Min mystiske drømmevenn

Noen ganger er det ikke alltid like lett å svare på hvor mange venner man har, sånn egentlig. For jeg mener, skal man kun telle de som virkelig står ved din side uansett hvor sterkt det blåser, skal man telle med de man aldri har møtt, men foreløpig kun kommunisert med over nettet? Og kanskje viktigst av alt, skal man ta med alle fantasivennene?

For jeg mener, er ikke også et vært menneskes fantasi også en del av virkeligheten. Jeg mener, hvis ekte individer av kjøtt og blod har en drøm så har jo den drømmen faktisk skjedd i virkeligheten på en eller annen måte. For selv om den “bare” har foregått i noens hode så er jo likevel det hodet forhåpentligvis en virkelig ting?

Eller kan det tenkes at alt det de fleste av oss tenker er virkelig faktisk er det som egentlig er en drøm, mens det vi tror vi bare drømmer og fantaserer om faktisk er den egentlige virkeligheten. At vi er våken når vi tror vi sover, og omvendt, og at vi eventuelt lider av en eller annen form for amnesia de gangene vi ikke husker det vi tror vi egentlig bare har drømt? Eller at de såkalte drømmene vi ikke husker er av så viktig materiale at noen øvrige makter har valgt å tilintetgjøre de fra bevisstheten vår for at de ikke skal få fatale utslag for den realiteten vi tror vi lever i her og nå?

Jeg tror jeg skal gi meg der jeg for denne gang. Men før jeg runder av dette innlegget vil jeg først fortelle dere litt om noe som jeg ihvertfall TROR tilhører den delen av “livet” som kun er drømt (det vil si, hvis det faktisk finnes noe i denne verden som en drøm da – for alt vi vet KAN vi faktisk leve flere forskjellige fysiske liv på en og samme tid), og som altså ihvertfall forhåpentligvis ikke tilhører det jeg i dag stort sett tar forgitt er den “egentlige virkeligheten”.

For når jeg lå i senga mi og (forhåpentligvis) drømte i natt så møtte jeg på en mann jeg ikke har sett på veldig lenge. Av det jeg kan komme på har vi bare møttes en gang før og det er vel 2-3 år siden nå. Jeg har foreløpig ikke så veldig mye å fortelle dere da vi ikke har utvekslet så mye informasjon enda, men det jeg kan si er at det er snakk om en veldig hyggelig og blid, mørkhudet mann som ihvertfall innimellom rengjør offentlige bad og toaletter.

Og i tilfelle noen måtte være litt usikker nå, dette er IKKE en person jeg har møtt i den delen av livet vi aller fleste kaller for “virkeligheten”. Denne mannen har jeg foreløpig kun møtt i to deler av livet som vi liker å kalle “drømmer”. Årsaken til at jeg nå vil fortelle dere om dere mannen er at da vi møttes i natt så var noe av det første han sa til meg “hei, takk for sist”. Med andre ord hadde jeg gjort et eller annet inntrykk på han siden forrige drøm, og han på meg.

Nå sitter jeg bare å håper at vi får muligheten til å møtes igjen om ikke alt for lenge i en ny drøm, for selv om dette nok kan virke ganske sært så er jeg nysgjerrig på å finne ut mer om denne skapningen. Men samtidig vil jeg ikke finne ut for mye, for jeg må ærlig innrømme at jeg også liker det faktum at han her og nå er et såpass stort mysterium for meg som det han faktisk er.

En veldig hyggelig og blid herremann med så mange og så få ord på en gang. Det er alt jeg vet om han, foreløpig. Og sært som det sikkert høres ut, han er min venn.

Har du noen mystiske drømmevenner?

Stay goregeous!

4 kommentarer
    1. Man lever ikke parallelle virkeligheter når man sover. Faktisk finnes det et veldig sterkt psykedelisk (hallisunerende) stoff (dop) som heter DMT, det stoffet klarer selv mennesker å produsere når de blir født og dør. Underveis i livet må man sove, så når man drømmer utløses faktisk bittelitt av det stoffet DMT, som gjør at man drømmer. Det er et naturlig stoff. De fleste drømmer kommer fra underbevisstheten, og fra ting man har sett, opplevd, tenkt osv. Hvis du vil drømme om vedkommende igjen, anbefaler jeg deg å prøve å tenke på han rett før du sovner.
      Har selv tenkt på både Marilyn Manson og Lana Del Rey rett før jeg sovner, og tro det eller ei, men da har de dukket opp i drømmene mine! En gang spiste jeg middag med MM i drømmen min xD hehe

    2. C Noir: Vel, det er ihvertfall det vi helst skal tro. Men når det igjen er sagt, så.. Alt som virkelig er sikkert er at faktisk alt er temmelig usikkert. Så, vet vi sånn egentlig noen ting, sånn egentlig, egentlig? 😉

      Jeg er ihvertfall åpen for at ALT vi tror at vi vet og føler i dag kan være feil. Jeg tror ikke egentlig det, men jeg er åpen for at det er en mulighet. At alt vi ser på som både fantasi og vitenskap, at alt egentlig bare er innbilning, eller ikke det en gang, kanskje vi til og med engang ikke finnes. At ingenting egentlig eksisterer. Igjen, alt som er sikkert er at alt er usikkert.

    3. Interessant teori. Tenker ofte sånn: Ja, hvem har egentlig rett? Hvem vet best? Hvem sin mening har høyest verdi? Osv..For til syvende og sist vet ingen best! Og ingen har reelle objektive svar; men kun svar fra det subjektive øyet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg