En pillemisbrukers klage

Nei du, jeg sitter ikke bare rolig og ser på at tiden fyker forbi, slik som du tydeligvis tror. Neida, det er ikke sånn at jeg har prøvd alt heller, og jeg kunne definitivt prioritert og prøvd litt hardere. Og jeg kunne så absolutt anstrengt meg litt mer, og litt mindre når jeg først har fått ting til for å ikke miste det igjen. Men ikke si at jeg bare gir faen, ikke kom her å si at jeg aldri har prøvd. Selvfølgelig, du er bare et menneske du også. Du har dine tanker, og du har dine anelser, slik som meg. Men i motsetning til deg så har jeg skjønt at ikke alle mine antagelser må være riktige. Ikke alt her i verden er og blir slik som vi tror. Tenk litt på det, neste gang du legger dine nåler på bordet.

Jeg er glad for å høre at det du gjør i dag, samt det du gjorde i går, at det funker for deg. Jeg har aldri tvilt på at de medisinene du tar i dag gjør deg lykkelig. Men når det er sagt så betyr ikke det at de brune tablettene som funker på deg, funker like bra for meg. For jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, jeg liker best de i lilla og sort. Du sier de ikke er bra for meg. Du mener du vet best. Ta heller de brune eller de grå, sier du. Men kjære deg.. Selv om de tablettene jeg tar ikke er helt bra for deg, betyr ikke det at de ikke kan være bra for meg. Med alle dine år på samvittigheten skulle man kanskje tro at du visste bedre enn som så, at du visste og var i stand til å akseptere at vi alle kan ikke ta de samme pillene. Det er bare ikke slik vår verden fungerer, så hver så snill og slutt.

Stay goregeous!


#samfunn #glede #motgang #sorg #budskap #forskjell #verden #motivasjon #vennskap #fordømmelse #fordommer #uvitenhet #mennesker #dumskap #medisiner #kritikk #råd

4 kommentarer
    1. Ja, finnes så mange skråsikre arrogante besserwissere som tror alle ting er det samme for alle. Blir helt matt av dem! Kjenner flere som bare sier at man må slutte med medisiner.

    2. Dark Elf: Jepp! I feel yah, og.. Jepp. Og jeg er forsåvidt delvis litt enig. Men kommer litt an på, for når det kommer til de metaforiske medisinene mine, så syns jeg dog ikke man skal slutte med dem. Men medisiner som man får kjøpt på apotek og denslags, kan man vel heller være mer forsiktig med, hehe.

    3. Identifiserer du deg helt og holdent som en “pillemisbruker”? Om du personlig er av den oppfatning at “pillene” er medisin og hjelper deg, er du vel strengt talt per def. ikke en misbruker – i alle fall ikke i egne øyne?
      Piller også da… Profound.

    4. Sarah: Da jeg skrev denne teksten tenkte jeg i grunn på alle mennesker som pillemisbrukere i en eller annen forstand. Metaforisk sett (liker generelt å skrive mye i metaforer for tiden xD). For så og si vi alle har en og annen vane, men også “uvane” som gjør at vi føler oss bedre i livet. Foreksempel: Jeg føler meg nærmest avhengig av sosiale medier, likes, kommentarer. For meg er det nærmest blitt som et “pillemisbruk” jeg rett og slett ikke vil kutte ut med nå, selv om jeg vet det finnes noen negative sider med denne avhengigheten også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg