HVIS GUD VAR ET DYR?… :-)

Sitter og tenker smått igjen.
Ikke de helt store tingene i kveld, men plutselig tenker jeg på… Hvis Gud hadde vært et dyr, hva ville han ha vært om han hadde funnes, og hvis mine inntrykk og bilder av Gud hadde hatt noe å si på hva han skulle vært.

Jeg personlig tror ikke på noe Gud, jeg har respekt for de som tror, men jeg selv tror overhode ikke på Gud, Jesus og den hellige ånd for å si det på den måten.

Men la oss si at Gud finnes, og at han lever i dag.
Da vil jeg tro at han er et esel eller en hund.
Det med esel er jeg ikke helt sikker på hvorfor jeg tenkte på, men det med hund kommer fra at Gud virker utrolig bjeffete, sinna og liker å vise at det er eller var han som var sjefen en gang.

Vi har jo flere historier om Guds vrede, syndefloden for å si det sånn. Mitt bilde av Gud er en utrolig sint og oppmerksomhetssyk person, som vil ha oppmerksomhet, og samtidlig er opptatt av rettferdighet og at folk ikke skal kødde med det han har skapt og funnet på.

Vet noen kan mene dette er noe drygt, men dette er mine meninger og tanker. Jeg aksepterer at folk tror på Gud, og jeg har stor respekt for det. Jeg syns heller ikke at jeg er drøy som tar opp dette, for jeg mener at alt skal kunne diskuteres, selv “den hellige mannen i himmelen”.

Den tanken jeg fikk om eselet gikk nok mest ut på staheten jeg har et inntrykk av at han måtte være, om han hadde eksistert. Noe jeg selvfølgelig ikke vet, sier bare at jeg selv ikke TROR DET 😉

Så hva mener og tenker dere om dette?
Hva slags dyr forbinner dere med Gud, og hvorfor?
Til enkelte religiøse som eventuelt måtte ha noe tungt for det; jeg vet hva blasfemi er, men jeg vet også hva ytringsfrihet er. Jeg spøker ikke med troen deres, jeg bare sier min egen mening, og stiller spørsmål, noe som er lov 🙂

Ønsker alle sammen en veldig fin og god kveld.
Håper at alle får en god og fin natt 🙂

VI BLOGGES! 🙂

10 kommentarer
    1. Hei min kjære venn:)
      Jo jeg tror på Gud, men ikke som et dyr, men som en som har skapt hele verden og universet.
      Jeg er nesten ferdig med historien min og hvis du fortsatt vil ha den som gjesteinnlegg klarer jeg sikkert å få den ferdig til i morgen.:)
      Det var en ære å få lage et gjesteinnlegg hos deg:)
      Men det spørs om du vil like den da, den skulle jo handle om nettopp tanker om universet og slikt…
      Og da fikk jeg en ide som ble en liten historie:)
      Klem fra Mira vennen din:)
      (hmm…ble dette postet tro?? )

    2. jeg synes dette innlegget var interessant! jeg som kristen tenker kansje litt anerledes enn det det vanlige kristne gjør? jeg ser for meg at gud er en energi! for vitenskapen sier at energi kan gjøre seg om til materie og omvendt (da tenker jeg på big bang og all materien og energien som ble utløst der). jeg ser på “gud” som den ultimate vitenskaps”mann”. altså opphavet til alt som er og var. den heldige ånd er en annen type energi som jeg tror er den energien gud deler med oss (det som gjør det mulig å helbrede for kristne og ikke kristne). satan er den mørke energien (se på verden i dag og du forstår). i job i bibelen blir det snakket om djevelen og gud. djevelen fål lov å “røre” ved job’s hud fordi mennesket syndet i eden. job fikk store lidelser på ulike måter, til slutt bannlyste han gud. helt i slutten av historien viser gud at han hadde makt til å ta vekk sykdommen fordi han fortsatt trodde ( men han syndet ved å bannlyse han). job fikk dobbelt tilbake av hva han hadde mistet.
      dette var noen av mine tanker rundt temaet, håper dette også var litt interessant? =)

    3. det har jeg også filosofert litt om… men jeg er heller ikke kristlig eller har noen annen tro men der jeg går på skole er de så kristlige at jeg syns rett og slett de kaster bort tiden sin… de regner meg som emo og satanist siden jeg ikke er kristlig…

    4. Mira: Og at andre tror på Gud har jeg stor respekt for, jeg selv tror veken på Gud som et dyr, eller noe annet, men har full respekt for andres meninger og tro, absolutt 🙂

      Skal bli en stor ære å få lese hva du har skrevet, gleder meg til å lese deg, og publisere deg 🙂
      Jeg vil helt garangtert like den, tviler på noe annet! 🙂

      Jepp, dette ble postet 🙂

      Stor klem fra meg 🙂

    5. Jeg ser for meg “Gud” og “Allah” som slanger. Sier sitt, tror jeg. Hvorfor? Fordi religion har faktisk skapt mye krig og fordervelse. Kanskje ikke “Gud” eller “Allah”, men det er de store talspersonene sine tolkninger. Se for eksempel disse er muslimske talspersonene. Har sett hundrevis av taler forskjellige steder. Det som kommer ut av munnen på dem.. Skulle faen meg ikke gått ann. Det er mange talspersoner/prester som bruker religionen deres, hellige skrifter og “Gud” til å rettferdigjør for eksempel overgrep.
      Men for all del, religion er faktisk en fin ting. Godt at de som ikke kan åpne øynene for vitenskap og fakta har noe de også kan lene seg på.

    6. Jeg ser for meg Gud som en hest hvis jeg tenker på dyr. Det er fordi man ikke kan løpe etter en hest for å fange den, men hvis man tar seg tid til å bli kjent med den, kan man sitte på ryggen dens å bli med hvor den er på tur, og styre den i den retningen man vil. På den måten er religion litt likt en hest, for hvis man bare henger seg på massen, blir det bedre enn å gå alene.

    7. Personlig tenker jeg at Gud er alt vi ser ,alt liv og skapelse rundt oss .
      Tenker at Gud er skaper kraften og vi er skaper selv slik at Gud er i oss like mye som vi i han …
      Tenker også at bibler er fortolket mange ganger (av menn)og kanskje blitt et maktmiddel noe vi har sett opp igjennom tidene og helt frem til idag”
      derimot er mitt personlige syn og mening at faktisk biblen kan leses om man selv ikke er kristen .Det jeg mener er at man kan få glede og viten av å lese og lese det symbolsk ..I symbolikken ligger nemlig meningen med det hele ..
      f eks var Jesus en mann ,en mester -som idag regnes han som en såkalt oppstegen mester -han var jo en mester i healing-under.mirakel ..healing er “in ” idag og man kan lettere forstå hva f eks denne jesus gjennom gikk av smerte nettopp ved å være en healer ,noe som ikke er ukjent for mange healere idag 😉
      tøft av deg ta opp temaet da det er et stoort tema og sterkt …;)
      ha en riktig god dag ….:P

    8. Så du mener at fordi han virker bjeffete og sinna så minner han om en hund? Vel, da kjenner du ikke hundens psyke speislet godt.. Da må han i så fall være en dårlig oppdratt usosialisert chihuahua.

    9. Mye som kan sies her, -og vi har alle våre egne oppfatninger.
      Når du sier “dyr”, tenker vi jo på egenskaper…
      For de av dere som er interessert i hva som EGENTLIG (opprinnelig) står skrevet i Bibelen (direkte fra grunnteksten), så har havenoface.blogg.no noen saftige sannhetens ord å si.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg