Mannen i gata og ei brent bro

“Nå har vi det som plommen i egget!” har jeg blitt fortalt en rekke ganger opp gjennom livet. Men hva faen betyr egentlig det? Og hvordan har det seg at så mange tilsynelatende vet hvordan en plomme egentlig har det og føler seg? Det kan selvfølgelig være kombinasjon av faktisk reinkarnasjon og SVÆRT god hukommelse, hva vet vel jeg. Det håper jeg igrunn litt, for hvem er det sånn egentlig som går rundt og sammenligner seg med ei plomme sånn ellers?

Men tyst litt nå, “mannen i gata” har nemlig noe han vil dele med oss, igjen.. Hvem tror han egentlig at han er? Hvor kommer han fra? Og hvordan har det seg at han mener så forferdelig masse hele forbanna tiden. Selv JEG har aldri ment SÅ mye som denne berømte mannen som vi stadig får høre om, men som alt for få faktisk ser ut til å vite helt hvem er. Og mens vi er inne på det – hvorfor er det aldri noen som snakker om KVINNEN i gata? Hva har egentlig hun gjort for å bli så til de grader ignorert år etter år?

Og forresten dere. Her om dagen hørte jeg nok en gang om noen som visstnok skal ha brent et par broer. Men jeg vet ikke helt om jeg tror på det. For det har ikke vært noe om noe brobrenning i nyhetene av hva JEG har registrert de siste dagene. Så antageligvis bare skryt alt sammen. Selv skjønner jeg bare ikke hva det er å “skryte” sånn for. For det første er det jævlig dårlig gjort ovenfor andre. Og for det andre: er det snakk om ei trebro, ja så kunne sikkert jeg også klart det om jeg gikk inn for det. Men er det snakk om ei bro av jern og harde metaller, ja så er det ihvertfall bare skryt. Antageligvis.

Men sånn utenom dette så går det helt fint med meg altså. Nå tenkte jeg forresten at jeg skal gå på kjøkkenet og smake litt smør på flesk, bare for å teste om det når helt opp til all den hypen folk gjennom generasjoner har blåst så til de grader opp, uten å egentlig blåse så veldig..

MED MINDRE jeg heller skal gå ut og kaste stein i glasshus da, det er visst også fryktelig populært i enkelte miljøer, har jeg hørt.

PS: Håper dere har nok fuktighetskrem liggende i heimen?

Aylar Von Kuklinski

Følg gjerne bloggen min på Bloglovin!

2 kommentarer
    1. He-he…du er i DET hjørnet ja…Skikkelig på ordtak-bagen i dag 😀 Mye morsomme uttrykk/ordtak. Man skal høre mye før ørene faller av liksom 😀

      1. Neida – akkurat nå har jeg klart å karre meg opp i sofaen igjen! 😎

        Men ble nysgjerrig på den avslutningen der. Og antagelig kommer du nok med en fortsettelse på dette i løpet av kvelden, så til da får jeg bare spekulere i mitt stille sinn om slutten viser seg å bli “blir piercet”, “renses”, “hører for deg”, eller noe helt annet random.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg