Bon appetit!

God morgen!
Noen av dere har garantert hivd i dere første måltid allerede og for alt jeg vet snart klar for dagens andre. Mens noen er litt mer trege og starter sitt første straks. Vel, kan jeg få skyte inn noen nastye faktasetninger om nettopp mat mens jeg har deres oppmerksomhet i noen få minutter?

Visste du foreksempel at:
Et menneske med gjennomsnitts kroppsstørrelse spiser om lag 23 000 kilo (23 tonn) matvarer i løpet av livet.

I 1971 ble det funnet et musehode i en sjokoladeplate.

I Slovenia feter folk opp hasselmus for å gjøre dem velegnet til gryterett.

En restaurant i Changsha i Kina tilbyr mat som er kokt i brystmelk fra mennesker.

Gatemarkeder i Indonesia selger hele røkte flaggermus.

I Ungarn blir eggerøre gjerne stekt med blod fra nyslaktet gris.

Hvis du spiser for mange gulrøtter får du oransje hud.

I 1973 ble en svensk handelsreisende begravd i en kiste som var laget av sjokolade, kisten var full av snop.

I blant Finland og vårt kjære hjemland Norge stekes og spises det blodpannekaker.

(Selvlagd rett med oppklipte grillpølser i vaniljesaus, tran, ketsjup, kanel og pizzakrydder)

Da er det bare for meg å ønske et hvert tynt, lubbent og feite menneske bon appetit!
Håper maten smaker.

Vi reblogges!

3 kommentarer
    1. Woah! Det er ikke ofte jeg kommer over blogger som dette! Det er akkurat en slik blogg du har som jeg har lett etter. Rett og slett fantastisk!
      P.S: Tøff t-skjorte du har på det bilde du står ved kjøleskapet. Har samme selv. 😛

    2. The Apocalyptic Doll: Så hyggelig kommentar å lese på morgenkvisten! Kult at du liker bloggen min! Og ja t-skjorta “A masters of horror” er jeg fornøyd med, tøft at du også har en sånn. ^^

      Var nettopp inn for å sjekke bloggen din. Jeg er ikke den eneste med fantastisk blogg, du må gjerne legge meg til som venn på facebook om du har det; Aylar Von Kuklinski! Aksepterer deg uten tvil 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg