har vært noen sinne ^^

      Ja, kan godt anbefale å kjøpe den aller første sesongen, altså de 40 første episodene som ble sendt på tv2 i 1998. Dessverre er det også den eneste sesongen som har blitt utgitt på dvd.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg