Uvaner som er lagt bort og de jeg vil eliminere

Like før jeg la meg i går falt det inn en ide til bloggen min i hodet på meg. Heldigvis har jeg klart å huske den til nå, så derfor er det på tide at jeg presenterer min nyeste liste. En liste over ti ting jeg har sluttet å gjøre, og fem ting som jeg enda gjør, men som jeg har lyst til å kutte ut eller i det minste gjøre mindre.

Dette er uvaner jeg har sluttet med:
* Bite negler.
* Spise eget sæd.
* Fysisk stalke personer jeg er opphengt i (altså følge etter folk og sånn)
* Handle og spise opp snop for opp til 200-500 kroner ukentlig.
* Skrape av død hud under eller rundt beina etter jeg har dusjet forså å ete den.
* Stjele husnøklene til mine besteforeldre og kaste de til skogs.
* Tisse i brusflasker og helle ut urinen gjennom vinduet (gjorde KUN før jeg flyttet for meg selv, mamma var litt gretten om noen gikk ned om natta for å gå på do da hun ble vekket av det…).
* Tulleringe tilfeldige fremmede med smurfestemme, eller tjenester der man trykker på forskjellige knapper også kommer det tilfeldige allerede innspilte replikker (fikk telefonregning en gang som barn på 1000 kroner, mamma og pappa blir litt sure..)
* Skryte på meg ting som ikke er sant for å bli en av de andre (Da jeg gikk på barneskolen sa jeg at jeg blant annet eide en Nintendo 64, fordi nesten alle andre gutta i klassa hadde en)
* Gå til fysisk angrep og begynne å slåss hvis jeg blir sint på noen.

Dette er uvaner jeg BØR slutte med:
* Fortelle venninner som jeg har onanert til at jeg har gjort det.
* Få andre til føle dårlig samvittighet og at de gjør noe feil, når det egentlig er mest meg selv jeg har å gå på.
* Slå eller piske meg selv når jeg enten blir sjalu, frustrert, lei meg eller sint.
* Handle alt for spontant på nettet.
* Sløve med rengjøring av rotteburet.

Har du også minst ti uvaner du har sluttet med? Hva er det du fortsatt gjør som du har lyst til å kutte ut?
Fortell!

Vi reblogges!

15 kommentarer

Siste innlegg