Hvis jeg ble borte, ville du…

Se video-version av et dikt jeg har skrevet i dag ↑
Diktet er dog fremført på dialekt.

For dere som foretrekker bokmål, kan det heller leses der ↓


Hvis jeg ble borte, ville du…
Gledene er så kort. Smertene så lange.
Jeg vandrer rundt i mitt eget løp,
alt jeg kan tenke på er bare deg.

Ville du tenne et lys for meg,
dersom mitt lys slukner?
Ville du huske meg for det gode?

Tiden har gått så alt for fort.
Avstanden blir bare større,
hvem vet hva fremtiden bringer?

Ville du felle en tåre for meg,
dersom min tid hadde rent ut?
Ville du huske meg som den jeg var?

Ensomhet er en smertelig ting,
ikke til å unne noen.
Likevel er det så mange som lider.

Ville du savnet min stemme
dersom min røst engang ble stum?
Ville du huske alt jeg sa til deg?

Du er den beste venn jeg har hatt.
Har aldri elsket ei som deg.
Har aldri savnet ei som deg.

Ville du fremdeles vært glad i meg,
selv 10 år etter at jeg ble borte?
Kunne noen erstattet min plass?

Kjærlighet er ingen lett sak.
Kjærlighet koblet med usikkerhet
skaper sjalusi, sjalusien skaper sår.

Du vil alltid være i mitt hjerte,
uansett hvor jeg befinner meg,
jeg vil alltid elske deg.

Men helt ved enden av mine ord.
Du er sterkt i mine tanker,
men akkurat nå kan vi ikke kobles.

Følelsene er for sterke.
Og jeg er alt for svak.
Men, jeg elsker deg.


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg