Fikk Ja eller Nei fra Oppdal Videregående skole ang. skoleplass i dag!

Som noen sikkert husker så skrev jeg en mail til Oppdal Videregående for en måneds tid siden hvor jeg etterspurte muligheten for å delta noen timer i uken etter nyttår i enkelte fag, blant annet matfag, engelsk, norsk og samfunnsfag.

Først i dag mottok jeg et svar, og jeg har nå tenkt å kopiere svaret slik at dere kan få se hva jeg fikk:


“Hei!

Beklager at dette har tatt tid. Du har spørsmål om det mulig å følge fag fra etter nyttår. Vi har ingen fag som starter etter nyttår, men du kan søke skolen om å få følge fag fra oppstart høsten 2012.

·         Vi har ikke opplæring i restaurant og matfag lenger , så det kan vi ikke tilby.

·         Når det gjelder norsk, engelsk og samfunnsfag ser jeg at du har bestått alle disse fagene på Vg2 yrkesfag. Og du har tatt ut opplæringsretten din i videregående skole. Det betyr at du ikke vil få spesialundervisning om du velger å være delkurselev i noen fag.

 Hvis noe du har spørsmål til svaret mitt må du ta kontakt.”


Så da vet jeg det. Det med at de fagene var bestått, det visste jeg forsåvidt uansett, men det betyr ikke at jeg ikke har uviklingspotensiale der fortsatt! Tenker jeg, mener jeg.
Men da skal jeg kjære og krasje i meg noe jævla fuckings frokost jeg! Ønsker alle sammen en god fredag og helg videre!

Vi reblogges!

17 kommentarer
    1. …men…å…faen .——hvorfor…………jeg skjønner ikke….jævla folk altså,de MÅ HA DET inn med t-skje i rompa..Jeg hadde kontakta ‘kontaktpersonen’ din å bedt hun skrevet til skolen #har ikke du egentlig litt sånn free pass,om du ønsker det selv??#

    2. vaniljeogpepper: Ja, skal oppsøke alle lærernes hjem og strø malaria og kløpulver i sengene til dem alle nå. Og deretter skal jeg kontakte “kontaktpersonen” min som jeg enda ikke har, for å gjøre det du skrev. Hehe, god fuckings helg!

    3. Ja fa`n altså!!Detta skal dem ikke slippe unna-behandle folk på denne måten!!
      Jeg har virkelig å mistet troen på utviklings & utdannings-nivået til ‘fag’-folk i skolesystemet..
      God helg på deg og:))

    4. Ja det var jo nyttig informasjon å få tilbake…De skal gjøre det vanskelig ser jeg :/
      Men kan du ta fag via nett undervisning , er det ikke noe der og ?

    5. Lykkelys: Skal ikke være så lett.
      Kunne det kanskje, men en av ønskene med dette i tillegg til å selvfølgelig en forbedring i diversje fag var også det med det sosiale, at jeg skulle møte flere folk om dagen..

      God helg Merete! 🙂

    6. Åja, skjønner. Ja det sosiale er jo helt supert på en skole, slår flere fluer i en smekk..
      Folkehøyskole ? 😉
      Hjertelig god helg til deg og !!

    7. Kan du kanskje ikke få en etterutdanning? Hvis du liker å lage mat og du ikke allerde er kokk? Kanskje du kan forsøke det? Kanskje de har det i nabo kommunen? Eller, kanskje du kan bli vaktmester!!!

    8. Du som er så flink til å vaske og skure å sånn? (hi hi, jeg bare tuller med deg) Men hva med den jobben i avisen da? Kanskje du kunne gått journalisten? Eller foto? Eller kanskje no innen media? Så kan du komme på tv, også kan jeg si at “han kjenner jeg”. Sånt er nice 🙂

    9. sersjantnilsen: Ja veldig! Hehe. Jeg er fortsatt på Opp-avisa, men begynt å skli ut… Mye av greia der ligger i at det ikke er så mye å gjøre til tider, likevel blir det ofte så jeg blir bedt pent, spurt om jeg kan sitte og vente en stund på at noen skal gjøre seg ferdig med noe slik at jeg kan foreksempel stå bak eller sitte bak noen å se på hvordan en eller annen foreksempel redigerer en video..

      Hender fort at jeg kan bli sittende en eller to timer bare å surfe i det blå, og vente på ting… Og jeg har problemer med slik..

    10. Er avisa sponsa av kommunen da eller? Ække det sånn typisk kommunearbeid? En jobber og to ser på?
      Øh, kanskje du kan begynne å jobbe som frilanser? Eller skrive kronikker og innlegg for andre aviser? Hva med Morgenbladet?

    11. sersjantnilsen: Hehe, nei er nok ikke helt sånn vil jeg ikke si.. Problemet er at jeg sliter med en jævla rastløshet og utålmodighet, og jeg har rett og slett store problemer med å kontrolere meg om jeg skal sitte og vente på noe så lenge, spessielt med tanke på at det jeg ofte glor på eller skal være med på å oppservere er ting jeg faktisk egentlig kan minst like bra som de selv!

    12. det er bra 😉 men er så kjet at man skal møte så mye motgang og krongling her i livet… virker noen ganger som at ingenting skal være lett!!! man kan bli gal av det men trikset er vel å tenke positivt 🙂 ikke fordi jeg er så flink til det selv men driver å øver hehe;)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg