Suge”jobb”, sengeforandring og hårklipp.

I dag føler jeg meg noe stolt av meg selv gitt.
Starta i dag med å skifte både dynetrekk, putetrekk og laken på senga mi, støvsugd rommet har jeg gjort, klippet håret kort igjen og tatt en varm og deilig dusj.


(Det fæle lange håret er klipt, jeg er nydusjet, og sengelaken, pute og dyne-trekk er skiftet på, skal bli kos å legge seg i kveld <3)

Leket litt sosial på facebook, og planlegger filming på tirsdag med en utrolig hærlig blandet gjeng venner som skal være med å filme de scenene som mest sannsynlig blir de siste opptakene for “Ken og Morten”, episode 53.

Har tenkt å tegne to tegninger nå i kveld før jeg legger meg, og legge ny lakk på neglene mine igjen før jeg legger meg.

Vil forresten dele en veldig fin melodi med dere, fra den noe dystre eventyrfilmen “Pan`s Labyrinth”, en film jeg ambefaler på det sterkeste:

Ikke en film som er det lureste du kan se om du er litt lei deg, fordi det er en veldig trist eventyr film, og selv og hovedpersonen er et barn, er det likevel mer en ungdoms og voksen film slik jeg ser det. Men ambefaller den veldig sterkt til alle som liker gode historier, og filmer generelt. Håper at alle sammen får en kjempefin uke som kommer. KOZ OG KLEMZ <3

7 kommentarer
    1. lage film med venner høres fint og koselig ut.
      Ellers så du veldig bra ut på håret.
      SV: Jenten er enda ikke blitt sammen med han, hun er for forvirret..
      Å være forelsket med en som ikke gjengjelder ens følelser er virkelig ikke en fin følelse.
      Men det er bare å vente, så finner du tilslutt en som gjengjelder dine følelser.
      det finnes en der ute

    2. Blir kansje litt teknisk, men håper du kan gi meg litt svar på hvor goter kommer fra. Jeg vet hvordan utrykksformen er i dag. Men reint historisk er de første goterne en folkegruppe fra sverige som erobret seg nedover og dannet kongeriket i ukraina. en slags før vikingtids vikinger. disse ble delt i øst og vest gotere. Vest goterne tok blant annet Roma og erobret langt videre mot spania. pluss mye mer.
      Så kommer vi til gotisk stil i arkitektur og lignende fra 16-1700 tallet og seinere. Ifølge wikipedia ble goth sett på som vandaler av germansk avstamming. De originale vandalene kom fra nord Tyskland og det er mange som mener de før dette kom fra Norge. Vandalene plyndret og Roma i 14 dager. Polen og Tyskland va meget preget av samme folkegrupper som kom fra skandinavia i folkevandringstiden.
      Til slutt ser vi på 80 tallet det vi ser som goth kultur. Dette minner mer om den Engelske uttryksformen for gotisk stil.
      Prøver se noen bindeledd. Noen som kan forklare nærmere hvordan historien og slektskapet oppsto?

    3. Amadeus: Hei. Kan dessverre ikke hjelpe deg her. Har null og niks interesse for historie, bakgrunn og slikt i hele tatt er jeg redd. Liker bare mørke og kule klær og musikk som ofte blir kalt gothisk, men har null og niks kunnskap om bakgrunnshistorie. Dessverre. Takk for kommentaren, håper at du får svar på det du lurer på fra noen andre.
      Ønsker deg en kjempefin uke videre.

    4. Takker for raskt svar. :). Har stor tro på at historisk tilknytning e viktig for kordan vår selvfølelse e i dag. Jobber for tiden mye med prinsippet om selvtillit og selvfølelse. Stor forskjell. Vi har for mange mennesker med for lite selvfølelse og stor selvtillit.
      Ble i utgangspunktet interessert fordi de fleste gothere ikke bare kler seg i svarte klær men og farger håret svart, mens de originale gotherne med stor sannsynlighet hadde blondt hår.

    5. Vet du om det går ann å leie/kjøpe Pan’s Labyrinth ett sted på Oppdal? Har sett noen trailere og den så skikkelig spennende ut! c:

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg