Ulikheter tiltrekker hverandre!

Tusen billioner mennesker, eller ett eller annet er sykelig opptatt av å finne den rette! Tvillingsjelen sin!
Jeg har noe å meddele.. Det har seg sånn at det har skjedd en forandring oppe i tankene mine den siste tiden.

For før var jeg av den oppfatning at hvis man ha en kjæreste, så må man ha mye til felles interessemessig.
I den siste tiden har jeg blitt mer og mer blitt usikker på den teorien.
For det som faktisk har skjedd, spessielt det siste halvåret, er at jeg har kommunisert og delt mer og mer tid med enkelte jeg egentlig ikke har så veldig mange fellesinteresser med. Altså, jeg er rimelig forskjellig på veldig mange vis i forhold til de absolutt beste vennene mine, både i og utenfor Oppdal.

Fortsatt har jeg et ganske smalt vennetall, altså ikke veldig mange venner. Og det er egentlig helt greit.
Jeg har faktisk modnet, og funnet ut at man kan ha det helt elskverdig med venner til tross for at man verken har samme syn på religion, rus eller ikke rus, mote, film, musikk, you know!

Bare i år har jeg gjentatte ganger sett gamle Disneyfilmer og andre tegnefilmer jeg ellers ikke ville ha sett. Til og med på VHS! For meg som foretrekker Blu Ray og er mest vant til det, blir det litt underlig å plutselig skulle se på VHS-kasseter igjen, men det går så fint. Og det har noe med hvem jeg så film med. Til tross for at flere filmer jeg har sett med venner i år ikke er filmer som ligger meg veldig nært, så funker det, for forskjellene til tross; jeg var i godt selskap. Jeg var i lag med gode, snille og høffelige mennesker, og det har mye å si for meg!

Jeg tror innerst inne at vi fleste faktisk er i stand til å ende opp som bestevenn med en nesten hvemsomhelst som vi er totalt forskjellig fra.

Har jeg klart det, (til og med TO ganger!!) så bør dere klare det også.
For jeg er egentlig vant med å være veldig sær på sånt. Men det har skjedd noe det siste året som har gjort at jeg har blitt flinkere til å ikke være så alt for kresen på hvordan de jeg skal være venner med er i forhold til meg.

Og det har faktisk vist seg at jeg har tjent på det også, betraktelig! Mine to bestevenninner Sara og Renate foreksempel!
Egentlig er likhetene mellom jeg og noen av de to egentlig rimelig tynn. Alle vi tre kommer egentlig fra tre forskjellige planeter.

Jeg og Sara har veldig mange ulike meniner og holdninger om ting, og veldig mange ulike interesser. Og de interessene vi har til felles, er ikke egentlig spessielt mange.
Og akkurat sånn er det i forhold til meg og Renate også! Uansett, begge de to jentene er blitt mine beste venner! Det er ingen jeg er så glad i, og vil så godt som de to. Og det er heller ingen jeg har hatt det mye bedre med, enn de to.

Og omtrent det samme kan jeg repetere og si om igjen om de andre vennene jeg har i dag.
Selvfølgelig, det er noe som skal til for at folk skal klare å overhode holde sammen også. Man kan ikke være 100% forskjellige!

Jeg kan f.eks ikke være venn med en som er rasist mot hvite mennesker, eller en nazi som hater autister! Bare for å sette det på spissen.

Men poenget mitt!
Ikke let etter forskjellene på folk rundt deg, ikke la alle ulikhetene mellom deg og andre mennesker stoppe deg i å bli kjent med de! Se heller på de positive tingene som de rundt deg har, og gir deg!

Du liker kanskje best å stelle hagen og være mer i stille omgivelser, mens en av vennene dine liker kanskje best å oppsøke fare og bråkete omgivelser; Likevel, det er fult mulig at dere kan bli verdens beste venner, tross alt!

Nøkkelen til et godt vennskap, er å kunne være glad i hverandre, til tross for alle ulikhetene. Klarer du å være åpen for at folk mener og tenker anderledes enn deg selv, og takle det, ja da er du heldig, og kan fort ende opp med veldig mange gode venner, som igjen respekterer deg, til tross for alt! Av ulike mennesker, vokser du! Du får et bredere syn på ting, og plukker på den måten med deg mer visdom. Du blir rett og slett klokere, og sunnere i holdningene dine!

Disse ordene kommer fra en som vet hva han snakker om! Herregud, blir jeg klokere nå så kunne jeg konkurrert med Einstein og Sokrates i hjerne-VM! (PS: De er døde, så er derfor det ikke lar seg gjøre)

Spre kjærlighet, spre visdom, spre lykke! Vi er alle maur!
Vi reblogges!

3 kommentarer
    1. Det er bedre å ha få, gode venner enn å ha mange bekjente 🙂 Men ja, selvsagt… det er en fordel å være litt forskjellige avogtil … ellers har man jo ingenting å lære av den andre personen. Tenk så kjedelige diskusjoner og samtaler man har om man er enige i nesten alt! Men så er det jo en fordel å ha litt til felles også … det beste er nok en balanse tror jeg 😉

    2. Liker dette inlegge veldig bra. Det er så bra skrevet og jeg får lyst til og lese det om igjen flere ganger:) du er genial mr.kuklinski og en god venn:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg