Tre bloggere ingen andre enn MEG har lov til å skjære hodet av!

Bildet er tatt fra: pixabay.com

Just as this sentence are getting down… Så følger jeg IKKE så skrekkelig mange bloggere at det gjør noe. Når jeg tar meg en raskt titt inn på Bloglovin ser jeg at jeg i tastendes stund følger totalt 12 stykk, og blant disse er det ikke engang alle som har oppdatert bloggen sin på en goooood stund.

I dag tenkte jeg omsider at jeg skal vie litt oppmerksomhet til de tre bloggene jeg per dags dato er MEST innom, kommenterer og generelt stalker ganske greit. Men FØR det kan jeg forsåvidt nevne de ni andre som dessverre ikke rekker helt opp til min “topp 3 liste” denne gangen, og blogge(r)ne dette gjelder er: Bikerpus, Albertine Vestvik, Andrea Sveinsdottir, Christina Legreid, Elevele (aka. mitt lengste bloggvennskap gjennom tidene som fortsatt blogger?), Julia, Marthe Sofie, Samfunnet og verden og Sara Janeeth.

Dette er alle sammen flotte og givende blogger som jeg følger,og er innom nå og da, nytt innhold eller ikkje, men det er ikke først og fremst disse jeg (lengre) besøker mest, for DET er DISSE tre individene!

Renate Lande

Livingdoll

Iselin Renée

Ja. Nå var det opprinnelig meningen at jeg skulle gi disse tre uslepne diamantene hver sin særegne, lille tekst, men siden jeg for en stund siden har innsett at ihvertfall hovedgrunnene til at jeg i skrivende stund har disse tre som mine absolutte favoritter er såpass like, at det fort ville blitt en del repetisjon, mye av den samme teksten om igjen med et par forandringer her og der, ja så tror jeg heller at jeg skal velge å gi de en såkalt “fellesanbefaling” som de bare får finne seg i å dele litt på. Noe som forsåvidt er litt risky, det er en viss sjanse for at jeg våkner opp død i mitt eget lik i morgen etter at dette innlegget er blitt publisert, MEN jeg tar sjansen.

Ved første øyekast kan alle disse tre jentene fra overflaten kanskje virke litt som de mindre skarpe knivene i skuffen hvis man sliter litt med et par temmelig retarde fordommer som sitter og skriker på roteloftet. For det er ikke til å legge under en grav at mange nok fort kan tenke “hår, kropp og sminke, og thats I.T lizzom – det er ALT disse jentene har oppi hodet”. Og jeg skal ikke nekte for at da jeg først sjekket innom Jessica (“Livingdoll”) for sånn.. 8 år siden? Ja uansett – da jeg først var innom den bloggen Jessica hadde den gang var alt jeg tenkte “dum barbie”. Men det var først og fremst fordi jeg aldri tok meg bryet med å lese bloggen hennes skikkelig. Så de første årene gikk jeg rett og slett glipp av alle de fantastiske kvalitetene av et ganske bredt og interessant spekter denne jenta så til de grader har.

Og da jeg for 1,5-2 år siden oppdaget Iselin sin blogg første gangen så var det også noen fordummer som slo inn ved første slengte øyeeple. For det jeg først lot merke til var farven rosa, ei veldig pen jente, og noen bilder av blomster og bier og så der. Nå hadde jeg riktignok rukket å modnes litt dengang kontra da jeg først “oppdaget Jessica”, så jeg var ikke like bastant på at “slik er det, ikke noe vits i å henge mer i denne gården”, men fordummene var der bittelitt. I starten.

Og det samme KUNNE jeg nok fort fortalt dere om mine førsteinntrykk av bloggen og personligheten til Renate også. Rent bortsett fra at den oppdagelsen er såpass fersk at da jeg først falt innom den bloggen så var det nok mer sånn at jeg tenkte “pen jente, og NÅ skal vi se hva ellers dette individet har å byda på”.

Så ja. Det er altså det første som jeg føler disse tre har til felles. Tre flotte bloggere det nok er litt lett for flere der ute å forhåndsdømme for å bare drive en overfladisk rosablogg – punktum – MEN som ihvertfall alle tre har klart å overraske og tilfredsstille MIN leselyst mer enn bare en gang oppgjennom den siste tiden om HELT andre ting enn jeg først trodde, eller kanskje skulle tro. For er det enda en ting disse har til felles, og som jeg liker så godt så er det det faktumet at de alle sammen er veldig gode til å skrive. Og en gang i blant så slår de alle sammen til med innlegg som faktisk får en til å tenke da de alle tre har en samfunnsdebattant i seg med skarrrrpe (Renate – de ekstra R-ene er herved dedikert til deg) klør, og et hjerte som virkelig pumper og slår på den rette “staden”.

Og helt til slutt den lille ekstra plastleken i det berømmelige Kinder-Egget. For til tross for at de som stadig nevnt ovenfor ved første blikk kan virke veldig rosa og lystige til sinns, ja så har både Renate, Jessica og Iselin ihvertfall SAMTLIGE litt mørke og morbide interesser lagt i felleskassa. Jeg tror foreksempel ingen av de direkte hater skrekkfilmer. Noen av de mistenker jeg riktignok er litt mer fascinert av det sinnsyke enn de to andre, men DET skal jeg være litt forsiktig å skrive mer om nå da jeg foreløpig har til gode å møte alle tre in persona, så nå tar jeg igrunn bare et og annet kjønnshår ut av rumpa som jeg ikke har så veldig lyst til å spise i fremtiden.

Men yes man hoggormdress – følger du ikke noen av disse 3/12 bloggene fra før av, ja så kan det kanskje være på tide å gjøre noe med det ASAP!! 😉

PS: Til dere farveblinde der ute – bildene i dette innlegget er ikke grønn.

Aylar Von Kuklinski

Følg fjerne bloggen min via Bloglovin!

6 kommentarer
    1. Iselin kjenner jeg til..liker så godt bildene hennes ! Også følger jeg Elevele. Di andre får jeg ta en titt innom for å sjekke ut, viktig å ikke dømme etter første øyekast ja..
      Syns du skriver på en artig måte ! Ha en fin dag 🙂

    2. Kan trygt si at skrekkfilmer i alle år har vært noe av gøyeste jeg vet å se på, og har nok sett det meste der ute. Så du har nok rett der!
      Ellers vil jeg si at det er utrolig hyggelig at du leser bloggen. Og jeg titter nok innom her også. x)

      1. Ante meg! Jeg har i hvertfall sett at du hadde noen lister i noen litt eldre innlegg som jeg “kom over” for en liten stund siden over filmer du har sett. Nå husker jeg ikke om det sto noe særlig om hva du syntes om de filmene, så for alt jeg vet kunne det ha vært filmer du mislikte bare, men jeg tok heller den sjanse å trekke de motsatte konklusjoner denne gangen ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg