SKIFT LITT PÅ SMILGRUNNLAGET

Jeg smiler og jeg ler, ja se her kommer jeg.
Snøen smelter, og jeg trasker rundt i søla.
Så og si uføretrygdet, lat og trett,
men hva gjør vel det for noe? 🙂

Penger og jobb er bare noen bagateller,
lite sted har jeg, men jeg klarer meg.
For til tross for mindrebetaling,
livet er så hærlig til tross!

Jeg føler meg fri, for meg er penger
og økonomi innerst inne en byrde.

For der det finnes galskap finnes det muligheter.
Fantasien åpner flere dører enn moralen sperrer.
Ikke prøv å forstå, det er ikke meningen.
Men likevel, smil av det du lever av.

Le av alt det alvorlige i verden.
Le av dine feil.

Smil på grunn av en sykdom eller to.
Ikke la det onde tegne et surt fjes.

Hvem sier at du skal miste selvironien,
til tross for eventuell lav økonomi, dårlig helse,
kanskje til og med livstruende helse,
omså du venter på døden snart, SMIL AV DET!

Le av alt som de fleste ikke syns noe om!
Du lever en gang! Det er det vi vet!
Tro hva du vil, men smil heller av det du vet!

Hva det er, er ikke så farlig.
Omså det er kreft og kollbrann,
aids og gonore! SMIL OG VÆR GLAD!
Gal kanskje? Jo takk, det skal vi være!

GOD HELG ALLE FROSKELÅRA MINE!
(Aylar Von Kuklinski, 2. mars 2012)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg