R.I.P den siste rottejenta mi…

Den siste rotta mi er død
Har akkurat kommet hjem etter å ha vært hos terapeuten min. Da jeg forlot huset i 12-tiden sjekket jeg tilstanden til den siste rottejenta mi, hun levde så vidt der og da. Når jeg kom hjem igjen litt over en time senere var det ikke lengre tilfelle. Nå har hun også gått bort, i likhet med de tre søstrene. I det siste døgnet har hun bare ligget i sengen sin og ikke reagert på noe. Hun har ikke orket å gå rundt i buret en centimeter, ikke drikket noe vann, ikke spist noe som helst. 

Jeg vet ikke hvorfor hun plutselig har blitt såpass slapp, men det er helst alderen tenker jeg da hun levde ganske lenge til å være rotte. Er ganske sikker på at hun ikke har hatt svulst som to av de andre hadde, da hun ihvertfall ikke hadde noen kul som jeg kunne finne.

Er litt rart å tenke på. Lenge nå har jeg hatt kjæledyr. I november hadde jeg en tarantell og fire rotter, men nå i dag er de alle sammen et annet sted. Vel kroppen til den siste rottejenta mi ligger fortsatt her, men “sjelene” er alle på en annen plass nå. Får se om jeg orker å ta henne med et sted i løpet av ettermiddagen, men tror jeg heller venter til det blir mørkt. Har en noe større angst for blant annet russen enn hva jeg liker å innrømme. Jeg forbinder fortsatt ikke russ med annet enn mobbing, og jeg ble jo forsøkt sprutet på senest i dag…

Jeg får se det an når jeg orker og gidder…

I hvertfall, hun er borte nå. Og mest sannsynlig helt borte, da jeg ikke egentlig tror på at man kommer et annet sted etter døden… Hadde jo vært en fin tanke om hun var gjenforent med søstrene nå, men det blir bare ikke realistisk i min verden… I hvertfall må hun hvile i fred…

Beskjed til russen
Og en siste ting: Hvis det er noen oppdalsruss som leser dette. Hver så snill og ta hensyn til at ikke alle liker det dere holder på med. Jeg skal ikke si at jeg er redd dere, men jeg tørr nesten ikke gå ut nå som russetiden er i gang…

Så hver så snill og ta litt hensyn til at det finnes de som sliter med en del angst og har vanskelig for å gå ut spesielt nå som dere holder på å herjer og terroriserer rundt om kring. Personlig synes jeg nok en gang at det å være russ ikke er noe annet enn å støtte mobbing!… Så ja, budskapet mitt på slutten er vel helst dette; hvis du er imot mobbing, så velger du å ikke være russ.. Takk.

Vi reblogges!

4 kommentarer
    1. Så trist at den siste rottejenta di har gått bort. Samboeren min var selv hos dyrlegen med de to rottejentene våre, da hun ene har en kul foran på “brystet”, og hun andre er veldig rød rundt øynene. Heldigvis var kulen godartet, og det røde rundt øynene var såkalte “røde tårer” – som visstnok var helt ufarlig. Jeg var egentlig sikker på at vi skulle ha en rotte mindre da jeg kom hjem i dag, men heldigvis ble det ikke sånn i denne omgang. 🙂
      Når det kommer til det du sier om at alle som er russ støtter mobbing må jeg si meg uenig. Ja, det ER mye bullshit som foregår i russetiden, både russen imellom og ting russen gjør med utenforstående. Selv har jeg vært russ hele tre ganger(ja, jeg skammer meg), og for det første drakk jeg veldig lite, og for det andre, var jeg i en gjeng som kun gjorde “snille” ting. Vi gjorde aldri noe mot utenforstående, og vi støttet ikke de såkalte “svartelistene”. Russetiden er i utgangspunktet ment å være en koselig tid for å feire at man er ferdig med vgs. Når alt dette er sagt, så mener jeg faktisk at på grunn av alt det ukoselige som skjer i russetiden, burde den avskaffes.
      Håper du har det bra, selv om det nå er litt trist uten kjæledyrene dine rundt deg. Vet hvor tomt og stille det blir da…

    2. Renate: Direkte så er det ikke sånn at alle som er russ støtter og er for mobbing, det er jeg enig i. Men indirekte så er det å støtte arrangert mobbing. Etter min mening i hvertfall. Jeg kommer til å kutte kontakten med diverse venner, muligens totalt mens de er russ nå, for jeg vil ikke snakke med folk som er med og støtter den slags. Har selv blitt alvorlig mobbet som barn, så jeg synes det er noe vondt nå i år hvor noen av mine nærmeste indirekte støtter sånn ondskap.

      Glad for at du er ihvertfall enig med meg at på grunn av alt det ukoselige som russetiden bringer med seg så bør den avskaffes!

      Vet egentlig ikke helt hvordan jeg har det nå. Jeg har hatt det verre, men… Samtidig er det en del som kunne vært annerledes også nå…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg