Gir pent faen når du..

Det er alt for mange mennesker der ute som bare ikke interesserer meg. Jeg har så mange ganger skrevet om hvor lite jeg liker folk flest at jeg har ikke telling lenger på hvor mange innlegg som dokumenterer nettopp det. Nå i kveld har jeg nettopp gått meg en tur og det er gjerne da jeg kommer på å tenke på sånt. Spesielt på en sånn varm og dryg dag som dette er det lett at en og annen tur føles ekstra kjedelig og lang, så da forekommer gjerne det faktum at jeg går rundt og “hater” folk i tankene litt ekstra. Selv om jeg går et sted hvor det knapt er andre mennesker, bare en syklist i ny og ne.

Siden jeg er litt lei av å smøre mitt “hat” til menneskeheten utover bloggen min så har jeg tenkt å gjøre noe litt annet for denne gang. I utgangspunktet ser jeg ikke mye mening og slettes intet mål med det jeg skal skrive nå, men på en annen side er alt egentlig meningsløst i verden samme hvordan man snur og vrir på det. Vi skal alle dø, det eneste vi kan påvirke er hva livene våre skal inneholde. Men når vi så dør så er det likevel irrelevant hvordan vi levde. Jeg antar at jeg skriver dette innlegget som resultat av et snev av kjedsomhet.

Men for faen, på tide å komme til det jeg egentlig skulle skrive om. Jeg hadde tenkt at dette innlegget skulle dreie seg om ting jeg pent overser og ikke interesserer meg for når det kommer til andres blogger. Det første som gjør dette innlegget litt meningsløst er at jeg neste ikke leser noe blogg uansett. Den andre årsaken til at dette egentlig er meningsløst er det faktum; Hvem bryr seg uansett?

Så skal jeg omsider komme til den lille listen jeg hadde tenkt å lage. Har på følelsen av at innledningen her blir lengre enn selve “saken”. Det er skrekkelig mange blogger der ute som er helt blåst, jeg mener helt håpløse. Hvordan kan jeg vite det som ikke leser blogger? Jeg leser sjeldent noen blogger fast, de få bloggene jeg titter innom kan jeg telle på en hånd liksom. Men det hender jo at jeg foreksempel tar meg en snartur innom noen av dere som foreksempel kommenterer. Og jeg må bare si det igjen, det er virkelig mye dritt der ute etter min smak. Kall meg gjerne sær, i hvertfall er jeg klar over at jeg er det selv.

Vel, la meg begynne.. Forresten, en ting til. Jeg har på følelsen av at jeg har gjort et slikt innlegg før, men som jeg skrev i går skader det ikke å gjøre et innlegg på nytt da man gjerne får nye lesere der og da. Sånn, nå skal jeg begynne.

Jeg gir pent faen når du…

Skriver innlegg om perfekte deg
Først og fremst gidder jeg ikke lese innlegg om hvor deilig og fantastisk selv synes du er. Jeg er ikke den som har noe i mot å skryte av seg selv. Man SKAL fuckings like seg selv om man kan, gjerne elske seg selv høyt også. Men å lese innlegg om hvor godt draget du har, hvor perfekt kropp du har og generelt om hvor perfekt du er… Det er rett og slett kjedelig lesning. Igjen, det er ikke noe galt med det. Jeg har selv slike innlegg her inne, men samtidig innser jeg at det kanskje ikke er den mest spennende lesningen for andre. Men igjen, DU SKAL KUNNE elske deg selv og samtidig tørre å innrømme det, det er bare som sagt ikke så spennende lesning.

Blogger om fester og venner
Her kommer vi ikke bare til et punkt jeg ikke interesserer meg for, men samtidig til et tema jeg har problem med eksisterer. For ordens skyld vil jeg si at jeg ikke enda snakker om venner, men fester. Jeg kjenner svært negative følelser bare jeg tenker på det og jeg hater virkelig når folk bare snakker om fester. Jeg driter i om det er feste-fest, burdsdagsfest, julebord, jubileumet til arbeidsplassen din, skoleball eller hva pokker det er du blogger om av festlige og sosiale anledninger. Jeg HATER DET!

Så over til blogging om venner. Vennene dine trenger ikke være like uinteressant og kjedelig som de overnevnte punktene, men siden folk flest er totalt uinteressant er også de fleste blogginnlegg om andres venner det samme. Det har jo vært skrevet et og annet underholdende og spennende innlegg om venner innimellom, men igjen, folks flest venner interesserer meg på ingen måte.

Legger ut outfiten din
Også her finnes det et ytterst sjeldent unntak. Noen av dere der ute klarer å legge ut sexye og vålgale bilder av dagens outfit som tiltrekker meg på en eller annen måte. Men, de fleste jenter har alt for kjedelig og tam smak etter mitt beger. Det finnes de som ikke kjøper klærne sine på KappAhl, Hennes & Mauritz, Dressmann, Cubus, Big Bok, Lindex og de andre døde klessbutikkene for folk flest, men de aller fleste kjøper gjerne outfiten sin fra en av de nevnte… Folks flest sine klær er kjedelige og jeg ser ikke helt vitsen med å legge ut outfiten av et og annet plagg som man kan få tak i nesten hvor som helst.

Skriver om hverdagen din på en vanlig måte
Det er ikke sånn at hverdagsinnlegg må være kjedelig skrevet selv om du har en ganske normal hverdag. Men skriver du bare om hva som har skjedd i det siste og hva som foregår i livet ditt nå uten å skrive på en mer spesiell måte og gjerne med noen overdrivelser, ja så blir det kjedelig. Har noen lyst å telle hvor mange ganger jeg har brukt ordet “kjedelig” i dette innlegget?

Folk flest (igjen et populært uttrykk i dag) som dokumenterer hverdagen sin gjør det på en uinspirerende måte, og ja, også kjedelig selvfølgelig. Ikke alle er like begavet når det kommer til litt fantasi, og det er heller ikke meningen. Det skal finnes kjedelige folk for at det også skal finnes kule folk, litt som meg selv. Hihi.

Og ja, selv frokosten din kan være interessant DERSOM du forteller om den på en spesiell måte. Dagfinn Lyngbø skulle virkelig hatt blogg…

10 kommentarer
    1. En variert blogg er noe for meg. Men jeg besøker heller ikke bloggere som aldri besøker meg/viser interesse.
      :p Ærlig sak.
      Jeg er nok en av de som kan skrive mye om venner. Men bloggen min er åpen- også på facebook. Jeg liker å tro at mine venner stikker innom og kanskje kan lese at de er ‘ verdifull’ for meg 🙂
      – Men igjen, outfits – æsja.
      Blogger som er humoristiske og godt skrevne er helt klart en vinner på min front ^_^ Siden jeg ikke er noe glad i diskusjoner eller større politiske ting, så sier jeg thumbs up for lettleste blogger med en stor dose ‘ ektehet’
      Der igjen, hver sin smak 🙂
      Ha en god natt 🙂

    2. SVAR PÅ KOMMENTAR I MIN BLOGG:
      Både og. På den ene siden misunner jeg enkelte av de godene hun har fått. For eksempel det å få hele interiøret til leiligheten sin sponset av bohus. På den annen side virker hun utrolig utakknemlig for alle de flotte tingene og det livet hun har. Det virker ikke som hun verdsetter det, eller forstår hvor heldig hun faktisk er.
      Av blogginnlegget hennes tolker jeg det som at hun faktisk er lei av hele greia, og bare ønsker seg et helt vanlig liv. Eller det hun TROR er et vanlig liv. Hun virker ikke fornøyd. Hun har fler goder enn mange andre av oss andre, likevel er hun som jenter flest: misfornøyd, og ønsker seg noe annet.
      Sånnsett er det egentlig ikke noe å misunne i det hele tatt. Grunnen til at man ønsker seg goder og fine ting i utgangspunktet, er jo fordi man innbiller seg at man blir lykkeligere av dem. Tydeligvis har ikke dette gjort henne lykkelig, men snarere så bortskjemt at hun ikke ser verdien av det hun har. En slik situasjon er jeg absolutt IKKE sjalu på 🙂

    3. Lithanna: Først har jeg et spørsmål på det du skrev om bloggere som ikke besøker bloggen din eller viser interesse. Kan du utdype enda litt mer konkret på det siste? Jeg tenker at dersom du selv kommer over en blogg som treffer deg på alle mulige måter, en blogg som handler om det du interesserer deg for, en blogg som er godt skrevet etter din oppskrift og i hele tatt god. Vil du fremdeles ikke besøke den bloggen, i alle fall ikke i lengden, av den årsak at bloggeren kanskje ikke har kommentert inne hos deg en eller annen gang? Eller var det noe annet jeg tolket feil?

      Det er absolutt ikke noe galt i å skrive om venner. På den side er det ingen av de andre tingene jeg har nevnt heller, som er “galt”. Men, ja. Jeg har som du vet veldig godt selv skrevet en del innlegg om venner. Poenget er bare at i alle fall jeg selv kan synes det er kjedelig å lese om andres venner, som regel.

      Og ja, tommel opp for humoristiske og godt skrevne innlegg! ^^

    4. Barbie: Med andre ord vil “bortskjemt drittunge” være en av de mer treffende beskrivelsene jeg kan finne på å bruke, være passende for den personen vi snakker om her. Og når det er sagt, jeg er veldig enig med deg at slikt er meningsløst å klage på, spesielt når man så med egen vilje har valgt det selv på et tidspunkt. Takk for godt utfylt og flott svar!

    5. Det er klart hvis jeg finner en superblogg,..HVIS… Så vil jeg følge den, og kommentere og hele den pakka der.
      Men sant skal sies at jeg finner ikke supperblogger , heller leter jeg ikke etter dem.
      Jeg ser poenget, det er grenser for hvor intressangt det er å lese om andres venner. Men jeg liker å lese om andres bloggvenner da , faktisk 🙂

    6. Lithanna: Det jeg mente med det første er at jeg personlig synes ikke det er noen grunn for å ikke kommentere og lese en annens blogg bare fordi den bloggeren ikke har interesse og kommenterer på din egen, altså man skal da vel lese en blogg fordi man selv liker den, ikke fordi at den skal lese og kommentere tilbake i ny og ne?

    7. Joda selvfølgelig. Men det er kjekt om folk viser at de er der, en gang i blandt, de aller fleste av oss liker å få en respons på ting vi skriver innimellom ^_^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg