EN IKKE-BLIND “LESEHEST” TRENGER RÅD!

Ja, så hadde jeg omsider pløyd meg gjennom enda ei bok da. “Blindforbannelsen” av John Saul er herved ferdig lest. Det har, som vanlig, tatt litt tid. Spesielt etter at jeg fikk meg “et par” nye spill rundt Black Friday-tider, og bloggen ble flyttet litt på seg så har jeg simpelthen ikke prioritert leselysten så veldig høyt. Men sånn like før klokken tikket ni i dag så hadde jeg omsider lest ferdig det aller siste kapitelet, samt epilogen som fulgte etter det igjen, og ja, alt i alt en nokså grei bok. Det var litt distraherende med alle de gamle ordene og utrykkene (boken ble opprinnelig publisert i 1970), samt at jeg skjønner meg ikke helt på forfatterens behov for å STADIG bruke både for- og etternavn på alle de forskjellige karakterene til nesten enhver tid og anledning, men ellers hel grei. Helt midt på treet for min del.

Men så – hva skal jeg lese nå?? Eller, jeg er ikke helt sikker på om jeg kommer til å begynne på en “ny” bok igjen helt enda da jeg fremdeles sliter litt med at fokuset mitt stort sett bare er å finne to helt andre steder nå. Men forhåpentligvis er dette neppe den siste boken jeg har lest ferdig innen jeg en dag triller ned i det evige mørket.. Så ja, hvilken bok skal jeg altså prioritere å lese som min neste? Og i skrivende stund står det først og fremst mellom fire forlokkende kandidater!:

Og av disse fire er det nå de to helt til venstre som jeg sånn egentlig er aller mest hyped på. Men så er liksom greia den.. At de begge har SYKT mange fettunge oppfølgere (som jeg faktisk har alle av xD). Og av de to til høyre så er det noe som sier meg at det kanskje er “La den rette komme inn” som jeg vil digge aller mest, men samtidig så er det ikke til å komme vekk fra det faktum at jeg faktisk har sett den svenske film-versjonen som er basert på denne boka. Og hodet mitt har ganske lett for å sammenligne ditten og datten, og gjerne begynne å la meg irritere over ting jeg føler skulle vært annerledes i den og den versjonen. Så.. Sånn sett er det kanskje greiest å starte på “Elsk meg” av Sophie Elise. Den har så vidt jeg vet (enda) ikke tolv oppfølgere, den har (så vidt jeg vet) ikke fått en egen film, og den er absolutt den tynneste av de. Men igjen.. xD

Hjelp? 😮

2 kommentarer
    1. The winter people.av Jennifer McMahon

      En grøssende bok delux som er noe av det beste utgitt i grøssersjangeren
      men som har en “the shining” feeling over hele seg. Anbefales!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg