Catrine aka Cakki: – Gallestein var smertehelvete uten like!

Igjen har jeg grepet tak i et annet vesens hand, og forsøkt å tvunget det til å stille opp på et intervju. Tvang viste seg å ikke være veldig nødvendig, da min kjære venn Catrine veldig gjerne ville stille opp frivillig. Hvem er Catrine tenker du? Vel, det er kanskje det vi skal se om vi finner litt ut av nå! 🙂



© Bildet tilhører Catrine/cakki.blogg.no

Helt i startfasen; Hvem er du?

Jeg heter Catrine men kalles mest for Cakki. Blitt kalt det siden jeg var bitteliten. Onkelen min som begynte med det, siden har alle kalt meg det.
Jeg er ei jente på snart 22 som elsker musikk, og er en headbanger. Jeg er glad i livet selv om det er mye som er vanskelig.

Flere og flere bruker jordkloden som et jævla offentlig toalett, i den forstand at det forsøples. Ølbokser kastes og legges bort i naturen, og generelt kastes det alt for mye søppel alle andre steder enn der det skulle vært kastes. Hvor stiller du deg til sånt?
Jeg syns det er trist å se og syns det er forferdelig. Sjokkert over menneskers handlinger. Hvor vanskelig kan det være å pytte ting i søplebøta da? Jeg hater forsøpling. Selv puter jeg søppla ditt den skal ellers ligger den i veska eller lomma eller i bilen så lenge …

Ingen hadde likt om noen la søpla på din tomt, samme gjelder naturen, ta vare på den!

Tror du på noe liv etter døden?


Jeg vet ikke om jeg tror, men jeg håper. Livet er så alt for kort og livet er så urettferdig. Så jeg håper man møtes igjen. Så en del av meg tror vel det, mens en annen del av meg er usikker. Døden er skremmende.

Hva frykter du mest av alt?


Å miste noen av de jeg er glad i, kreft og krig.

Fortell om det jævligste du har hatt i deg?
Gallestein! Smertehelvette uten like…

Om det kan telles, ellers må det bli gastroskopislangen.


© Bildet tilhører Catrine/cakki.blogg.no

Hva er det beste du eier og har?
Oi, den var vanskelig. Man eier vel ikke mennesker, hehe, så da må det bli minner.

Hvis noen skal ha tak i deg på en lørdagskveld, hvor skal man helst lete for å etter størst sannsynlighet finne deg da?
Det kan variere så lureste er vel å ta kontakt med meg på tlf først, eller bare svipe innom å se om jeg er hjemme, hehe.

Dyr slaktes og brukes for menneskers fordeler. Mat, klær, sminke og en uendelig liste over hva vi bruker dyr til eksisterer. Hvor mye av det du spiser og bruker i hverdagen generelt kommer fra dyr? Og hva mener du om at menneskene bruker dyr slik vi gjør i dag?
Jeg syns det er greit i mat sammenheng, bare de ikke tortureres, men jeg HATER pels og syns det er forferdelig at sminke eksempel blir testet på dyr. Gjør helt vondt i hjertet når jeg tenker på det.

Har du noen Gud eller religion du klamrer deg fast til?
Jeg er døpt og står i statskirka, men er ikke spesielt kristen. Har vanskelig for å tro, så nei.

Men hva med sport? Har du noen sportsguder? Er du noen sportsidiot?
Ikke nå lenger, men hadde når jeg var mindre. Jeg er nok ingen sportsidiot, men trener for jeg liker det.
Jeg var veldig aktiv og drev med både turn ski og fotball. Fotball spilte jeg helt til jeg var 14 eller noe, Solskjær var helten og Manchester United var favoritt laget.

Så skal jeg omsider komme til noe jeg vet du liker. Musikk, fortell om ditt forhold til musikken!
Jeg elsker musikk og jeg hører på det ca 24 timer i døgnet. Har likt musikk siden jeg lå i mammas mage. Musikk for meg er så mye, og det er noe jeg ikke kan leve uten. Jeg er ei metal jente og som er seg selv fult ut på en god konsert!

La oss snakke litt blogg, siden dette intervjuet tross alt ligger på en blogg. Hva betyr din blogg for deg? Leser du noen blogger, og hvorfor leser du de bloggene du eventuelt leser?
Min blogg er viktig for meg siden den er en del av meg. Jeg har fått så mange gode venner her inne og et herlig nettverk. Jeg får også delt mine interesser, meninger, og ja, det jeg måtte ønske og det er godt å få lettet på trykket innimellom.

Å skrive er noe jeg liker å gjøre, og noe som hjelper meg i hverdagen. Jeg leser veldig mange blogger også fast. Jeg leser de fordi de er seg selv og fordi vi har noe felles og fordi jeg bare digger de.


© Bildet tilhører Catrine/cakki.blogg.no

Utenom blogger; leser du noe mer? Er du noe lesehest, eller løve?
Jeg leser mye jeg, bøker, tegneserier og litt manga. Jeg elsker å lese, så ja. Er nok en lesehest du har med å gjøre her.
Elsker blant annet Hobbiten, Ringenes Herre, og Harry Potter-bøkene.

Finnes du noe forfengelig? Hvordan er du med sminke og den slags?
Jeg er meg selv. Før kunne jeg ikke gå ut døra uten sminke, nå i dag bruker jeg det da jeg har lyst og føler for det. Kjæresten liker meg like godt uansett. Men liker jo å se bra ut.

Helt til slutt; tror du på spøkelser eller noe annet “unaturlig”?
Det gjør jeg absolutt! I veldig stor grad. Har selv opplevd ting, så ja.
jeg, kjæresten og et vennepar var på et sted i Sverige som er kjent for dette. Stedet heter Skillingmark, og det er overnattingsmulighet der for dem som vil overnatte.

Vi var bare ute der midt på natta, og jeg og kjæresten satt rolig på en benk og lyttet. Vi begynte å høre barnelatter og dunking. Ingen barn i nærheten siden dette var langt på natt og ingen som var i nærheten. Samme skjedde flere ganger også når vi skulle reise.

10 kommentarer

Siste innlegg