LEKSER SKAL GRAVLEGGES, OG FORBLI ETT MINNE!

“And I`m not a slave to a God, that doesen`t exist” sier jeg og Marilyn Manson.
“And I`m not a slave to my teacher, that doesn`t smell eny good”, sier jeg også!

Ok, litt usakelig start.
Saken er at jeg kom over en tv2.no-artikkel, (TRYKK HER FOR Å LESE ARTIKKELEN) takket være ei god venninne her på blogg.no og facebook.
Artikkelen handler om at lærere ikke har lov til å tvinge elevene til å gjøre lekser. De har selvfølgelig lov til å gi elever lekser, men i følge utdanningsdirektør Kjellbjørg Lunde (Kjellbjørg, er du transvestitt?) så er det ingen lov i Norge som sier at elever uansett alder gjøre leksene, om de ikke vil det.

Haha, nå formulerte jeg meg klønete med vilje. Ikke spessielt mange VIL gjøre lekse fordi de synes det er gøy. Saken er, lærerne kan aldri kreve at du skal gjøre lekser i det hele tatt. Med andre ord, du kan selv bestemme at du vil ende opp som ett dumt, lat og uintelligent null! “Hver så god, her har du lekseplanen, hvis du vil kan du brenne den eller tørke deg bak med den.”…

På skolen hadde jeg ett problem. Jeg trodde innimellom at jeg gjorde leksene for lærernes skyld, alle andre enn meg selv kort fortalt. Jeg visste innerst inne at det var ikke sånn, MEN det FØLTES som om jeg gjorde det for at lærerne og foreldrene mine ikke skulle bli sure, og true med å sende meg opp til rektor. En gang ble jeg fersket for å ha krysset av alt på lekseplanen, uten å ha gjort det. Kontaktlærerinna jeg hadde fra 2-7 i barneskolen truet med å sende meg opp til rektor… Vel, er det rart at enkelte har ekstra stort hat til skole, enkelte lærere og spessielt lekser?
Hvis lærere, foreldre eller andre får deg til å føle at du gjør lekser for leksenes skyld, så er det noe som er galt!

Jeg er for lekser, jeg er for at elever skal gjøre lekser. Meeen, jeg er for at de skal gjøres PÅ SKOLEN, og ikke hjemme! I hvertfall på barne og ungdomskolen syns jeg at ALLE har krav på en total leksefri fritid! Skolene i Norge burde heller bli flinkere på å justere timeplanen, kutte ned på x antall unødvendige fag, som spessielt nynorsk, og heller skifte de ut med mer tid til lekser. Nynorsk bør være mer frivillig, for de få som eventuelt har noe interesse av det, slik som alle andre språk utenom norsk og engelsk.

Heldigvis er Norge fremdeles et noe lunde fritt land, og jeg syns det er helt greit at det ikke er en lov om at man MÅ gjøre lekser. Men jeg håper likevel at fremtidens arvtakere, det vil si alle som går skole nå, og alle som skal det i fremtiden; jeg håper at dere er smarte nok til å likevel ikke kutte ut alle leksene. Dere trenger ikke gjøre absolutt alt, for å gjøre alt som står i lekseplanen er ikke nødvendig. Meeen, gjør det dere har tid tid, og hver så snill og forstå at dere kommer til å slite med å få en god jobb etter skolen, om dere ikke gjør leksene deres ordentlig!

Når det kommer til kjæreste så er ikke inteligensen så viktig i dagens samfunn lenger, heldigvis! Og det bør det heller aldri bli, for alle fortjener en god kjæreste eller nær følgesvenn i livet uansett hvor intelligent du er eller ikke. Men det samme kan jeg ikke si om arbeidslivet. Og ja, det finnes mennesker som har skippet skolen totalt, og oppnådd jævlig fettmye bra i livet. Men ikke alle er slik som meg! Hehe… 😛 Ok, nå ble jeg litt usakelig igjen…

Jeg håper dere forstår hva jeg mener. Dere trenger ikke lekser, for det er ingen lov i Norge om at du trenger å være smart og vellykket, det er fritt valg! Det er nettopp det det er, valget er ditt! Til alle dere jenter i Norge: Det krever ingen utdanning for å være horer og tjene penger på klamydia og sex, MEN takket være Kvinnegruppa Ottar er det ikke lov lenger det heller! 😉

Vi reblogges!

3 kommentarer
    1. ganske bra blogg 🙂 innholdet er bare fantastisk. jeg var faktisk ikke klar over at man kunne se det slik. gjøre lekser på skolen er en god ide. fritid er ikke for skolearbeid 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg