“JEHOVAS VITNER”s ondskap! Del 2!

For noen dager siden la jeg ut mitt innlegg “JEHOVAS VITNER”s ondskap!”. Der la jeg ut et nesten 9 minutter langt videoklipp fra Nrk2s nyheter, hvor to gjester var intervjuet. En eldre mann som i flere år har vært medlem, men senere trukket seg ut av flere grunner, og også hans barn og kone. De har i ettertid blitt utstøtt og blitt hatet av Jehovas.
Mitt engasjemang innen for Jehovas Vitne ligger som sagt i at en venn av meg skal melde seg inn dit, og jeg har nå innsett at hun er pliktig til å hate meg i nærmeste tid, for det er visstnok noe Jehovas vitner er pliktig til, å hate de som ikke er Jehovas vitner!


bilde tatt fra: kristenbloggen.net

Har vært inne på mange sider. Også offisielle kristne sider hvor dette står skrevet svart på hvitt, selvfølgelig finner man vel ikke den bekreftelsen på Vakttårnes egen nettside, men desto flere saklige kilder jeg leser dette på, jo mer urolig og sikker blir jeg på min sak.


Har også vært inne på Klara Kloks nettside, enn nettside som folk kan stille inn spørsmål til seriøse fagpersoner innen for religion, helse, lov og rett, ja alt nesten. De har personer som er ansatt og vet sine tema i flere kategorier, og vil gjerne vise det siste jeg nettopp har lest!

Spørsmål:

“Hei presten!

Jeg har lest igjennom alle jehovas vitne spørsmålene som er sendt inn her til klara klok og det var spesielt et svar jeg kom over som jeg reagerte litt på. Du (eller presten da) betegnet jehovas vitner med flere negative grunner! Jeg er helt enig i mange av disse punktene selv og er imot jehovas vitner på disse punktene, men finnes det virkelig ingen positive sider ved dem? Det virker som en skummel og negativ religion, men det må da finnes positive sider?

Jeg har en vennine som er jehovas vitner og jeg føler at det er vanskelig å komme nær på hun når hun har en så vanskelig religion! Det virker ikke som om hun har fått lov til å være barn eller tenåring og hun har ikke vært tilstede på noen av feiringene vi har hatt (begrunn av jehovas vitner). Jeg har veldig lyst til å snakke med hun om dette har du noen tips til hvordan jeg kan spørre uten å gå rett på sak og gå for dypt inn på emnet?

Innsendt av jente 14 år”

Svar:

“hei!

Jeg har studert lukkede religiøse samfunn i endel år, og har sett gjennom mange avhoppere hvordan dette lukkede samfunnet (Jehovas Vitner) har fungert. Og jeg kan jo si noe av det som er usunt ved  Jehovas Vitner:

1. Du får ikke lov til å ha kjæreste utenfor menigheten.

2.Dersom du er uenig med lederne, eller har en kjærest utenfor menigheten,eller har sex med andre enn den du er gift med, så blir du utstøtt.

3. Inntil nylig kunne ikke familiemedlemmer snakke med sin egen sønn, datter eller søsken dersom han/hun var utstøtt. Dette har i årenes løp ført til at mange som ble utstøtt ble innlagt på psykiatriske sykehus, og enkelte har til og med tatt sitt eget liv. Det sier seg selv at mange familier har blitt svært negativt preget på grunn av slike hendelser.

4. Jehovas Vitner lærer at Jesus kommer tilbake i slaget ved Hermageddon for å slakte ned alle sine fiender, alle som ikke er med i Jehovas Vitner vil da bli utslettet. Dette rimer ikke med det bildet Bibelen gir av Jesus, der han sier “Kom til meg alle som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile.

De som underkaster seg disse punktene og fullt og fast tror på dem vil nok ha utbytte av å være i menigheten, men da kan man nesten ikke ha noe nettverk utenfor, som stiller spørsmål.

Og som om dette ikke skulle være nok, så er også Jehovas Vitner lite positiv til å ta høyere utdanning og kvalifisere seg for arbeidsmarkedet. Dersom man gir avkall på utdannelse og blir såkalt pioner( en som går omkring og snakker om Jehovas vitner på heltid) blir du satt mye større pris på i menigheten enn om du tar en mastergrad.

Dersom du (på biblioteket) kan få tak i en dansk film som heter “To verdener”(2002) så får du et sterkt innblikk i hvordan ei jente som vokser opp i Jehovas vitner langt på vei får sitt liv ødelagt når hun forsøker å finne sin egen vei.

Og hva kan du så snakke med henne om? Kanskje spørre hvordan det er i menigheten hennes, hva de gjør på møtene sine?

vennlig hilsen

presten”



bilde tatt fra: cheesy-world.blogspot.com

Hvorfor skal Jehovas vitne absolutt utstøte og hate ikke-medlemmer? Og verst av alt, hvorfor skal medlemer av Jehova hate sin familiemedlemmer som IKKE ER JEHOVAS!

Det skal sies at min venninne har vært Jehovas Vitne før hun og jeg ble kjent. Vedkommende har en blogg som jeg har vært innom en god del, og jeg har også hatt veldig mye kontakt med vedkommende. I og med at jeg ikke vil skrive nedsettende om noen konkrete personer skal jeg ikke oppgi HVEM jeg snakker om. Men jeg er ikke overasket om det som er sagt på Nyhetene, og som også står i offisielle, ordentlige nettsider er sant om Jehovas. For av godt voksne mennesker som den jeg tenker på, nesten på grensen av å røpe hvem, så er det få som den det gjelder som har skrevet så på grensen av hatske og kritiske innlegg om andre, blant annet yngre jenter på blogg.no. Det er ikke noe galt i å være kritisk mot verken unge eller eldre gutter, men vedkommende har også skrevet om enkeltindivider, på en noe mobbete måte. Dessverre har jeg ikke så mye å si, som dessverre har gjort noe av de samme feilene selv.

Det blir for dumt å skylde på noen, for jeg har selv ansvar for enkelte innlegg jeg har lagt ut, som selv har kunne virket støtende mot enkeltpersoner. SIKTER IKKE TIL MINE GENERELLE ROSABLOGG-INNLEGG ELLER ANTI-RELIGIØSE INNLEGG, men til noen innlegg jeg har kommet med mot enkeltpersoner på blogg.no sin toppliste foreksempel.

Kan også nevne at denne personen har hatt noen utakknmemlige og småkrenkende utallelser ovenfor enkelte i familien sin, når jeg og h*n har snakket over msn. Jeg har lenket til vedkommendes blogg inntil nå, og vil ikke lenger reklamere for den bloggeren, som inntil nå har vært blant mine beste venner, frem til jeg nå har begynt å forstå noe, og jeg burde egentlig reagert litt tidligere også, med tanke på enkelte useriøse utsagn vedkommende har hatt fremfor spessielt enkelte tidligere venner og andre bekjentskapelser som jeg egentlig aldri har trengt å hørt.

Sist jeg og vedkommende snakket så spurte jeg en god del rettpåsak-spørsmål og fikk bekreftet at jeg som mange andre var styrt av djevelen, men at jeg ikke ville komme i helvete. Fordi helvete finnes ikke, men likevel er jeg styrt av djevelen, og bare Jehovas kan redde meg. Men likevel var vedkommende så generøs at hun lover å ikke kritisere meg, til tross for at jeg er styrt av jævelen.

Ønsker alle en god dag videre!
Vi blogges!

13 kommentarer
    1. Jenny: Du kan enten sende privat melding her på blogg.no eller til [email protected] 🙂

      Flott om du også har noen bilder du vil legge til, som er dine egne som jeg kan få bruke. Lengde bestemmer du selv 🙂 Men blir det langt så hadde det vært flott med i hvertfall 2-3 bilder! Men alt dette må du bestemme selv. Det viktigste er budskapet og ikke lengden. Og at det kommer fra hjertet ditt og ditt synspunkt! 🙂

    2. Synes disse innlegge dine blir helt feil jeg. Du tar jo ALLE under en kam her! Det er jo det samme som at jeg skal si alle utlending gjør kun faenskap og at jeg hater dem. Men det blir jo feil, ikke alle er slik. Jeg hadde ei venninne fra den sekten der. Hun var kjempe grei, snakket aldri om selve troen sin, svarte meg på det jeg lurte på. Og holdte et lite foredrag om troen deres. Så etter min mening er dette å gå alt for langt.. Greit mange kan være jævlige, men hva med de som er helt inn i kristen troen da? Jeg vet om en familie som er det, ungene hadde det ikke så bra. Skal vi bare si at kristendommen også er helvette da? Å sitt å tro på alt som står på nette er jo helt idiotisk, samme som du skal begynne å tro på alt som står i media om alle kjendisene.

    3. ikke for å virke negativ, men en god del av det er sant..hadde en gutt i klassen som var medlem innenfor dette fordi mor og far var det..både han og storebroren hans ville ikke være med..så de protesterte mot foreldrene sine i lang tid, fram til foreldrene fant ut at det eneste religionen gjorde var å ødelegge en familie som hadde det fint..så de meldte seg ut og guttene fikk ha et normalt liv 🙂 du har vel bittelitt rett Sara Storholt..at man ikke skal slenge alle under en kam, men det er vel litt vanskelig å unngå når man kanskje bare møter på slike folk da..som er negative og gjør nesten alt for å snu på meningene til folk…jeg syns det er teit at barn i slike familier ikke får oppleve de normale høytidene og får ikke feiret bursdagen sin engang…det er drøyt..(sier det ikke fordi man får gaver, men fordi de får ikke oppleve gleden i de stundene..) barn skal få lov til å være barn..ikke roboter som er styrt av en religion…jeg er døpt, men er ikke kristen og kommer nok ikke til å bli det heller..men har en god del annet jeg tror på..noe av det er vel innenfor andre religioner..men det er slik jeg er 🙂

    4. alexsandra: Tusen takk Alexsandravennen 🙂 Ja, det er trist at barna med Jehovas foreldre eller lignende blir nektet bursdager, jul, nyttårsfeiring, 17.mai og den slags om de selv vil delta. Jeg er også døpt, men kommer til å melde meg ut av kirken, er bare litt lat, hehe.

      Skal lage en oppfølger til “Ghostbusters”; “Jehovasbusters”! 😀

    5. Det sier vell litt mer om deg enn om de når du sitter å skriver slikt. Det er det jeg kaller umoden og trangsyndt. Ikke noe rart det er krig i verden, når folk ikke kan respektere folk sin tro.

    6. Hei du kan bare slutte med de innleggene dine for eg er faktisk ett av jehovas vitner og det du skriver her om oss er HELT feil……
      Du kan ikke en dritt om oss, og det at vi hater folk som ikke er jehovas vitner er helt feil vi hater INGEN, men som eg kan se så hater du tydeligvis oss.. eg syntest du kan slette dette innlegget for når du skriver sånt så er det faktisk frekt og veldig dårlig gjort.’
      Du legger ikke ut sånne innlegg uten å vite en dritt om ka du skriver…!!!!!!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg