O Nav du skjønne milde

I skrivende stund har jeg nettopp fått kommet meg hjem igjen etter først vært på Nav, så på Oppdalsbanken, så tilbake til Nav igjen.
Sannheten er at jeg holder på å flytter, eller jeg skal i alle fall det snart. Innen 1. august. Nå har jeg vært søkt etableringsstønad, dvs. økonomisk støtte til møbler og ting jeg mangler og ikke eier selv. Ting som jeg burde ha når jeg flytter.

For her jeg bor nå har jeg jo foreksempel en sovesofa (seng og sofa i ett) som står på hybelen, samt en rekke andre ting som ikke er mitt.
Når jeg da flytter må jeg blant annet fikse egen seng, sofa, kjøleskap og en del andre ting selv. Og derfor har jeg nå søkt støtte på Nav, håper bare ikke det er veldig i seneste laget med tanke på at det er 10. juli i dag og jeg skulle hatt fatt i tingene før 1. august, veldig gjerne.

Vel, da jeg skulle søke sånn stønad måtte de ha kopi av den nye husleierkontrakten, kontoutskrift fra de 3 siste månedene frem til dagen i dag og priser på de tingene jeg skulle søke på, i tillegg til et eget søknadark jeg måtte fylle ut.
Da jeg dukket opp der i dag så hadde jeg fått ordnet alt, utenom kontoutskriften. Jeg tok en hvit en å unnskyldte meg med at jeg ikke har skriver, noe jeg egentlig har, bare at jeg er så lat at jeg har ikke gidder å gjort noe med det.. Det resulterte i at jeg måtte sykle til banken å be om utskrift der, der satt den en sykt søt og ung jente på rundt min egen alder, tørr jeg tippe. Hun hjalp meg hjertelig med utskriften, og sa at det egentlig ville koste 10 kroner perr ark. Men hun sa likevel at det gikk bra, da svarte jeg at jeg veldig gjerne kan betale for de arkene, men den søte jenta måtte være fra himmelen eller noe som sa at det gikk helt greit. God damn, I love sweet girls!

Så syklet jeg tilbake til Rådhuset (Nav), og fikk møtt hun samme som jeg snakket med tidligere, leverte kontoutskriften. Så nå er det ikke mye annet for meg enn å bare vente. Var på Møbelringen i går å sjekket priser på dobbeltseng, tv-hylle og bokhylle. Er ikke sikker på om jeg får støtte til de to sistnevnte siden det egentlig ikke er noe jeg må ha… Kjøleskap har jeg forresten alerede fått, helt gratis fra morfar som ikke trengte det gamle etter at han og mormor og dadda (min tante) hadde fått nytt. Og nei, det er ikke noe galt med det “gamle” rødbrune som jeg nå har fått uten at jeg får betale en eneste øre.

Tilbake til Nav, jeg syns det er noe skummelt at de skal se på de utskriftene. Kjære lesere, mange av dere kjenner vel til en brøkdel av mine shopoholikeruvaner… Og jeg lurer på om alle de tingene fra DragensHule, cdon og alt godteriet og alt annet “uviktige”-ting gjør at de stusser litt…

Enyway, jeg har ikke mye mer å melde nå. Utenom at jeg gleder meg sinnsykt masse til i kveld/natt. Jeg og Sara har planlagt å snakke på webcam igjen, og jeg har ikke sett henne i live siden hun var til meg i mai. Altså vi har snakket en del over chat, sms og sånne ting, men jeg har ikke sett henne bevege seg liksom 🙂 Gleder meg så mye til det. Loveitloveitloveit!

Vi reblogges!

5 kommentarer
    1. Åh, du er flink ! Papirarbeid er ikke alltid like lett/gøy..Sitter selv i en stor papirmission..:p
      Nav er din beste venn eller værste fiende, who knows. jeg håper det ordner seg for deg . Og at du vil trives på det nye stedet 🙂

    2. Lykkelys: Flink faktisk, takk. Hehe. Når det kommer til papirarbeidet så fikk jeg veldig stor hjelp av det av mamma, da det er mye jeg er usikker på hva jeg skal krysse av på også videre. Kom nettopp på nå at jeg har glemt å skrive inn at jeg skal betale strøm i tillegg til husleie i den søknaden jeg leverte i dag 😛 Såååå, hvor flink jeg er vet jeg ikke. Men takk, og jeg håper virkelig det ordner seg, ja!

    3. lecoquette: Hei! Du, ser at dette er en liten stund siden så det er dessverre minimalt hva jeg husker av det, men jeg kan si såpass som at jeg fikk 2000 kroner. Verken mer eller mindre.

      Jeg hadde en liste med ting jeg mente jeg trengte, men det var ikke alt Nav var enig med meg i at de trengte å hjelpe til med. Kort fortalt ble ikke summen helt det jeg hadde regnet med på forhånd, hehe..

      Er ikke helt sikker på hvor lang tid det tok, men tipper det var snakk om 1 eller 2 måneder fra jeg søkte til jeg fikk svar.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg