Satanisme, hva det faktisk er!

Tenkte å ta opp en rød tråd igjen med satanismen som fokus.
Det er ikke en hemmelighet at spesielt en del av den yngre garde liker å tøffe seg ved å si at de er og gjør noe som ikke naturligvis henger på den sanne faktalinja.

Mange jenter kan foreksempel spre rykter om at de er lesbisk, uten at de er det. Noen velger å fortelle at foreldrene deres er rik, uten at det heller ikke er sant. For meg er det egentlig jevne likegyldig hva slags løyner folk generelt prøver å innbille andre med, til syvende og sist er den de bedrar mest til slutt seg selv.

Det er en fyr, en ung gutt som i det siste har skrevet til meg at han er satanist. Hvilket som er greit nok det, men saken er at jeg ikke helt er sikker på om vedkommende vet hva det å være satanist egentlig er.
Jeg har tidligere skrevet om en del typiske fenomener, rykter og tunnelsynbyggede inntrykk folk flest av den uvitende rase tror er å være satanist. Som foreksempel at en satanist som har vært så uheldig å bli tvunget inn i en kirke i skolesammenheng skal sette på den mørkeste musikken han/hun har og i tillegg krangle med presten, mest mulig, samma hva.

Igjen, å være satanist går ikke ut på å hate kirken, presten og den hellige ånd hardest mulig. Å være satanist, innebærer ikke at du skal være jævligst mulig for jævelhetens skyld.
I alle fall ikke dersom du er laviansk satanist som er den eneste satanismen, i alle fall i Norge, som da er akseptert som ekte og seriøs tro.

Satanismen er IKKE en religion som bygger på Satan sånn sett, men seg selv som individ.
Som satanist er det bare en Gud, og det er deg selv. Såkalte naturlige grunnregler, kirkelige lover eller moralske lover så fokuserer vi heller på våre egne åndelige fremgang, fremfor å bry fokusere alt for mye på det andre jeg nevnte nå.
Riktignok unngår vi fleste av oss gjerne kommunikasjon med andre religiøse, og da spesielt kristne og islamister, men igjen; å være satanist er først og fremst ikke en religion som går ut på å “hate” andre religioner mest mulig, brenne kirker også videre…

Et hvert oppegående menneske bør være såpass klar i hode til å ta ansvar for egne handlinger uten å skylde på, eller be til åndelige fantasi Guder om tilgivelse, bønn og hjelp. Gud er død, og den eneste guden som eksisterer er vi mennesker og dyr som vandrer her på jorden.

Mange ser på oss gjerne som svært egoistiske, og ja, sataniske er en egoistisk filosofi/religion, kall det hva du vil.
For meg er ikke satanisme en religion, men mer en filosofi. Men som sagt, folk må bare bruke det ordet de vil, DET gidder ikke jeg bry min kostbare tid med.

Som satanist skal du heller ikke vende det andre kinnet til dersom noen gjør deg urett, men du skal derimot gå for hevn og knuse den andre sønder og sammen.
La meg sitere The Satanic Bible et sekund her:
«Hate your enemies with your whole heart, and if a man smite you on one cheek, SMASH him on the other!; Smite him hip and thigh, for self-preservation is the highest law!»

Dersom du skulle gjøre meg urett går jeg for å ydmyke deg på det absolutte nivå, og jeg skal ikke vise deg nåde.
Men igjen, først og fremst går satanisme ikke ut på hevn, jævlighet og/eller smerte, det går ut på å tilfredstille seg selv så langt man får til, mest mulig, videreutvikle seg selv og fokusere mer på seg selv enn noe(n) andre/annet.

Sånn, da er det snart sushi-tid for meg!
Til dere som har veldig behov for å tøffe dere med at dere er satanist. For all del, det er dere selv dere bedrar, men jeg synes i alle fall at dersom du kaller deg selv noe, bør du i alle fall være orientert om hva det faktisk innebærer, ellers vil du bare bli sett på som en idiot, noe du da også er!

Satanismen har også noen regler og erkleringer som dere jeg har skrevet om tidligere, de kan dere lese her!
Og ved å trykke dere inn her kan dere se oversikt over de satanistiske syndene.

Vi reblogges!


7 kommentarer
    1. Personlig synes jeg satanismen er en av de mest idiotiske religionene som finnes. Hvem i alle verden vil følge en religion som sier at det er en synd å ikke ha estetisk sans. Og i tillegg er den utrolig selvmotsigende.
      Men hey, folk får tro på hva de vil så lenge de er fornøyd med det, synes bare det er utrolig feil når såkalte satanister kommer bort til noen og forteller hvor teit en eller annen religion er. Noe som de for oftest gjør.

    2. Må si meg ganske enig med hun over her.. Å tro på seg selv vil jeg heller kalle humanisme og sett seg selv i sentrum og ikke en Gud eller noe annet lignende. Satanisme kan sikkert være en betegnelse i mange former, men for de aller fleste så handler det om å “dyrke” satan. Derfor er det nok mange som misforstår siden humanismen er den mest kjente formen for å sette seg selv i sentrum, altså det å tro på seg selv og mene at mennesket/enkeltindividet er fantastisk. Men nå er jo dette min mening da, alle får tro hva vil for min del….

    3. Jeg er ganske enig med deg. Har opplevd alltfor mange “satanister” som absolutt skal krangle med prester, sette på høy og jævlig musikk i RLE-timene, og sånt. Det har ikke noe med satanisme å gjøre. 🙂 Jeg er ikke personlig satanist, men som agnostiker, ser jeg selv mange “ting” ( i mangel på et bedre ord) jeg kjenner meg igjen i innenfor satanisme.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg