Misfornøyelsesland!

Jeg er misfornøyd!
Rett og slett, vanskeligere var det ikke å starte dette innlegget. Nå kan jeg fokusere om fortsettelsen.

Ja, jeg er misfornøyd.
Faktisk har jeg vært litt i dårlig humør i de siste dagene.

Spesielt var jeg ikke så jævlig fylt av glede i går.
Følte på en måte at dagen i går var en dag hvor jeg sløste bort tiden min.
Skulle jeg i hele tatt stått opp i går?

Ok, så forferdelig ille var det ikke.
Men likevel, jeg er misfornøyd.

Derfor tenkte jeg her og nå at jeg skal sette opp en liste over ting med forbedringspotensiale, eller rett og slett bare ting jeg er misfornøyd med. Med eller uten håp for forbedring.


I. Kontakt med venner
Først og fremst er jeg misfornøyd med min egen evne til å kommunisere med mine venner på. Jeg er misfornøyd med innsatsen min på en del måter. Jeg har aldri vært flink til å holde på noen lenge. De fleste vennene mine snakker jeg med en sjelden gang, og da blir det gjerne sånn at en av partene (jeg eller den andre) skriver “Hei”, så skriver vi litt.. Også er det plutselig ingen som har noe mer å skrive. Samtale slutt.

Jeg er dårlig på å motivere meg til å være en god venn i lengden.
Det jeg er god på er å trøste og muntre folk når noen har det vanskelig. Det er virkelig en god egenskap jeg vet jeg har, som jeg har fått høre en del ganger at jeg har. Men det å være interessant i lengden, det å kunne snakke ofte med en og samme person over tid, og den slags.. Det er for meg et problem, tydeligvis.

Jeg er mer flink til å rote det til..

II. Kvalitet på hobbyene mine
Nest etter mine lave evner til å sosialisere med andre, og å være en god venn i lengden så er jeg misfornøyd med kvaliteten min angående hobbyene mine. Først og fremst bloggen min.

Når det er sagt så skal jeg legge til at jeg selv føler jeg har overgått meg selv litt i det siste, på en positiv måte.
Alle som har fulgt meg en stund har sikkert latt merke til at jeg skrev flere innlegg i uken for litt siden, enn jeg har gjort i de siste ukene.

Rett og slett har jeg følt at mange av de innleggene jeg har skrevet, har vært søppel. Og hvorfor det?
Jo, først og fremst for at jeg ofte har tvunget frem innlegg, kun for å ha noe å oppdatere bloggen med daglig.

For det andre; Jeg har stresset med å få til x antall innlegg pr. dag.
Har lenge hatt som mål å ha 3 innlegg daglig, og da har det blitt mer kvantitet fremfor kvalitet! I tillegg har det ført til at jeg fortere har gått lei hele bloggen.

Nå har jeg derimot utfordret meg selv i å være mer tålmodig. Jeg tar meg mer tid på hvert enkelt innlegg før publisering. Og jeg legger kun ut det som jeg er fornøyd med. Og jeg ser nå at det har lønt seg. Har alltid hatt et veldig godt tall med lesere. Har alltid hatt hundrevis med lesere. Men etter at jeg nå har fokusert på kvalitet fremfor kvantiteten, så har jeg faktisk gått enda litt mer opp i populæritet!

III. Klesstilen min
Egentlig blir det litt feil å skrive om klesstilen min på en liste over ting jeg er misfornøyd med. Jeg er ikke misfornøyd med den, det er jeg aldeles ikke! Sannheten er mer den at jeg skulle ønske at den var anderledes. Det som er så innmari kjipt er at de type klærne jeg har mest lyst på i hele verden er klær som ikke finnes på norske butikker. Norge har kort fortalt et alt for smalt og ensformig marked.

Så, hvorfor ikke bestille fra utlandet?
Jo, det skal jeg forklare kort. Årsaken til det er at når man bestiller fra andre land enn det landet man befinner seg i får man fort det som kalles for toll. Toll er dyrt! Eller, det kan fort bli det.

I tillegg til at toll gjerne er dyrt, er det ikke sånn at jeg får vite den eksakte prise totalprisen på forhånd. Toll er noe som kommer i ettertid.. Og jeg er en person som mildt sagt takler usikkerhet, overraskelser og denslags veldig dårlig. Derfor holder jeg meg (dessverre) kun til det jeg finner i Norge.

Ha, angående klær så får jeg nesten et punkt til å føre opp; Jeg er misfornøyd med å være gutt da man finner bredere utvalg for jenter, også innenfor den stilen jeg brenner for! Urettferdig..

Og når vi er inne på det; Dette gjelder ikke bare i forhold til klær, men også ting generelt!

IV. Kostholdet
I motsetning til punktet over er dette et punkt jeg er misfornøyd med.
Jeg spiser sjelden. Jeg spiser lite variert. Dvs; Jeg har forbedret meg en del, sammenlignet med hvordan jeg var før.

Jeg har blitt noe mer forfengelig de siste åra.
Jeg har lært meg at kvisene er ikke lenger min venn, men de er som noen uønskede, nye landsmenn som snikerobrer trynet mitt.

Jeg forsøker foreksempel å spise mindre pølse med brød, da ketsjup blant annet er noe jeg har lært er fy-fy for huden. Jeg har så og si sluttet å spise potetgull. Rent sukker er noe jeg holder meg mest mulig unna. Jeg vil fortsette å leve livet, og man SKAL falle ut noen ganger. Men ikke daglig.

Men det er først og fremst ikke hva jeg spiser som er mitt største problem for tiden, men hvor sjelden jeg spiser. Jeg spiser som sagt alt for lite, noe som resulterer i lav energi og at jeg blir lettere sint, frustrert og irritert.. Ikke bra.


Sånn. Da skal jeg finne meg noe frokost og forhåpentligvis bygge opp litt mer positivitet rundt meg.
Vi reblogges!

1 kommentar

Siste innlegg