SKIVE EN BOK.. JEG?

Jups, i det siste spessielt har jeg skrevet noen korte noveller og lignende her på bloggen.
Flere har kommentert at jeg bør skrive en bok og få den gitt ut, og det er det også flere venner av meg jeg sier, spessielt min beste og nærmeste venninne, som leser en del bøker selv (noe jeg ikke gjør).


(bilde tatt fra nettavisen.no)

Problemet, eller… ÅRSAKEN til dette innlegget er, jeg vet ikke hvordan slikt fungerer.
Greit nok at noen mener jeg skriver greit nok, og kanskje vil lese det jeg skriver i bokformat, men; hvordan gjør man sånt.

Min største redsel er å betale for mye til et firma, forså å gå i minus? Noen som skjønner hva jeg mener, for det koster jo å få en bok utgitt, man må jo betale et firma eller noe noen kroner, for å si det sånn.
Og det er det verste, at jeg skal tape tid OG penger på det…

Her kan dere lese noe av det jeg har skrevet, ikke alt er publisert på bloggen, av forskjellige årsaker:
“Cathrines korte liv”

“Alberts historie”

“Arne og Heidi, del 1”

“Arne og Heidi, del 2”

“Arne og Heidi, del 3”

“Ole elsker Kari, del 1”

“Ole elsker Kari, del 2”

OG MIN PERSONLIGE FAVORITT: “Fra helvete”

Selv mener jeg har jeg skriver rotete, og litt dårlig.
Men har likevel lyst til å prøve å skrive en bok, det jeg har skrevet her har jeg jo bare skrevet fordi jeg har kjedet meg, og for å gi noe til leserne av bloggen, men skal jeg skrive en bok, så vil jeg uansett skrive noe nøyere.

Men det er en ting…
Det jeg lurer mest på er det med å ta kontakt med et forlag, hvor mye det vil koste meg og redselen for å eventuelt tape på det, økonomisk sett.

Noen som har gode råd?
VI BLOGGES!

4 kommentarer
    1. Hei. Sjekk ut Panthera publishing. Det er et forlag for ungdom. Du kan sende inn manuset ditt der 🙂 Andre forlag tar også i mot manuser og du blir vurdert. Liker dem manuset ditt vil dem inngå en kontrakt om kjøp av materialet. Så du betaler ikke noe. !

    2. Kim – Hah, det må jo nesten jeg prøve. 😉
      Vel, jeg ønsker deg lykke til, Andreas. Og jeg håper på å få kjøpe den hvis det blir noe av det. 🙂

    3. Å sende inn noe til forlag koster ikke noe. Det har jeg gjort en god del ganger.
      Du skriver i presentasjonen din at du er sårbar. Det bør du strengt tatt ikke være, hvis du skal begynne å skrive. Forlagenes konsulenter legger ikke noe papp imellom når de gir deg tilbakemeldinger. Jeg har fått veldig mange sterke og rå ord.
      Du skriver at du ikke leser. Det synes jeg er snodig, siden du også beskriver deg som gothelsker. Gothere, de jeg kjenner, leser. VELDIG MYE. De skriver også godt. Jeg leser veldig mye. I perioder når jeg leser, går det to-tre bøker i uka. OG da leser jeg alt. Også ting som generellt ikke interesserer meg. Så for å bli en god må en lese, lese lese lese lese….
      Interessant blogg du har. Men jeg må tillate meg å spørre… Du er gothelsker.. men også sårbar.. Jeg må undres over disse motsetningene… En sårbar goth? Det er forsåvidt meg bekjent, veldig mye mørke i gothverden… hvorfor er du der “inne” når du er sårbar? Det er omtrent rett før jeg anbefaler maraton barnetv med drømmeverden rett før kl 18, Hello Kitty for å få sprøyta mest mulig rosa inn i livet ditt, lys og varme. Men MERK; jeg står utenfor din verden, og bare undres…

    4. Send inn en synopsis til de største forlagene. Hvis de liker det du skriver vil de kanskje be deg til lunsj hos forlaget. Har du en redaktør i ryggen har du en som hjelper deg fram, det er svært godt å ha:) Men ikke gi opp på første forsøk eller hos første forlag. Husk at det ikke er bare bare å gi ut en bok, det er hardt arbeid. Lykke til)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg